Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-07, 18:15   #1
Guzzo
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm, Sverige.
Inlägg: 26
Standard Tunnelbana i stockholmsrutten? (Delvis förslag till Bönan)

Hej allihopa, Blir väl min första post och första tråd på forumet.

Som titeln lyder undrar jag ifall T-banan ("Tricken" / "Tuben" i folkmun) spelar en roll i Stockholmsrutten, Exempelvis ifall man kan köra T-bana utmed röda linjen mot Fittja - Norsborg eller utmed blå linjen? Detta kanske inte finns i den senaste versionen av S-holmsrutten men då undrar jag ifall du skulle kunna lägga till det, Bönan? Detta skulle enligt mig vara väldigt skoj.

Hur långt sträcker sig stockholmsrutten förresten? Tar det slut vid Södertälje eller fortsätter den mot Nykvarn och Mariefred exempelvis eller Strängnäs?

Tack på förhand.

~Guzzo~
Guzzo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 18:21   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Hej! Just nu sträcker sig Stockholmsrutten från Jädersbruk i norr till Södertälje i syd. Jag arbetar på en förlängning till Gnesta. Just nu byggs det dock inget eftersom jag jobbar med den norska rutten VBSR. Exakt vad jag gör på den tänker jag dock inte berätta än...

När det gäller t-banan så är det inte något jag tänker bygga i Stockholmsrutten. Det enda man ser av t-banan är där den går att se från järnvägen, och då är det bara "dummy"-tåg jag har placerat ut.

Dock byggde jag en tunnelbanerutt för flera år sedan, som täckte delar av gröna och röda linjen! Den är dock väldigt dåligt byggd jämfört med dagens standard. Sträckan Gullmarsplan - Hagsätra är dessutom helt påhittad. Resten är ganska korrekt och likt verkligheten. Du kan hämta den rutten på train-sim.com, bara sök på Stockholm. Den rutten är inget jag tänker bygga vidare på, men det är fritt fram för andra att pröva om man vill!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 19:16   #3
Guzzo
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm, Sverige.
Inlägg: 26
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Just nu sträcker sig Stockholmsrutten från Jädersbruk i norr till Södertälje i syd. Jag arbetar på en förlängning till Gnesta. Just nu byggs det dock inget eftersom jag jobbar med den norska rutten VBSR. Exakt vad jag gör på den tänker jag dock inte berätta än...

När det gäller t-banan så är det inte något jag tänker bygga i Stockholmsrutten. Det enda man ser av t-banan är där den går att se från järnvägen, och då är det bara "dummy"-tåg jag har placerat ut.

Dock byggde jag en tunnelbanerutt för flera år sedan, som täckte delar av gröna och röda linjen! Den är dock väldigt dåligt byggd jämfört med dagens standard. Sträckan Gullmarsplan - Hagsätra är dessutom helt påhittad. Resten är ganska korrekt och likt verkligheten. Du kan hämta den rutten på train-sim.com, bara sök på Stockholm. Den rutten är inget jag tänker bygga vidare på, men det är fritt fram för andra att pröva om man vill!

Nice!

Ifall du skulle få för dig att förlänga rutten så att den fortsätter mot Nykvarn - Läggesta - Mariefred och Strängnäs skulle jag bli skitglad, Det är liksom mina trakter så det skulle kännas sweet att köra tåg där.

Hursomhaver så gör du ett toppenjobb, 10/10 i min bok. Fortsätt så, Det uppskattas!
Guzzo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 20:12   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Tackar för de fina orden! Vi får se vad som händer i framtiden, ingenting är egentligen beslutat... Dalabanan är också en möjlighet...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009