Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-15, 18:15   #106
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Alltså, Totte... Hoppas du uppfattat min glimt i ögat...

Som du antagligen vet, så är det mina objekt du talar om. Både dessa hus, Sala och överliggningen... Eftersom vi har chatt-möjlighet och du har inte ens försökt att ta upp ämnet där, inbjöd det faktiskt till att driva lite...

Eller om kanske RailSimulator.com löser problemen kanske..

Nåja, mycket på agendan just nu i livet som inte alls har med TS att göra, men så fort som möjligt ska jag damma av verktygen och justera upp de felande byggnaderna, samt förse dom med en rar nattextur... men, kan inte lova några tider för stunden som det ser ut nu i den bistra verkligheten utanför TS.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 23:34   #107
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Tack Mazz för du svarat!
Jag kan vänta tills du är beredd att fixa dem. Det är mest danska och tyska hus som är mörka.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 23:57   #108
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hyreshusen som Andreas13 gjorde är mörka. Kan du möjligen fixa dem, Andreas?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 11:26   #109
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Har ett ljudproblem som kanske fler har stött på.

Med rutten Hamburg Hanover följde det med en containervagn av typen Sggrs, tvådelade med jacobsboggier, dessa har inget ljud alls när man kör, lika dant är det med vissa gamla vagnar som tex Gbs som följde med när jag köpte spelet en gång i tiden. Tänkte i dag att försöka fixa andra ljud till de tysta vagnarna men problemet är att jag kan inte ens hitta den nya Sggrs vagnen nånstans, provade att göra en sökning på hela datorn men nån fil med detta i namnet finns ej, trotts det finns den i simulatorn, men utan ljud

Nån som har nån idé om detta, vore kul att ha lite ljud på vagnarna
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 11:37   #110
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Har ett ljudproblem som kanske fler har stött på.

Med rutten Hamburg Hanover följde det med en containervagn av typen Sggrs, tvådelade med jacobsboggier, dessa har inget ljud alls när man kör, lika dant är det med vissa gamla vagnar som tex Gbs som följde med när jag köpte spelet en gång i tiden. Tänkte i dag att försöka fixa andra ljud till de tysta vagnarna men problemet är att jag kan inte ens hitta den nya Sggrs vagnen nånstans, provade att göra en sökning på hela datorn men nån fil med detta i namnet finns ej, trotts det finns den i simulatorn, men utan ljud

Nån som har nån idé om detta, vore kul att ha lite ljud på vagnarna
Hej!
Ja, då är ett fall för vagnbyggarna att fixa dem. Annars blir det förvirrande om nå´n annan fixar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 11:47   #111
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Ja, då är ett fall för vagnbyggarna att fixa dem. Annars blir det förvirrande om nå´n annan fixar.
Varför skulle det bli förvirrande, jag har gett de flesta vagnar nya ljud då standradljuden är förskräckliga, Fopix vagnar har bra ljud, i övrigt kör jag med Armstrong Powerhouse sound pack, problemet är att jag inte kan hitta den fördömda containervagnen SGGRS filer nånstans så att jag kan ändra ljud på den.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 11:50   #112
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vadokunvot Visa inlägg
Varför skulle det bli förvirrande, jag har gett de flesta vagnar nya ljud då standradljuden är förskräckliga, Fopix vagnar har bra ljud, i övrigt kör jag med Armstrong Powerhouse sound pack, problemet är att jag inte kan hitta den fördömda containervagnen SGGRS filer nånstans så att jag kan ändra ljud på den.
Om jag hämtar dessa vagnar med dålig ljud, hur gör jag då? Finns ju inga uppdateringar att få tag på. Alltså, det är vagnbyggarna som ska fixa dem och ladda upp nya uppdateringar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 12:01   #113
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Om det mot all förmodan kommer en uppdatering till en vagn så skriver den över det ljud jag ändrat till och ersätter det med orginalljudet, är det ljudet fortfarande dåligt lägger man bara in det ljud man vill ha själv igen.

Jag begriper inte vad du fiskar efter här Totte, det enda jag vill veta är om någon som har rutten vet var vagnarna som följde med ligger nånstans för jag kan inte hitta dom, vad jag gör sen med mina filer är min ensak då jag inte laddar upp dom nånstans.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 13:37   #114
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Okej!
Självklart vill du ha bra ljud till vagnarna till dig själv.
Man får inte släppa ut ljuden till download. Ok?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 17:15   #115
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

RSC har gjort lite fula lösningar i TS14. Däribland har dem gjort så att allt content som nu släpps ligger i en fil som har filändelsen .ap i dessa filer ligger allt som det tidigare brukade ligga. Så det du får göra är att packa upp .ap filen med 7zip och sedan kan du editera blueprintet för vagnen. .ap filen tror jag måste finnas kvar för att steam ska känna igen den och om det kommer uppdateringar. Lite osäker på det, testa med båda delar.

Filen finns i Assets\RSC\HamburgHannover och heter HamburgAssets.ap
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 17:37   #116
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
RSC har gjort lite fula lösningar i TS14. Däribland har dem gjort så att allt content som nu släpps ligger i en fil som har filändelsen .ap i dessa filer ligger allt som det tidigare brukade ligga. Så det du får göra är att packa upp .ap filen med 7zip och sedan kan du editera blueprintet för vagnen. .ap filen tror jag måste finnas kvar för att steam ska känna igen den och om det kommer uppdateringar. Lite osäker på det, testa med båda delar.

Filen finns i Assets\RSC\HamburgHannover och heter HamburgAssets.ap
Dom rackarna, tack ska du ha.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 17:48   #117
P-lutt
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 33
Standard Vad trött jag blir...

Råkade köpa TS2014 genom Steam. Jag har inga add-ons, inte laddat ner nåns egna scenarior eller dyligt utan bara spelet som det levereras.
I vissa uppdrag kan helt plötsligt hastigheten sänkas utan uplysning om det å så får man "speeding" men det som retar mig mest är att vissa uppdrag blir rödbockade fast man gjort rätt.
Ett exempel: Training: Driving the class 395, London_Faversham high speed.
Hur jag än försöker så säger spelet att jag misslyckats med att ta upp passagerare vid första å sista stationen men inte den mittersta.
Jag ser att dörrarna går upp, folk går på å av men ändå "failed",
P-lutt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-28, 13:46   #118
P-lutt
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 33
Standard Ingen annan?

Är det verkligen ingen annan som upplevt samma sak?
Det var konstigt för felet kan ju knappast ligga hos mej när jag får spelet via steam.
Vore kul å höra om det bara är jag...
P-lutt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-28, 16:20   #119
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-28, 17:32   #120
P-lutt
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 33
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke
Tack för ditt svar Micke!
Jaha, du tänker så...ja ska prova å ha lite mer koll på klockan då.
Tack!
P-lutt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009