Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-07, 13:02   #1
Vidde0616
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
Standard Y31 till TANE?

Jag har byggt Tjustbanan och insåg nu att jag inte kan hitta några Y31: or. Jag vet att det även åker Y2: or där, men har inte hittat några sådana som fungerar till TANE heller.

Helst så vill jag veta om det finns några Y31: or, men Y2: or funkar också det är bara att de inte kör där så ofta och att det är just Itino vagnarna som kör på banan.
Vidde0616 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 18:09   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Välkommen till forumet!

Det finns säkert någon annan här på forumet som har bättre koll på detta än vad jag har, men jag tror tyvärr inte att det finns någon som har byggt varken Y2 eller Y31 till Trainz.

Men det kan mycket väl finnas någon som har gjort någon ommålning av någon liknande, utländsk motorvagn till att likna Y31. Du kan ju leta här i Download-delen av forumet, eller kolla i Screenshorstråden!

Y2 vet jag att det finns en hjälplig ersättare för, nämligen X31. Finns att ladda ned en bit ned på denna sida:
http://www.banbyggarna.se/stl/motorvagnar/page1.html
Dessvärre har den ju fel färg och den hsr strömavtagare, men om man vet hur man gör så går det att måla om och kanske ta bort strömavtagarna.

Däremot om du hoppar bakåt i tiden lite så finns både Y1 och Y6/Y7/Y8 på samma sida som ovan. Dessa rullade ju på Kustpilensträckan i forna tider!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 19:49   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Y2:an finns. Har för mig, att jag har en uppdaterad version som fungerar i Tane. Dessvärre har jag precis uppdaterat datorn och eventuellt klantat till det, med gammalt matrial som jag har haft installerat. Håller just nu på med, att föra över gammalt matrial och har haft lite motgångar. Återkommer med Y2, om jag lyckas få rättsida på allt.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 20:15   #4
Vidde0616
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
Standard

korvtiger: Tack så mycket. Ska försöka hitta något. Det första jag gjorde var faktiskt att kolla på eran hemsida om det fanns något, har laddat ner lite roligt därifrån innan.

Ska se om jag hittar någon utländsk version av den. Jag försökte med ekans "fiktions modell" av den som han hade skrivit om.

Det saknades bara en kuid som jag inte kan hitta någonstans, kuid:255314:1201, tydligen ska det vara förarhytten till den. Det är ju dock "knösatåget", men SJ ska ju ta över snart så det kanske funkar med X31 även fast det kanske inte riktigt är så som SJ:s tåg kommer se ut.

Bengan: Det är lugnt, hoppas bara allt rättar till sig och du hittar alla dina filer och modeller igen.

//Vidar
Vidde0616 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 20:57   #5
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

kuid:255314:1201 ska finns här: http://ptram.eu/download.php?news_id=267

Y2 Kustpilen finns här: http://web.stw.se/forum/showthread.php?p=233113

Hoppas de funkar! Osäker på om Y2an funkar i TANE.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-07, 21:05   #6
Vidde0616
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
Standard

Jockes: Tack så mycket. Det kommer nog funka tillsammans med "Y2:an" (X31 utan strömavtagare) tills jag hittar en vanlig Y2:a eller en Y31:a.

Tack för hjälpen allihopa, det var tack vare den svenska communityn som jag började med TANE efter att jag hittat STL:s hemmsida och det här forumet.

//Vidar
Vidde0616 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-08, 11:34   #7
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vidde0616 Visa inlägg
Jockes: Tack så mycket. Det kommer nog funka tillsammans med "Y2:an" (X31 utan strömavtagare) tills jag hittar en vanlig Y2:a eller en Y31:a.

Tack för hjälpen allihopa, det var tack vare den svenska communityn som jag började med TANE efter att jag hittat STL:s hemmsida och det här forumet.

//Vidar
Ser att länken till Y2an blev lite fel, det är en riktig Y2 och ska nog duga hoppas jag, ekan har gjort en väldigt fin textur! Tyvärr ingen inredning, men det är en oerhört fin hytt att köra ifrån.

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?p=233113
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009