Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-15, 14:38   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard En fejkad B5...

...blev min första ommålning till RS/RW. Dessvärre hamna SJ-loggan på två ställen på vagnen varav ena felvänt. Ska kolla lite mer på det senare...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg RailWorksProc 2010-01-15 14-13-49-74.jpg (71.2 KB, 374 visningar)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 14:39   #2
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Trevligt Pierre! Kul att du fått lite koll på repaints nu
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 14:50   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ja, det kändes skönt när man äntligen förstod hur det funka. Det är ju inte så svårt ändå med namnbytet och göra om textur-filen till dds och sen tillbaka till TgPcDx. Och det var ju smidigt som fasen att använda DXTBMP för att skicka bilden till vilket bildbehandlingsprogram man vill!

Däremot var själva texturen inte bra på orginalvagnen. Vagnssidan är uppdelad i tre delar, där iallafall en del används två gånger på båda sidorna. Men har för mig att orginaltågen i MSTS hade liknande "knäppa" texturer!?

Hur går det med målandet för dig då?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:14   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Blev bra!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 15:39   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ja, det kändes skönt när man äntligen förstod hur det funka. Det är ju inte så svårt ändå med namnbytet och göra om textur-filen till dds och sen tillbaka till TgPcDx. Och det var ju smidigt som fasen att använda DXTBMP för att skicka bilden till vilket bildbehandlingsprogram man vill!

Däremot var själva texturen inte bra på orginalvagnen. Vagnssidan är uppdelad i tre delar, där iallafall en del används två gånger på båda sidorna. Men har för mig att orginaltågen i MSTS hade liknande "knäppa" texturer!?

Hur går det med målandet för dig då?
Just nu målar jag inget, utan försöker få ihop det med tidtabeller till Bergslagsbanan.. Det är svårare än vad man kan tro. Jag måste få fram någon slags grundmall så att mötet på Norrebo ska bli så smidigt som möjligt..

Kommer man för sent till Norrebo så har man förstört AI tågets tågväg, om AI får rött när dom ska köra enl deras tidtabell så fastnar dom och kan inte köra även om det blir grönt. Så man måste på något sätt tima tågen exakt på Norrebo, vilket är svårt som sagt..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 00:07   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Ser bra ut Pierre, jag får fel i filnamnen även om jag gjort som förut. Att originalvagnen också (i mitt fall) blir blå som den ommålade även om de ligger i separata mappar :s
Texturen är ingen rolig lek, man måste tänka både en och två gånger innan man gör om. Däremot om du vill ha loggan i mitten och rättvänd måste du dela den på mitten och lägga den i slutet av vagnsdelen högst upp om du editerar filen. Den blir sedan speglad.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 00:31   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ser bra ut Pierre, jag får fel i filnamnen även om jag gjort som förut. Att originalvagnen också (i mitt fall) blir blå som den ommålade även om de ligger i separata mappar :s
Texturen är ingen rolig lek, man måste tänka både en och två gånger innan man gör om. Däremot om du vill ha loggan i mitten och rättvänd måste du dela den på mitten och lägga den i slutet av vagnsdelen högst upp om du editerar filen. Den blir sedan speglad.
Tackar!

Hmmm....du har bytt namn på mappen och lagt den brevid Default och Red? Du har ändrat på alla ställen i bin-filen till nya namnet? Eftersom som orginalvagnen blir samma färg som den ommålade, så kanske orginalvagnen av misstag fått bin-filen från din ommålade????? Kolla sökvägen i bådas bin-filer!

Fasen då går det inte med loggan, inte när det är text i loggan...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009