Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-06, 07:22   #16
Kiefer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
De finns massor med bra saker på DSL. Fått hem saker som är bättre än payware. MEN, jag håller fullständing med om att de är tonvis med skräp på dsl. dålig respekt för andras arbetare, knappast. verkar nämligen som en del är bara ute efter att få upp sitt namn på dls och bryr sig inte ett dugg om vad de för skit de ladddar upp.
Så länge det inte finns klara regler för vad som får laddas upp i hänseende av kvalitet, smak etc, så kan man ju inte klandra någon för något.

Det finns till exempel ingen åldersgräns för användandet av Trainz, och tur är väl det, med tanke på att även de främsta konstnärerna förmodligen började med att rita streckgubbar som dom var nöjda med och som deras stolta föräldrar förmodligen uppmuntrade.
__________________

/Harry
Kiefer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 07:39   #17
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

nja..man kan klandra folk om det är dåligt. dåligt omdöme att ladda upp det kanske. man får förhoppningsvis hoppas att folk har något att tänka med? eller? Men visst barn kanske man får förstå. helt klart. men inte vuxna med taskigt omdöme. men man får se de så här med. utan dsl hade trainz inte varit så stort som de är tror jag. som jag tex som inte är så där jätte bra på attbygga banor. laddar hem banor av stor kvallite. de hade varit totalt omöjligt utan dls. och man får leva med att man får rensa bort skräp imellan åt. tyvärr så är de ju så när man laddat hem skräp banor får man hem massa annat som man inte vill ha. som de har byggt med. och de försvinner ju inte direkt när man plockar bort banan. så trainz local mapp växer hela tiden ständigt. snart passerat 20 gig igen.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 07:53   #18
Kiefer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
nja..man kan klandra folk om det är dåligt. dåligt omdöme att ladda upp det kanske. man får förhoppningsvis hoppas att folk har något att tänka med? eller? Men visst barn kanske man får förstå. helt klart. men inte vuxna med taskigt omdöme. men man får se de så här med. utan dsl hade trainz inte varit så stort som de är tror jag. som jag tex som inte är så där jätte bra på attbygga banor. laddar hem banor av stor kvallite. de hade varit totalt omöjligt utan dls. och man får leva med att man får rensa bort skräp imellan åt. tyvärr så är de ju så när man laddat hem skräp banor får man hem massa annat som man inte vill ha. som de har byggt med. och de försvinner ju inte direkt när man plockar bort banan. så trainz local mapp växer hela tiden ständigt. snart passerat 20 gig igen.
Det hade alltså varit okej att klandra dig??????????... om du "som inte är så där jätte bra på attbygga banor" bara hade haft lite bättre självförtroende, och hade velat bjuda på din skapelse, kanske dels i syfte att få lite feedback.
__________________

/Harry
Kiefer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 07:57   #19
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

japp helt ok att klandra mig. tål man inte de så ska man inte lägga upp på dsl. men eftersom jag inte är så där jättebra på att bygga. så lägger jag inte heller upp det på dsl utan tex här och får feedback. istället för dela ut de till hela världen.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 08:33   #20
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Visst kan jag hålla med Kiefer om att det inte finns några klara regler, men regler finns. Och visst håller jag med Rc1166, men att Auran skulle vara ansvarsbefriade håller jag inte med om. DLS är inte en fri tummelplats för alla användare.
På Aurans forum kan man på flera ställen läsa uppladdare som skriver att deras saker ligger och väntar på godkännande hos Auran eller att Auran har inte godkänt deras uppladdade saker.
Censuren som Auran håller sig med är en aningen märklig. Det har ju skrivits lite om Linda som försvann från DLS. Nu går hon inte att ladda ner som enskild artikel men som tillbehör kan hon komma med. http://forums.auran.com/trainz/forum...Lamppost+linda
Gör man en Tysk militärbåt från andra världskriget är det ju inte märkligt att flaggan är med. http://forums.auran.com/trainz/forum...Lamppost+linda

Det är inte svårt att hålla med om att det finns otroligt mycket bra saker att hitta på DLS. Men visst finns det massor med skräp. Jag läste om någon som skrev att det var hans fem eller sexårige son sam hade gjort en bana och laddat upp. Helt okej tycker jag du får i beskrivningen klara besked. Men du kan också i beskrivningen läsa om ett mästerverk men när banan är hemladdad är den helt okörbar. Det är falsk beskrivning och skräp. Sen har vi ju allt som saknar beskrivning. Vad det är vet vi ju inte!
Nu när Auran godkänner allt som laddas upp kunde man ju önska att de själva verkade för en kvalitetshöjning utav DLS. Vi alla är inte lingvister så namn och klargörande beskrivning borde vara på engelska. Bild som på ett korrekt sätt beskriver vad innehållet är borde vara med. Detta kan ju inte vara någon större krav med tanke på att väldigt många klarar av det. Men det är ju klart högre krav kanske leder till färre uppladdningar. Men här kunde ju Auran ta sitt ansvar och hjälpa till med renskrivning om engelska är lite konstig. Kanske Auran har tillgång till personer med språkkunskaper som de kunde utnyttja.

Slutligen hoppas jag, att vi alla kan se fram mot en revitalisering utav Trainz och dess omgivning.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 00:15   #21
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

CGD: Jo visst finns det regler men den krassa sanningen är att det godkännande som Auran gör egentligen inte är mer än mycket enkel kontroll av att nödvändiga filer är i rätt format och att det inte är nerlusat med porr och virus. Under sommaren har det varit i snitt en och en halv person som skött DLS, Helpdesk, newsletters och all annan kommunikation med Trainz användare. Några av er verkar tro att Auran är ett stort företag.
Jag såg min tråd här som en liten förvarning om vad som nu kommit i det senaste newsletter om Trainz classics. Ni kan läsa mer om det i en länk i in nya tråd.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009