Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-12, 14:51   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Hur får jag in saker jag hämtar på DLS i TANE

Hur får jag in saker jag hämtar på DLS i TANE?
Om jag tar upp DLS så kan jag ju där trycka på Dowmload page och sedan på Dowload helper. Man hur gör jag sedan?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 19:50   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Enklast är väl att leta reda på dem i CM i TANE istället. Välj bara filtret Download Station, skriv in kuid-numret i sökrutan, högerklicka på asseten som dyker upp och välj Download.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 19:58   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Ska pröva men det ser ju lite krångligare ut än vad det var tidigare där allt jag klicka på i DLS snällt lät sig installeras i tian eller tolvan.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 20:43   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Det är fullt möjligt att det går att göra som i TS20xx. Jag laddar nästan aldrig ned något från DLS, så jag har ingen koll. Men det finns säkert någon annan här som kan svara på om hur man gör det/om det går.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 06:38   #5
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej. Jag har samma problem. I datorn finns TS2012 sedan länge. Nu har jag köpt och lagt in TANE. När jag går in på Trainz DLS och letar efter något. Klickar på objektet jag vill ladda hem och väljer Download Helper - men då startar Content Managern från TS12 och inte TANE. (Använder Google Chrome, men antar det är samma sak i Internet Explorer).
Har letat som en galning efter hur man ändrar vilket program som Chrome ska öppna .cdp filer med - men utan resultat.
Valt i datorns Control Panel och vilka filändelser som hör ihop med vilket program. Där valt bort Content Managern och istället valt TANE. Men likväl öppnar "gamla" Content Managern i TS2012. Var hittar jag Content Managern för TANE?
Någon som vet hur man löser detta?
Hälsningar från Kanada
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 10:26   #6
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Undrar om det verkligen finns en CM enbart för TANE. Tror inte det, det är nog det gamla vanliga CM som gäller.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 18:51   #7
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Nisse: Varje Trainz version har sin egen version av CM (även om namnen är samma).

Har TS2009, TS2012 och TANE installerad på min dator.
Har ändrat så att TANE.exe ska öppna/starta när man hanterar cdp-filer (dubbelklickar på, etc.), och för mej funkar det som det ska.

Men om jag för ovanlighetens skull laddar ner något direkt från DLS websida (använder CM i vanliga fall för att kolla vad som är nytt för dagen, eller söker efter något speciellt, går både snabbare, och är enklare) så klickar jag på DOWNLOAD FTP, och får då välja mellan att öppna eller spara filen (se bild 1).

Väljer jag att öppna, så startar TANE och CM, och filen installeras automatiskt (se bild 2).

Kör Internet Explorer, men det borde inte spela någon roll ???!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.jpg (124.0 KB, 52 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (225.8 KB, 52 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-06-17, 06:17   #8
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack Ekankal.

Efter lite pulande här och där i Windows och Google Chrome så har jag nu lyckats få TANE att spara cdp-filen i datorns Downloads-mapp.
Det blir inte precis som i ditt exempel, men det är gott så. Jag får i alla fall hem filen.

Sedan måste jag ladda in cdp-filen när jag har TANE/CM öppet, som vanligt under "File . Import Content File..."

Fast jag hade väl hoppats på att det hela skulle ske helt automatiskt, som på "den gamla goda tiden".
Jag får nöja mig med detta.

Tyvärr har jag problem med mitt grafik-kort så jag kan inte använda det. Ska så småningom byta ut det - men detta är en helt annan historia.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009