Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-17, 14:47   #1
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard Håller på med en rutt och behöver lite hjälp

Hallå, jag håller på med en riktigt stor rutt och jag behöver lite förslag och hjälp.

men Först ska jag berätta lite om rutten (det kommer att att finnas fullt med bilder så snabb bild galleriet är lagat). rutten börjar i en stor stad har inte hittat på något namn, jag har gjort både spårvagns linjer i staden ca 7st har sammanlagt 31st hållplatser. själva tågstationen terminal har ca 18 spår. och så finns det fullt med förorter och där kommer x14 in(titta längst nere på frågorna). sen om du åker ifrån staden en liten bit Ca10min så finns det en stor yard för elektriska lok. fortsätter du lite till så finns det en enorm hamn och det är typ dit jag har kommit nu men jag fortsätter och bygga hela tiden, varje dag, jag har typ ritat upp rutten på ett pappper så jag följer den.

1. jag behöver hjälp med att hitta spårvagns station till trainz.
2.något likande tåg som x14 (asså detta tåg ska bara gå en bit utanför staden till förorterna. ska vara ganska så snabb
3.behöver reklam skylltar mm

det kommer att komma flera frågor i takt med mitt bygge

MVH Yzerman

Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-17, 17:23   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej Yzerman!

Det låter som en riktigt bra idé för en rutt. Ska bli kul att se lite bilder på den. Du kan börja ladda upp bilder, för galleriet är fixat nu!

Om Mikael laddar upp dom fina t-bane vagnarna han gjorde (är dom på gång, Mikael?), så vore en idé, att bygga t-bana i nästa stad.

Angående spårvagnshållplatser, tåg och skyltar m.m. Prova här: http://trainz.luvr.net/index.php Dom har det mesta!

Jag har inte Trainz än, men laddar ändå ner en massa. För det lutar åt att jag skaffar det!


Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-17, 18:37   #3
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

Hallå pierre jag har fullt med bilder, problemet är hur ska jag få dom i jpg format, vi syns

MVH Yzerman

Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-17, 19:01   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har du Photoshop eller Paint Shop Pro?

Du kan ladda ner en beta av Paint Shop Pro 7, här: http://www.jasc.com/products/psp/

Installera och öppna bilden i Paint Shop Pro.
Klicka på: File och sedan på: Save As
Välj format i listan!


Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-17, 19:10   #5
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

ok tack pierre bilderna kommer strax



Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-17, 20:13   #6
Patrik
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 171
Standard

Halloj Yzerman,

Fina bilder i galleriet, jag såg att du t.o.m påbörjat det något besvärliga arbetet med kontaktledningar. Det är inte alla som bryr sig om det. Jag är en t.ex

/Patrik

Patrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-17, 21:00   #7
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

hallå patrik
jag tyckte att kontaktledningar skulle vara med i min rutt, (dom har typ varit det svåraste i bygget), iaf jag bestämmde att hela rutten skulle vara elektrificerad så att man kunde använda alla typer av lok på denna rutt inte bara diesel.

till pierre Tack ännu en gång. om inte du hade skickat url till paint shop pro 7 så tror jag inte att det skulle funnits några bilder i gallerian tack så mycket.

för resten som har kommit in i linjen så vill jag säga att det finns bilder på min rutt i gallerian jag ska föröka att uppdatera situationen varje dag.

MVH Yzerman

Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-18, 08:24   #8
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Yzerman! Vad har du fått de där långa kontaktstolparna ifrån??
Bifogar bild för att förtydliga....


Mvh: Kvarne, VD på VSÅS

http://www.anglok.org/
SåS hemsida





Edited by - Kvarne on 18 June 2002 08:24:54
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-18, 10:44   #9
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

Hallå kvarne jag förstår inte riktigt vad du menar. om du menar att det ser overkligt så håller jag med, men som sagt så är rutten långt ifrån färdig, och idag ska jag fixa sådana problem.

Men om du menar vart nånstans jag fick dom ifrån, så har jag laddad ner dom ifrån trainz.luvr.net vi hörs

MVH Yzerman



Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-18, 15:05   #10
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

Hallå igen och nu har jag ett par frågor.

1. när jag håller på att bygga så försvinner saker ifrån rutten, undrar om det har hänt någon annan.
2. går det att byggga stationer undermarken, Jag har sett en annan tråd, där har någon gjort en station i marken skulle vara jäkligt trevligt om någon berättade hur man gör detta.

jag ska uppdatera gallerian idag kanske om jag hinner, så kommer det att finnas snygga bilder på spårvagnar och stationer i min rutt

MVH Yzerman

Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-18, 16:56   #11
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

1. Jag har aldrig sett något "försvinna" som jag lagt in. Utom när jag gör delete på objekt förstås.
2. Ja, det finns underjordiska stationer. Gå till Aurans forum och sök så hittar du säkert.

/Janne
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-18, 17:07   #12
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

ok tack för svaren janne, det måste var min dator som är fel.

om ni vill se den nya spårvagnsstationen vid tåg centralen som jag har gjort så finns det bilder i gallerian. galleriants namn är "trainz rutt av Yzerman"
om du vill så kom med kommentarer och berätta om jag har gjort något fel

MVH Yzerman


Yzerman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-06-24, 14:14   #13
Yzerman
Senior Member
 
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
Standard

Jag måste bara visa er en sak, det finns ett projekt som en kille håller på at göra, detta handlar om ett tunnelbane system. Asså ni måste kolla in dessa screenshots

http://trainz.luvr.net/projects-view.php?pid=262

och sen när han har släppt banan så kan man ladda ner specialspåren och vagnar m.m till tunnelbane systemet. och använda dom till sina egna rutter/banor

MVH Yzerman

Yzerman besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Behöver lite hjälp! powerwin87 Off-topic 2 2003-10-16 22:20
Rutt bygge behöver lite hjälp! Nicke_123 Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 19 2003-03-20 20:40
Min rutt Hjälp Jonsson Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2002-12-10 17:36
Behöver lite hjälp tufftuff 3D-design - Trainz 11 2002-10-30 18:33
Behöver hjälp med installation av tunnelbane rutt DV12 MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 9 2002-08-07 09:29



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009