Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-29, 17:41   #1
tågluffaren
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
Question Fråga om Trainz 2009

Köpte Trainz 2009 för 20kr igår och här en amatörfråga uppstod: hur lägger man till lok etc? Går jag in på den där hemsidan för spelet och klickar på Download Station kommer det bara upp inställningar för hur sökresultat ska visas. Men ingen sökruta eller liknande Och när jag väl är i spelet och kör tåg; kan man inte accelerera/sakta ner tåget. Nu går det bara att starta och stoppa, allt annat går automatiskt.
tågluffaren besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 21:07   #2
Ullis_vstg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Skövde
Inlägg: 34
Standard Content manager -> Surveyor

Du måste öppna "content manager" (conten-knappen i launchern) för att ladda in nya saker, lok eller vagnar o sånt. Där kan du ladda ner allt som finns på DLS. De kommer att finnas i el lista där tillsammans med de grejer som redan är installerade på din dator.

Sedan måste du redigera rutten i Surveyor för att placera ut grejerna i din rutt
Ullis_vstg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 21:40   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tågluffaren Visa inlägg
Köpte Trainz 2009 för 20kr igår och här en amatörfråga uppstod: hur lägger man till lok etc? Går jag in på den där hemsidan för spelet och klickar på Download Station kommer det bara upp inställningar för hur sökresultat ska visas. Men ingen sökruta eller liknande Och när jag väl är i spelet och kör tåg; kan man inte accelerera/sakta ner tåget. Nu går det bara att starta och stoppa, allt annat går automatiskt.
Ett litet tips i all välmening, ge dej själv några dagar att testa och undersök spelet, så kommer du att komma underfund om det mest grundläggande funktionerna själv.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009