Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-08-21, 15:23   #16
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Hej!
Här kommer lite screenshots från projektet. Ska sätta dit staket och byggnader också.


Screenshot_Växjö_56.87659-14.80671_12-01-59.jpg
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_0008.jpg (307.9 KB, 352 visningar)
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 16:18   #17
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag tänkte lite med ihopslagningen mellan din och Akkis rutter.

För att det ska fungera så krävs det att ni båda har samma start-koordinater.

Jag och Mibl. har redogjort för totte vad problemet är som gör att det inte går att slå ihop om din rutt har start-koordinater i t.ex. Växjö & akki har sina i t.ex. kalmar. Läs från inlägg 8 och neråt: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36115
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 18:06   #18
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Jag tänkte lite med ihopslagningen mellan din och Akkis rutter.

För att det ska fungera så krävs det att ni båda har samma start-koordinater.

Jag och Mibl. har redogjort för totte vad problemet är som gör att det inte går att slå ihop om din rutt har start-koordinater i t.ex. Växjö & akki har sina i t.ex. kalmar. Läs från inlägg 8 och neråt: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36115
Jag har lagt mina startkoordinater i Växjö C, däremot tror jag att Akki har gjort mer på sin rutt, eller jag snarare vet att han gjort mer. Jag har bara lagt spår någon kilometer, satt dit perronger vid Växjö C, Signaler vid Växjö C, och Terräng runt Växjö C. Jag kan möjligt vis starta om hela projektet och ange Akkis startkoordinater. Det skulle gå bra för mig, eftersom jag inte gjort mycket på rutten ändå.

Vad tycker du om Screenshoten? Jag är ju helt nybörjare så ge gärna mycket kritik . Jag kommer ju nu börja om, så är det något viktigt jag måste veta?
Var inte rädda för att ge dålig kritik! Jag uppskattar all kritik!!
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 00:40   #19
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Ser faktiskt väldigt bra ut, kan tydligt se liknelser mellan simulatorns och IRL bilderna.

Ska man vara lite petig så har du ju inte använt dem rätta kontaktledningsstolparna
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 00:54   #20
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Det ser väldigt snyggt så långt för att vara ny på det här!

Jag gillar att du har löst skyltproblemen med stationssignaturer under signalerna på ett snyggt sätt.

Du gör som du vill. Andra rutter att slå ihop kan t.ex. av McDOZ gigantiska malmö-skåne-projekt, eller Granders Stångådalsbanan. Jag tror dock ändå att Akkis bana verkar vara mer relevant och om ni redan har börjat på ett sammarbete så kör på det, tycker jag!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 16:44   #21
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Det ser väldigt snyggt så långt för att vara ny på det här!

Jag gillar att du har löst skyltproblemen med stationssignaturer under signalerna på ett snyggt sätt.

Du gör som du vill. Andra rutter att slå ihop kan t.ex. av McDOZ gigantiska malmö-skåne-projekt, eller Granders Stångådalsbanan. Jag tror dock ändå att Akkis bana verkar vara mer relevant och om ni redan har börjat på ett sammarbete så kör på det, tycker jag!
Tack för feedbacken!

Jacmob01: Ska fixa kontaktledningarna. Tack för feedbacken!

ADDE: Tack så mycket

Gör Granders Stångådalsbanan? Hade jag helt missat. Gud va roligt . I Kalmar har jag varit många gånger, och i Hultsfred har jag cyklat dressing på Smalspåret mellan Hultsfred och Målilla (smalspåret ligger precis jämte Stångådalsbanan). Gud va roligt! Ser verkligen fram emot det projektet, och bra val Granders. Stångådalsbanan är så vacker , och dessutom får jag användning av Granders Y2:a

Nu ber jag Akki om sina startkoordinater för Kalmar, så kan vi nog pussla ihop de rutterna senare!
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 23:14   #22
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard Karlskrona-Emmaboda

Jag har lagt räls hela vägen med startkordinater i Karlskrona till Emmaboda samt lagt lite energi på kontaktledning, signaler samt några övergångar.
Är det något ni kan använda? Fattas mycket vegetation på en sådan lång sträcka, men räls och topografi är korrekt.
Byter just upp mig till en kraftigare dator så jag är mycket upptagen med att flytta program och vad som i Steam krävs av flyttning vet jag ännu inte, men simulatorn snurrar liksom FSX.
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 11:47   #23
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Akki Visa inlägg
Jag har lagt räls hela vägen med startkordinater i Karlskrona till Emmaboda samt lagt lite energi på kontaktledning, signaler samt några övergångar.
Är det något ni kan använda? Fattas mycket vegetation på en sådan lång sträcka, men räls och topografi är korrekt.
Byter just upp mig till en kraftigare dator så jag är mycket upptagen med att flytta program och vad som i Steam krävs av flyttning vet jag ännu inte, men simulatorn snurrar liksom FSX.
Jag kan sätta Koordinaterna i Karlskrona, exakt vilka koordinater har du, eller kan du inte se det på den gamla datorn? Låter bra med rutten. Jag har ju också precis börjat med rutten.
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 16:33   #24
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Ledsen för att jag inte varit så aktiv.
Arbetet på rutten är just nu nerlagt tillsvidare.
Bygger just nu min nya dator (för er som är intressserade: ett Gtx 980ti grafikkort, 16 GB ram, SSD+HDD (120Gb+1Tb) 1151 socket mm.)
Har övat mig lite på att bygga rutter.
Har påbörjat en Engelsk rutt, som heter Sutton and Mole Valley line.
Har just nu byggt Mitcham Eastfields och Mitcham Jn. Om du vill se rutten, sök på Ando's Extensions på Facebook.
3D bygge är inte något för mig som ni ser, jag har bara satt ihop lite assets från Brighton ml. Om du vill hjälpa till är det mycket uppskattat, men det går bra å bygga den själv med.
Assets som krävs är London-Brighton och London-Ipswich.
Det var lite uppdaterad info, jag säger till här om det är något som går frammåt!
MVH
Adam
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 17:49   #25
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Blev riktigt sugen på att börja ruttbygga igen.
Hittade en riktigt bra video på Alvesta-Göteborg (cabride)
Videon hittar ni här:
https://youtu.be/7A3ABrg9hsQ
Funderade på att bygga från Alvesta (då Alvesta 3D-modell finns) till Värnamo.
Blir lite för långt att bygga ända till GBG. Någon som vill hjälpa till? Annars tror jag jag klarar detta själv. Frågan är om jag verkligen ska fortsätta bygga i RW... Editorn tycker jag är lite jobbig i vissa lägen men annars bra+ att TSW kommer att komma snart och om den har en editor är ju arbetet helt i onödan. Vill också bygga Nässjö-Vetlanda, men har ingen signalinfo... Är det någon här i forumet som kan dela med sig med filmer/kan hjälpa mig med signaler? Vill gärna börja bygga igen men jag vet inte... Nu när TSW kommer och allt.
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009