Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-04, 02:31   #1
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard Kanske intressant:

Lite nytt här kanske?

http://www.trainzland.net/
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 10:40   #2
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

nån som har köpt den där modulen med staden,. som de finns ett demo i spelet. omdöme?
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 11:02   #3
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
nån som har köpt den där modulen med staden,. som de finns ett demo i spelet. omdöme?
Jag har precis köpt den efter Kennys tips, men ännu inte fått den. Återkommer efter leverans.

Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 17:04   #4
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
nån som har köpt den där modulen med staden,. som de finns ett demo i spelet. omdöme?
Jag har nu fått hem modulen som också innefattade en extra uppgradering och intrycket efter en snabb provkörning var en mycket trevlig upplevelse som jag snart skall skall studera lite närmare. Särskilt körningen nattetid i den upplysta staden var ganska häftig.

Mycket material passar säkert även in på den egna rutten om man nu inte helt fräckt skall försöka merga ihop banorna. Utopiabanan blir väl till slut som en riktig kökkenmödding där allt flyter ihop med material från jordens alla hörn och tidpunkter. Precis som namnet antyder...

Ett par snabba bilder som inte ger full rättvisa bifogas.

Håkan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg M10.jpg (124.7 KB, 159 visningar)
Filtyp: jpg M11.jpg (179.4 KB, 161 visningar)
Filtyp: jpg M13.jpg (137.2 KB, 158 visningar)
Filtyp: jpg M16.jpg (169.6 KB, 155 visningar)
Filtyp: jpg M18.jpg (160.5 KB, 156 visningar)
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 18:57   #5
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Wink Lite mer bilder till Melin och andra ev. intresserade

Även om jag egentligen föredrar ånglok och dieslar så tycker jag att detta vär en rasande trevlig rutt. Välgjord och spännande och med vackra vyer. Skall pröva att dra runt lite i stan med ett BigBoy framför ett koltåg bara för att se minen på Alistar som redan hunnit meja ner ett par privatbilar i demokörningen.

Glad att jag satsat på Trainz där allt fungerar så ypperligt bra och där man nästan dagligen kan hämta hem spännande saker, gratis eller för en billig penning...

Håkan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg M23.jpg (31.4 KB, 143 visningar)
Filtyp: jpg m35.jpg (80.2 KB, 143 visningar)
Filtyp: jpg m33.jpg (73.8 KB, 143 visningar)
Filtyp: jpg m32.jpg (54.5 KB, 143 visningar)
Filtyp: jpg m31.jpg (67.9 KB, 140 visningar)
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 19:07   #6
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Det ser väldigt trevligt ut Synd bara att man inte kör TRS2006 längre. Har rutten hållplatsutrop á la U-bahn inlagda?
//Kristian
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 20:31   #7
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Jag ska svara så ärligt jag kan:

Jag vet ingenting om U-bahn alls så jag kan inte göra en rättvis jämförelse men jag har inte hört några utrop det lilla jag har kört. Däremot finns det en display framme i förarhytten som verkar visa vagnens läge. Kanske finns den inne vagnarna också, men det har jag inte hunnit kolla än. Jag läggar mesta tiden på att bygga på min egen rutt nu och kör bara lite emellanåt när jag behöver byta miljö lite grand. Däremot är det en högtalarröst på engelska som ber passagerarna stå bakom linjen för att dörrarna skall stängas, men jag har bara åkt med "på utsidan" än så länge och inte ens kört själv i CAB-mode än.

Om jag ser något som verkar intressant lite längre fram så återkommer jag, för det verkar finnas lite finesser inlagda som är nya för mig i alla fall.

Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 21:19   #8
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Ett par sista nattbilder för dem som pallar. Jag steg av vid en pub med bra musik. Skål & godnatt...
Håkan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg u41.jpg (65.1 KB, 124 visningar)
Filtyp: jpg u45.jpg (80.8 KB, 123 visningar)
Filtyp: jpg u49.jpg (75.8 KB, 124 visningar)
Filtyp: jpg u52.jpg (69.2 KB, 123 visningar)
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 00:45   #9
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Hade inte tänkt posta mer bilder, men precis när jag skulle sluta upptäckte jag att Modula City består dessutom av två öar som är förbundna med staden via snabbspårvagn på en lång havsbro...

Vissa delar verkar skapade efter något utflippade idéer:

En liten ö i mitten har begåvats med en fyrfilig vägstump på 15 meter som börjar och slutar i intet, delfiner hoppar som besatta högt i luften på ett ställe, yttersta ön är av närmast sagokaraktär och på många hållplatser inne i stan stannar spårvagnen i mittfilen utan några refuger för passagerarna som får stiga av mitt i den förbifarande biltrafiken och i demokörningen blåser den kvinnliga föraren rätt igenom smörjhallen med fullastad spårvagn på ordinarie tur.

Men roligt är det och förmodligen har Alistar bidragit med egna idéer och skisser. Skulle jag provköra linjen med ånglok och hela faderittan så skulle det ändå platsa rätt så bra...

Håkan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg m40.jpg (106.9 KB, 109 visningar)
Filtyp: jpg m42.jpg (57.7 KB, 107 visningar)
Filtyp: jpg m44.jpg (38.5 KB, 105 visningar)
Filtyp: jpg m45.jpg (38.8 KB, 106 visningar)
Filtyp: jpg m46.jpg (35.5 KB, 105 visningar)
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 07:25   #10
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

är den tungdriven?
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 07:48   #11
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Nej, det verkar den inte vara. Första gången jag körde fick jag dåliga FPS, men så verkar det vara med alla nya banor på premiärturen. Nästa gång när allt hade skakat ner på rätt plats så gick det galant med fina värden.
Men jag har ju också nytt grafikkort sen en tid med bra kapacitet.

Enda lilla buggen är att det i vissa speciella kameravinklar kan bli lite "flickering" på enstaka trottoarer och andra ytor men det finns en option i början att kryssa för i installationen som skall ta bort det. Nackdelen med det optionet är att det ändrar inställningen för alla Trainzrutter vilket jag inte ville, och fenomenet är inte särskilt irriterande heller.

Man kan få köra installationen ett par gånger innan allt är klart men det fanns i alla fall ingen motsträvig eldare att tampas med och supporten är både snabb och hjälpsam dessutom.
Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 07:54   #12
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

jag är ingen spårvagnsfreak direkt. men de ser onekligen jätte bra ut.och de såg rätt tungdriven. får man kanske fråga vad för grafikkort du har?
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 08:13   #13
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
jag är ingen spårvagnsfreak direkt. men de ser onekligen jätte bra ut.och de såg rätt tungdriven. får man kanske fråga vad för grafikkort du har?
Nä, jag är heller inte så mycket för spårvagnsrasslet men jag tyckte det skulle vara kul att få lite nya prylar till mina egna städer och närmast till hands ligger nu att försöka merga ihop Utopiabanan med denna bana eftersom de verkar vara byggda på samma nivå. Då kan jag koppla ihop mina egna småstäder med snabbspårvagn till Modula City och dessutom anlägga en stor järnvägsstation och rangerbangård i anslutning till en riktig storstad och göra en maffig utlastningshamn med färjor och hela videvitten...

Det blir en liten rysare idag att se om sammanslagningen lyckas utan att något går galet med Utopiabanan för då j-r... Det skulle ge en total rutt på cirka 230 baseboards om det lyckas.

Eftersom min dator inte har PCI eller vad det det heter så kom jag inte högre än till Win Fast A 7800 GS TDH men det har givit FPS på 30-50 för det allra mesta även på Utopiabanan som är tung vid och i städerna där det dippar lite till men numera inte störande.

Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009