Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-15, 15:44   #31
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Snälla Håkan, det vore bra om du och Mazz kunde reda ut era problem utanför forumet istället för att ta det öppet på forumet.

Tack på förhand
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 15:50   #32
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Självklart, men mazz svarar ju inte mej på msn, eller mail.


Jag anser att mazz tagit på sej ett ansvar, att bygga "nya" signaler till msts, men han orkade inte ro projektet i hamn...
Därav va de faktiskt som jag "la ner" hela JBJ2 projektet, jag blev lovad guld, men fick bark...OK, så fick ja sagt de då.

Då kan man ju fråga sej följande, skulle mazz villa släppa ifrån sej alla källfiler till dom nya signalerna till någon annan som "orkade" lodda dom...?

De ka man fråga sej!!!!!


__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 17:33   #33
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej alla

Jag har tänkt bygga denna rutt färdigt eller det jag har tänkt göra i alla fall. Jag vill inte ge upp detta projekt och det är på grund av att i denna rutt finns det en hel del som jag ser det att man kan göra.
Med de tankar som jag har så tror jag att de som fortfarande tycker om att köra/bygga med mera med MSTS tycker ochså om denna rutt när jag är klar med densamma.
Sen om det blir med lod eller inte på signalerna det bryr jag mej inte så mycket om, det funkar bra utan på denna rutt ändå.
Det jag egentligen saknar av Mazz signaler som jag hoppades på att han skulle gjort färdigt är följande: Stoppsignal, Vägsignal för enkelspår och 3-skens för-signal utan stolpe. Detta hade varit det ultimata för signalsättning om man kunde kompletterat med dessa.
Sen att jag har lite andra önskemål ochså det kanske kan komma fram det ochså.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-20, 18:47   #34
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Question Vad som händer?

Hej

Ja det kan man fråga sej.

Jag tänkte att jag skulle blivit klar med en första testversion nu till helgen men tyvärr så kom det andra saker emellan, bla så släpptes Football Manager 08 nu i veckan.

Men jag kan tala om att om man kör från Kvarndalen mot Karlfors så har jag ganska exakt 3 mil kvar (om man nu kan lita på avståndsstolparna).

Området söder om Kvarndalen (hamnen, Tassemarken med mera) är inte klart, en del men inte hela området, på grund av att det strular med något. Vad vet jag inte, men det gör det även om man lägger in en version som jag inte pillat i, men det går ju säkert att lösa.

Så min vision är att till nästa helg skall det åtminstone finnas en första testversion klar om allt klaffar.
Sen under tiden som denna testas så kommer jag själv att testa om man kan få in SR i rutten...

Ha en bra Lördag och Söndag

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 19:21   #35
Adtranz92
Tidigare haroldlowe12
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Söderhamn, Sverige
Inlägg: 257
Standard

Kommer det att gå Regínor i aktivitet på Kmj?
När dom är färdiga.

Kör version 3,0. En väldigt fin Rutt är det. Finare blir det ju med nya signaler och sånt.
__________________
// Adtranz92

Rm loket finns för nerladdning! -->Här<--
Adtranz92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 21:12   #36
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av haroldlowe12
Kommer det att gå Regínor i aktivitet på Kmj?
När dom är färdiga?
Hej

Ja det vet jag inte om det kommer att gå Reginor på rutten Det är ju upp till den som laddar hem rutten och upp till den som bygger Reginorna om han kommer att ladda upp dom.

Sen är jag urdålig på att göra aktiviteter så vilka fordon som kommer att rulla är ju upp till andra om dom vill göra aktiviteter.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 23:01   #37
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Smile Bildgåta

Hej

Vart är vi?

Please, svara nu inte KMJ! Det vet nog alla vid detta laget att det handlar om just denna rutten.

MVH Kenneth
Bifogade bilder
 
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 23:20   #38
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Munksäter!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 03:57   #39
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Munksäter!
Hej
De va tusane mej svårt, även för mej, men ja gick in i RE å kollade, det är Munksäter, grattis Totte
Lite skillnad på signaler...kan man seja
Bifogade bilder
 
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 08:13   #40
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Tack Hawk! Sökte även med RE. Flög mkt snabbt hihi.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 09:35   #41
patsun
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Jakobsberg
Inlägg: 199
Skicka ett meddelande via MSN till patsun
Standard

Hej!

Det var tusan så snyggt! De nya signalerna och stolparna drar upp betyget rejält på en redan välgjord rutt.
Hoppas på att det blir SR också. Men vilket program används vid konverteringen av originalspåren till SR? Eller läggs all räls om?

Mvh Patrik Sundberg
patsun besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 10:13   #42
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Vilken skillnad på signalerna!
Tycker dom animerade människorna också är ett plus i denna kanonrutt!!!!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 10:47   #43
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patsun
Hej!

Det var tusan så snyggt! De nya signalerna och stolparna drar upp betyget rejält på en redan välgjord rutt.
Hoppas på att det blir SR också. Men vilket program används vid konverteringen av originalspåren till SR? Eller läggs all räls om?

Mvh Patrik Sundberg
Originalspåren har sin motsvarighet i SR-utbudet, men under annat namn. Metoden för att byta ut spåren är att man i Route Riter ersätter spårtyp för spårtyp. Det är inte så vådligt många typer, så det arbetet är ganska snabbt gjort.

Utmaningen ligger i hur man ska hantera det dynamiska spåret, som inte finns i SR och sådana finns det gott om i KMJ.

I JBJ2 är spåren lagda med SR från början och då är det relativt enkelt att bygga utan dynamiska spår tack vara det goda utbudet av passbitar. Att göra motsvarande i KMJ3 är nog inte att tänka på, i synnerhet som signalerna sitter på plats. Men, det finns ju rutinen som behåller dynamiska spåret och istället adderar dummy-SR-bitar, samt att man ger originalspåret osynlig textur. Skapar dock problem med stoppbockarna, som inte finns nån vettig motsvarighet för i SR, så då skulle man behöva byta ut dom eller addera dummysar.

Man får även se upp så att det inte adderas för många objekt i en tile, då det är enstaka småbitar som adderas istället för de dynamiska spåren.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2007-10-22 klockan 10:49.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 12:31   #44
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Originalspåren har sin motsvarighet i SR-utbudet, men under annat namn. Metoden för att byta ut spåren är att man i Route Riter ersätter spårtyp för spårtyp. Det är inte så vådligt många typer, så det arbetet är ganska snabbt gjort.

.
Hej

Det är sant att man kan göra det i Route Riter=RR, men det finns ochså en annan metod att göra det om man använder ett annat program ihop med RE så går det automatiskt, då tar det ca 10 minuter att byta på en hel rutt, men de dynamiska blir ju tyvärr kvar, de är ett h......s skrot...

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 13:51   #45
patsun
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Jakobsberg
Inlägg: 199
Skicka ett meddelande via MSN till patsun
Standard

Vad är det för "annat program" som gör spårbytarjobbet automatiskt?

/Patrik
patsun besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009