Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-10, 18:26   #31
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

den första är någon gammal sandhög jag inte kunde hitta på banan så den är inget att bry sig om
Den andra finns nu i downloads
Den tredje är mistral 69 - barriere beton (skall finnas i den sista länken i readme)
Den fjärde är mistral 69 - maison grange 01 (garage samma ställe som trean)
den femte är mistral 69 - abri de velos (cyckelställ samma ställe som trean)
den sjätte är nu upplagd i downloads
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 20:27   #32
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Tack.

Då är det bara sandhögen kvar för själva banan som saknas.

Sen så har jag 11 saker, som saknar sina tillbehör.

Utav dom 11, så är det 10 st. Ultra objekt som saknar 2 kuider. Dessa har jag redan installerade, men CMP säger att det finns nya uppdateringar på dom. Men dessa hittar jag inte och dom som jag har installerade exitserar egentligen inte hos mig. Det går inte att köra Edit, Revert eller Delete på dom.

Är det några andra, som också har just detta problem med dessa 2 kuider till Ultra Objekten?

Finns det även någon som kan svara på, var jag kan hitta den saknade kuiden till den översta på bild 2.

Vytopna 2T kuid2:77641:23122:2 gjord av stelerp.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Image1.jpg (232.4 KB, 290 visningar)
Filtyp: jpg Image2.jpg (136.0 KB, 290 visningar)
Filtyp: jpg Image3.jpg (144.1 KB, 290 visningar)
Filtyp: jpg Image4.jpg (100.2 KB, 290 visningar)
Filtyp: jpg Image5.jpg (96.4 KB, 290 visningar)
Filtyp: jpg Image6.jpg (124.4 KB, 290 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 17:08   #33
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Undrar lite vad ni tycker om banan ... Är inte lätt att försöka ändra något om ingen säger vad de gillar/ogillar...
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 21:39   #34
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
Undrar lite vad ni tycker om banan ... Är inte lätt att försöka ändra något om ingen säger vad de gillar/ogillar...


Jag har trasslat mig in i Sverige 1973 och upptäckt att en revision är på plats. Men framför allt rac_hammers målsättning, att varanda baseboard skall fyllas. Det är en riktig frisk satsning värd en ordentlig applåd.

Det här har fört med sig, att även om banan är kort, så går det åt cdp-filer i mängder - det handlar om närmare 1,5 GB! Det här är väldigt mycket, även för stora banor.

Problemet är, att det inte går att garantera att N3v installerar alla filer. Första nedladdningen gav som resultet att 42 cdp-filer saknades. Filerna levereras i två stora paket. Jag chansade med att ominstallera Del 1. Bingo! Alla 42 kom med..

Annat saknades: Ingen sessionsfil - den ligger inbakad i routen och dessvärre tillsammans med en annan sessionsfil i lagerhanteringen. Vilken som är den rätta vet förmodligen bara rac_hammer. Banan skall levereras med en tydligt namngiven route och en lika tydlig session.

Det har visat sig tidigre att problem med att byta banor - exempelvis via epost - löses genom att banan levereras med dels en cdp-fil för routen och dels en för sessionen.

Jag saknar kilometerstolpar. Dom skall läggas in i princip samtidigt med spåret. Som orienteringspunkter är de oumbärliga.

Dessutom hittade jag inga stolpar till kontaktledning. Kan det bero på att dom ligger i det stora CDP-paket Del 2 som jag inte installerat en andra gång. Eller att N3v tittar snett på STW-materialet. De inbyggde svenska ledningsstolparna Old och Mod fungerar i 2010 men Old har försvunnit i 2012.

Personligen tycker jag att rac_hammer tillsammans med Bengan gjort ett jättejobb med att identifiera alla saknade kuid-nummer och bygga upp ett komplett paket med cdp-filer. Imponerande!

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Stolpe väc k.jpg (159.7 KB, 272 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 22:19   #35
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Det är nog 2012 som spökar med stolparna för är just old jag använder på den här banan... Är synd att n3v gjort förändringar som sabbar så mycket material som är just trainz starka sida ...
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 03:13   #36
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Bara som info, STW's luftledningspaket med stolpar, bryggor, ledningar m.m. funkar i TS2012, så det ska inte vara några problem med dom grejerna.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-11, 06:27   #37
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej och TACK FÖR BANAN! Den ser onekligen intressant ut. Tyvärr så får jag nog jobba lite med att få bort "148 errors, 2 warnings". Kanske går att fixa om jag laddar upp saknade saker från DLS. Men attans - min FCT har gått ut och det är mer än 1 Gb att ladda hem. Får fixa det.
Annars får jag nog inte fason på det hela för den ser lite ofullständig ut just nu. Får jag bara den att se normal ut igen så är det en guldgruva att hämta inspiration, tips och idéer från - i massor. Mycket detaljerat! Än en gång tack.
Hälsningar

Glömde att säga att jag försöker använda banan i TS12 build 61388. Har haft problem med TS12 tidigare: De streckade linjerna är ett bekant fenomen liksom att STW stolpar försvinner. Men jag kan bygga nya banor och använda STW och STL material utan problem.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Sverige 1975.jpg (194.0 KB, 182 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2014-11-11 klockan 06:37. Anledning: Tillagt TS12 Build 61388
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-11, 09:47   #38
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Välldigt mycket skall finnas i downloads här på forumet och på DLS. Samt en del i download tråden för banan. Men skulle de vara något du inte hittar till slut trots allt får du höra av dig du får gärna använda den som del av bensland med om du vill den är helt fri att använda
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-11, 17:55   #39
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack för det. Jag planerar att ha banan som ett studiematerial. Tänker kopiera delar av den, rent landskapsmässigt, och implantera det i Bensland. Just nu jobbar jag med att ladda hem saknat material. Är mest intresserad av hur du "målat" landskap och vilket gräs, blommor etc du använt. Är också fascinerad av alla detaljer du lagt in, busshållplatser, avloppsrör, vägar och korsningar, stolpar, belysning etc etc. Verkligen snyggt byggt!
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-14, 02:14   #40
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej - å än en gång tack för att du lagt upp banan, som är jättefin.
Jag skall låta den få bli en liten gren i Bensland.
Mina försök att få det att fungera i Trainz 2012 har jag gett upp. Har skrotat hela TS12 och gått över till tian.(build 49933).

Nu tror jag att det mesta har kommit på plats, och det som saknas (vilket jag har noll koll på) kan jag antagligen vara utan.
Om du däremot har lust att titta efter vad det är för hus som saknas på bilderna. Det är två kvarter. Dessutom så blir det, som sagt, en del vägar som saknas. De blir av någon anledning som Spår (track-objekt) istället för vanlig splines.
De kan jag lätt byta ut mot någon vägsnutt, så det är inget allvarligt. Några broar har också försvunnit och blivit vit-streckade. Kan jag fixa mot något annat. Men det kluriga är en varning om en "saftblandare" (Rundumlicht) som strular. Hur löser jag det?
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Hus saknas.jpg (191.0 KB, 134 visningar)
Filtyp: jpg Hus saknas 2.jpg (163.7 KB, 133 visningar)
Filtyp: jpg Väg saknas samt varning.jpg (173.0 KB, 132 visningar)
Filtyp: jpg Saftblandare.jpg (165.4 KB, 133 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009