Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-03, 16:21   #16
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Ja något så som Lennart skriver menar jag blir ju lättare för oss som lägger upp plus för dem som laddar ned dock får vi ju hjälpas åt med det för är ju ett mastodont jobb för en person. Men är ju ett positivt problem att ha att vi börjar få så mycket fina grejer till vårt spel
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 16:26   #17
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag tror rac-hammars förslag är en god start, att dela upp Download-tråden i under-trådar (kategorier), svenolov införde ju taggar som gav en viss struktur och som väl kan bilda bas till en kategoristruktur:

Lok
-diesellok
-ellok
-ånglok
-motorvagnar
osv
Vagnar
-personvagnar
-godsvagnar
-specialvagnar
osv
Byggnader
-industrier
-bostadshus
osv

svenolov vet ju, som programmerare, hur värdefullt en god struktur är !

Vi får väl spåna vidare
Spåna vidare är bra! Det jag skulle vilja ha då, är en sida som inte kräver inloggning, för det tycker jag är ett stort problem just nu! Många utländska besökare kanske inte förstår språket och hur allt är uppbyggt. Sidan skulle kunna likna STW's/Banbyggarna's med kategorier odyl. Skulle vara jättebra! Dem flesta utländska sidorna med Downloads har ju kategorier, tror nog nästan vi i Sverige är sämst med just detta - tyvärr. Man saknar miniatyrer för varje lok/byggnad/vagn osv., som gör det lättare för en ickesvensk att förstå vad tex "SJ AB7 Svart passvagn" är!

Skulle förtjäna en egen tråd kanske? Sen kommer ju problemet att någon ska fixa det hela och sköta det... Betalning kanske kan ske genom Google-reklam likt här på e-buzz?
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 16:30   #18
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Lennart, rac-hammar, mfl. Det här handlar inte om flikar eller taggar. Det handlar om hur upphovsmannen/männen (och även användarna) vill säkra att äldre versioner inte infekterar nya.

Läs inlägg #14.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-03 klockan 16:38.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 16:51   #19
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Det är väl lätt för dig som moderator, du kan gå in och redigera dina inlägg långt efteråt och hålla dom korta. Vi som användare har till midnatt på oss att redigera ett inlägg, sen måste vi be dig om hjälp att radera inaktualiteter. Detta är inte bra och suger lite musten ur en som laddat upp över 1000 saker !!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 17:03   #20
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Du har helt rätt i ditt inlägg #14, det var jag som gjorde misstaget att inte se upp med texgroupen 100031 som vi gjorde till det lok Ekan laddat upp. När jag sen byggde ett nytt Da (-STL) så "slank" den tomma 100031 som jag hade med av bara farten, enbart för att ditt skript skulle fungera (STLMotorVehicle). Slarvigt av mig men kanske mänskligt
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 17:25   #21
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Lennart, jag menar inte att vi ska gå igenom alla uppladdningar från forntiden. Det är ett hopplöst projekt. Men om du stöter på detta problem igen så kan du alltid göra en nystart En ny tråd (från/inklusive källan som den ser ut just nu) som alla andra byggare/målare sen kan haka på med sina egna varianter. Sen kan du tipsa mig vilka äldre inlägg som bör tas bort, för att undvika konflikter i framtiden.

Vi kan väl börja i den änden så länge ?

EDIT - Det handlar mycket om att hålla samman ett objekt på EN plats (tråd), oavsett vem som gör uppdateringar eller varianter.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-03 klockan 17:55.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 18:10   #22
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Håller med svenolov att vi som släpper saker kan försöka lägga grejerna i samma trådar exempelvis finns en tråd med fem z65 lok i och man gör tre nya måste ju vi som skapare kunna lägga em i samma tråd även om den inte startats av samma person... Det skulle ju dessutom bli lättare den dagen vi eventuellt ändrar download system för den som skall flytta allt
Men ett önskemål från min sida är ju att kunna ändra och ta bort de ämnen man själv startar iaf nån månad så kunde vi skapar av material hjälpa dig svenolov att få ordning på våra trådar i downloads men är bara ett förslag i all välmening
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 21:48   #23
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Röran fortsätter

Jag hade missat att ladda upp assets och hytt till SJ Da STL.
Det är gjort nu.

OBS. att STL-loket har Ekerboggier men ni kan byta till SAB som SJ Da har.

Sorry:
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009