Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-13, 21:02   #241
norrtåg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 37
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa Visa inlägg
--

Varsågoda Tunnelbana V2.0 Prewiew komplett!
Yaay, banzai! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
EDIT: Har slängt upp cdp-filen hos MediaFire, med alla tillbehör. Så nu blir det väl ett jäkla liv, om jag har tillstånd för detta och det kan jag säga på engång. Ingen är tillfrågad. Så om någon misstycker, så får någon Admin radera länken här nedan.
Undertecknad vill då inte utsätta dig för risk att bli anmäld/påhoppad så om du tycker det känns för riskfyllt får du för min del ta bort den. Vet inte vad andra tycker men vill som sagt inte utsätta dig för nån risk om du förstår.


------------------------
Har inte installerat nått nytt men går att i TS06 starta den om man hoppar över alla saknade kuider som jag skrev ovan. Får ett felmeddelande i början sen går det bra, förrutom att det dels saknas plattformar på de flesta stationer + att utropen av någon anledning enbart sker på Liljeholmen samt Slussen till T-Centralen. Höll på att hoppa ur stolen när damen började prata...
norrtåg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 04:00   #242
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
EDIT: Har slängt upp cdp-filen hos MediaFire, med alla tillbehör. Så nu blir det väl ett jäkla liv, om jag har tillstånd för detta och det kan jag säga på engång. Ingen är tillfrågad. Så om någon misstycker, så får någon Admin radera länken här nedan.

http://www.mediafire.com/?dygsj9sn9bb09ky
Om tillbehören ursprungligen finns på detta forum eller om dom finns på Svenska-Tåg skivorna eller om dom finns på STW:s hemsida eller hos någon annan medlem här på vårt forum, så tycker jag det är helt ok att samla alla tillbehör i en cdp-fil och bifoga en länk till denna.

Men om cdp-filen innehåller en del materiel som bara finns på DLS, så blir jag tveksam. Då får även alla som har en "svart" kopia av Trainz tillgång till dessa. Det är inte bra, även om vi tycker illa om N3V:s policy i övrigt. I det fallet tycker jag att alla ska vara med och betala.

Det handlar om upphovsrätt och respekt för upphovsmännen och det måste man alltid respektera. Om du känner att du har gjort ett övertramp på den regeln, Bengan, så kan du ta bort din länk. Annars så ser jag inte något fel i det du gör när du samlar ihop alla tillbehör i ett paket, som ändå kan nås av alla.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-04-14 klockan 04:49.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 14:56   #243
norrtåg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 37
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Men om cdp-filen innehåller en del materiel som bara finns på DLS, så blir jag tveksam. Då får även alla som har en "svart" kopia av Trainz tillgång till dessa. Det är inte bra, även om vi tycker illa om N3V:s policy i övrigt. I det fallet tycker jag att alla ska vara med och betala.
Undertecknad har då, även om den är med åren kommen iaf en laglig version av TRS06, men blev lagom förargad när även jag som köpt spelet lagligt ska behöva betala ännu mer för att kunna använda banor som andra gjort. Det är ju Auran (?) eller vilka ansvariga det nu är som håvar in pengar inte de som gjort tillbehören. Då kunde de ju lika gärna tagit betalt från början, eller har de börjat sälja dåligt? Tycker då bättre om RW som inte tvingar på en massa avgifter.

Det hade funkat bra om det var lika som förr fastän det går segt. Det gjorde det ju förr också när det var gratis men undrar hur fort det verkligen går även om man betalar.

--------------------
Ingen mer som haft problem med utropen?
norrtåg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 15:37   #244
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av norrtåg Visa inlägg
Undertecknad har då, även om den är med åren kommen iaf en laglig version av TRS06, men blev lagom förargad när även jag som köpt spelet lagligt ska behöva betala ännu mer för att kunna använda banor som andra gjort. Det är ju Auran (?) eller vilka ansvariga det nu är som håvar in pengar inte de som gjort tillbehören. Då kunde de ju lika gärna tagit betalt från början, eller har de börjat sälja dåligt? Tycker då bättre om RW som inte tvingar på en massa avgifter.

Det hade funkat bra om det var lika som förr fastän det går segt. Det gjorde det ju förr också när det var gratis men undrar hur fort det verkligen går även om man betalar.
.....
Om du har en laglig version av Trainz, så förstår jag inte vad du menar med att betala mera? Om det är FCT du syftar på, så är det upp till dig om du vill ha en snabbare uppkoppling. Jag har inte haft någon FCT på flera år och har inga problem med att ladda hem det som fattas. Visst kan det ta tid, men det fungerar.

Det jag menade var att man ska inte distribuera objekt vidare till allmänheten eller erbjuda en service, som man normalt behöver betala för.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 16:11   #245
norrtåg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 37
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Om du har en laglig version av Trainz, så förstår jag inte vad du menar med att betala mera? Om det är FCT du syftar på, så är det upp till dig om du vill ha en snabbare uppkoppling. Jag har inte haft någon FCT på flera år och har inga problem med att ladda hem det som fattas. Visst kan det ta tid, men det fungerar.

Det jag menade var att man ska inte distribuera objekt vidare till allmänheten eller erbjuda en service, som man normalt behöver betala för.
Det jag menar är att nu går det bara att ladda ner med just FCT, inte gratis längre.


--------------------

Jag lyckades hitta alla kuider utom:

kuid:56732:20077 (direction-marker, compudoc)
kuid2:62310:30041:1 (Clock Rule, AndreasM)
kuid:117608:60135 (Corona_white_01, Kenichiro)
kuid:135112:8000 (Virtualbreizh, duarn)
kuid:2000:40002 (Volvo Hatting Bageri, ZyryZ)


Den översta är väl egentligen den viktigaste då den hör till alla plattformar så om någon råkar ha den eller om självaste compudoc själv vill dela med sig av den vore det glädjande.
norrtåg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 16:30   #246
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Jag har gjort en test att ladda hem tunnelbanan med ALLA tillbehör på en "ren" installation av TS2010, version 3.3.

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Är det inte denna bana ni pratar om? Tunnelbana v2 preview .9
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
.....
Har slängt upp cdp-filen hos MediaFire, med alla tillbehör. Så nu blir det väl ett jäkla liv, om jag har tillstånd för detta och det kan jag säga på engång. Ingen är tillfrågad. Så om någon misstycker, så får någon Admin radera länken här nedan.

http://www.mediafire.com/?dygsj9sn9bb09ky
1. Laddade hem allt från SVoyager's hemsida (första citatet ovan) och installerade detta.
2. Installerade Bengans paket (andra citatet ovan).
3. Hämtade alla "missing dependencies" från DLS (tog ca 12 minuter utan FCT).

Resultat: Inga "missing dependencies" och endast fyra fel enligt bild nedan.
-
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Tunnelbana errors.jpg (36.8 KB, 188 visningar)
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 16:57   #247
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag laddade ned compudocs vers.9 från DLS, klonade den och gick in och rättade till felen på ingående assets, fick två felande av Bengan, sen har jag en ren version som fungerar i TS2010 ! Har väl bara haft ren flax?
Enda asset jag fick ta bort var "Premetro Island Station" som finns på DLS men inte går att ladda hem (???)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TP.jpg (76.0 KB, 177 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2012-04-14 klockan 17:01. Anledning: Premetro Island Station
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 17:20   #248
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Senast jag prövade mitt 2010 var säkert ett år sen och jag la av efter att ha kämpat med att få tunnelbanan att funka.

Men nu menar ni att ni fått igång t-bana preview i ts10? Är det värt för mig att ladda hem mitt spel och testa igen? (lagligt nedladdat)
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 17:58   #249
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag laddade ned compudocs vers.9 från DLS, klonade den och gick in och rättade till felen på ingående assets, fick två felande av Bengan, sen har jag en ren version som fungerar i TS2010 ! Har väl bara haft ren flax?
Enda asset jag fick ta bort var "Premetro Island Station" som finns på DLS men inte går att ladda hem (???)
Jag tror inte det är ren flax. Det är bara att ladda hem rätt saker från början och åtgärda eftersom.

EDIT: Det handlar mer om erfarenhet än ren flax.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-04-18 klockan 00:14.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 15:42   #250
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Inga tunnlar fungerar inte för mig.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009