Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-24, 16:16   #16
roger_sj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 25
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Hej där roger_sj.
Jag har också nyligen bytt upp mig till TS2009. Från TRS2006 och tidigare TRS2004. Från början var jag helsur på Auran och Trainz, men nu måste jag säga att TS2009 flyter mycket bättre än 2006, är mer stabilt och har bättre ljud. Men visst det är ju hopplöst med att det finns så lite saker som fungerar till 100%. Och hittar man inte alla splines så lägger TS2009 ut sina nya spår över precis hela banan.
Hittar du ånglok som är bra gjorda är det mycket bättre än TRS2004! Man kan i TRS2006 och TS2009 se hur lokets stora hjul spinner loss och snurrar lite eller mycket fortare än vad de borde. Man kan även lägga in backen och se hjulen börja snurra åt andra hållet.
Jag har nu spenderat massor med tid till att hitta "alla" cdp filer till Missouri Pacific - Route of the Eagle. Jag har nu kört i både TRS2006 och TS2009. Allt flyter mycket bättre i TS2009.
Download Helper på Download Station fungerar lika bra eller dåligt i Trainz tycker jag. Vad är det som fungerar bättre i TRS2004?

Du kanske skall ge det lite tid innan du bestämmer dig.
Download Helper eller va man skall säga är fortfarande bäst i 04 att dom inte lärt sig sen 06 fattar ja inte
roger_sj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-24, 18:08   #17
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Vad är det som är så dåligt med nya CM2? Enligt min uppfattning är det stor skillnad sedan 2006's CMP inte så mycket i utseendet kanske, men snarare stabilitetsmässigt och i användarvänlighetssynpunkt. Att TS2009 inte är värt pengarna kan jag förstå men inte denna ovilja mot Content Manager som är ,ett för spelbranschen, ovanligt smidigt hjälpmedel för att få in material i spelet. (sagt av en med erfarenhet från många olika spelgenrer).

Så var ligger problemet egentligen? I all välmening så är det kanske inte bara Auran som behöver lära sig något...
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 20:33   #18
roger_sj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 25
Thumbs down Frisbee

I dag kasta ja frisbee med TRS 09 den flög bättre än att spela med det i datorn så ja kommer att i fortsättningen att köra 04
roger_sj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 16:14   #19
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Hade det inte varit bättre om lärt dig de nya funktinerna i 09an och använt den. Snart kommer du väl att klaga på att du inte kan använda objekt gjorda för 09 i din gamla 04.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 19:32   #20
roger_sj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 25
Standard Ja

Ja är nöjd med 04 det skulle ha rägt men att de uppdaterat 04 tycker ja
roger_sj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 20:35   #21
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roger_sj Visa inlägg
Ja är nöjd med 04 det skulle ha rägt men att de uppdaterat 04 tycker ja
Det är ju i stort sett vad de har gjort
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 03:12   #22
roger_sj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 25
Standard Va

Inte va ja kan se på download helper ?? det är den som låser sid hela tiden o dessa löjisa grejer man ska hålla på med ja säger bara jösses
roger_sj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 08:31   #23
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roger_sj Visa inlägg
Inte va ja kan se på download helper ?? det är den som låser sid hela tiden o dessa löjisa grejer man ska hålla på med ja säger bara jösses
Det klart bästa med TS09 (änsålänge) enligt mej är CM. Funkar klockrent utan hängningar.
Sen fattar jag inte vad det är för löjliga grejor man ska hålla på med.
Ställ in på Autocommit sen är det bara att öppna CM, dra och släpp cdp-filer eller content i CM, eller bara dubbelklicka på cdp-filerna, kan väl inte bli enklare.
Importerade allt mitt material från TRS06 i ett moment på det sättet.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg cm.JPG (76.8 KB, 116 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 08:33   #24
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

ett helt ämmne bara om hur dåligt trainz 2009 är? känns som ett slöseri och omoget klagande om du frågar mej kör 04 då men det här är bara slöseri med tid.
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 08:50   #25
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Inte bara ett ämne om hur dåligt TS09 är, Ekankal gjorde ju ett inlägg om hur bra TS09 är.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 09:49   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej Roger!
Hur kraftig dator har du?
Själv har jag inte så speciell kraftig dator och har svårt att klara TRS06 så jag avinstallerade den. Min dator kan inte ha både MSTS och TRS06 insatallerade.
Jag har även KRS och inte installerad heller.

Senast redigerad av Totte den 2009-06-07 klockan 09:53.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 14:28   #27
roger_sj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 25
Standard Rogga_sj

Intel dualcore 2.8 Nvidia 9800 GT512 GB 4GB Ram Minne Med Win xp Pro så det duger nog
roger_sj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 14:43   #28
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard

Oftast så ser det ut som om CM låser sig om man tex växlar mellan olika program medans man instalerar en massa cdp filer på samma gång. Mitt gjorde det och kör trs 06, dock är det bara att låta datorn vara och göra annat under tiden så löser det sig även när det står att det "inte svarar" så har den bara extra mycket att göra.
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 18:47   #29
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Största problemet med TS2009 tycker jag är att det finns så lite saker till. Jag tänker då speciellt på lok och vagnar. Men OK det kommer.
Men Auran som företag tycker jag det är värre. Dom meddelar inte vad Trainz maximalt klarar av. Men dom borde släppa en uppdatering som gör att 2009:an kan dra full nytta utav den senaste tekniken. Trainz är ett hungrigt program som skulle kunna svälja allt du slänger på det.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 19:06   #30
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

TS2009 innebär en klar förbättring för oss som konstruerar saker till Trainz, CCP är ett utomordentligt hjälpmedel, men man får bemöda sid att lära vad "containers" och "tags" skall innehålla. Själv "hoppade" jag 2006 och TC, men jag är mycket nöjd med 2009.
Som Machiavelli sa: "Det finns inget så svårt, inget så osäkert i framgång som att införa nya idéer. Man får endast ljumma anhängare i dem som kan tänkas anamma det nya, och dödsfiender i dem som vill hålla kvar vid det gamla".

TAck för ordet!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009