Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Vill du hjälpa till & utveckla nåt område?
Jag bor i byggområdet & kan tänka mig bygga nåt där.. 10 27.78%
nej , jag bor inte inom området.. 26 72.22%
Antal röster: 36. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-14, 13:12   #16
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

HEJ! Nu har rutten kommit och de ser bra ut, dock består rutten vi fick endast av spår & inget annat, bara tomma omålade basebords men de värsta är gjort, spåren går från Stocholm, ner till mjölby, och ett annat går ner från stockholm ner till GBG, där hittade vi en del fel i spåren osv.. så vi kommer att " deleta" ta bort en del basaboards för att klämma in PT GBG rutten där allt är klarbyggt med, dock ingår spårvagnsnätet då..
Nu räcknar vi med at kunna släppa den som två versioner första blir Sthlm-GBG BETA sen kommer en V.1 . Betan släpper vi så snart vi har fixat till de större felen, men de är jättesnyggt byggt, örunt 5MB tar rutten och våra snabbmätningar visar att de är ganks ahyfsade mått , de ser bra ut med andra ord, de kommer att komma screenshots senare... hur de går för bygget..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 18:46   #17
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Efter ca: 20 error, trainz har slutat at fungerar lyckades vi få koppling mellan den frädigbyggda spårplanen till PT GBG rutten, vi drog i gång bygget i morse och ska mot stockholm från GBG just nu är vi på Stenkullen , nära Alingsås, söder ifrån asså..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 19:24   #18
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Kanske läge för och döpa om projektet till "JIS"
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 19:28   #19
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Finns de möjlighet och göra en liten donering till projektet kan man nyttja de bankkontot man beställde skivan för en sådan sak
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 23:41   #20
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile Nästan hela Götaland & svealand är på G

Citat:
Ursprungligen postat av rock Visa inlägg
Finns de möjlighet och göra en liten donering till projektet kan man nyttja de bankkontot man beställde skivan för en sådan sak
Hej igen, hehe jo vi funderar på att byta namn eller nåt kanske detta blev ju bättre än väntat! Halva syd & mellersta Sverige är på G för JIV ( JIS) projektet!

Vill man donera till projektet JIV ( snart JIS) går de så klart bra. Man kan nyttja de kontonummret som man fick till för PT GBG Skivan ,ja..
Om de är flera som vill sponsra projektet är de välkommet..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-08-15 klockan 23:44.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 01:21   #21
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Kanon, då kommer de en liten donering denna månaden och lite då och då för de är de värt för allt jobb de läggs ner på denna rutt och man får många timmars glädje av erat jobb.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 09:24   #22
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
HEJ! Nu har rutten kommit och de ser bra ut, dock består rutten vi fick endast av spår & inget annat, bara tomma omålade basebords men de värsta är gjort, spåren går från Stocholm, ner till mjölby, och ett annat går ner från stockholm ner till GBG, där hittade vi en del fel i spåren osv.. så vi kommer att " deleta" ta bort en del basaboards för att klämma in PT GBG rutten där allt är klarbyggt med, dock ingår spårvagnsnätet då..
Nu räcknar vi med at kunna släppa den som två versioner första blir Sthlm-GBG BETA sen kommer en V.1 . Betan släpper vi så snart vi har fixat till de större felen, men de är jättesnyggt byggt, örunt 5MB tar rutten och våra snabbmätningar visar att de är ganks ahyfsade mått , de ser bra ut med andra ord, de kommer att komma screenshots senare... hur de går för bygget..
Hej jag undrar om det finns någon betatestarlista elr nåt som man kan skriva upp sig på för då gör jag gjärna det, annars får jag ladda ner den när den kommer ut
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 12:14   #23
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av maxlk96 Visa inlägg
Hej jag undrar om det finns någon betatestarlista elr nåt som man kan skriva upp sig på för då gör jag gjärna det, annars får jag ladda ner den när den kommer ut
HEj inte just nu, vi är lågt från färdiga...Man kan säga att vi nyss har börjat, dock är spåren det ända som är klart, men spåren byter vi också ut eftersom de förekommer snäva & ojämna kurvor, Vi ska idag bygga de vi hinner , vi kommer dock upp till Alingsås, så har vi GBG- Alingsås färdigt, men de e ganska mkt byggt för 1 dag ändå.. på riktigt tar de ca 30-40min med pendeln...

men bra att vi vet att du är intresserad, dock funderar vi på att släppa en BETA som ALLA kan få testa alltså de behövs ingen lista eller nåt..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 14:02   #24
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
HEj inte just nu, vi är lågt från färdiga...Man kan säga att vi nyss har börjat, dock är spåren det ända som är klart, men spåren byter vi också ut eftersom de förekommer snäva & ojämna kurvor, Vi ska idag bygga de vi hinner , vi kommer dock upp till Alingsås, så har vi GBG- Alingsås färdigt, men de e ganska mkt byggt för 1 dag ändå.. på riktigt tar de ca 30-40min med pendeln...

men bra att vi vet att du är intresserad, dock funderar vi på att släppa en BETA som ALLA kan få testa alltså de behövs ingen lista eller nåt..
okej
då vet jag
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 23:46   #25
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Då va de full kontakt, med en helrenoverad sträcka GBG- Alingsås färdigt, dock saknas lite skog å sånt på vissa ställen med det kommer... just de om du kör pendeltåget, max 130!) Jag köra den " tyska x40" dock på diesel men ljuden påminner om x12 orna så... de tar 45-50minuter att köra GBG-Alingsås, vilket är normalt..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-08-16 klockan 23:47.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 22:31   #26
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Exclamation MOTORLJUD sökes...

Har just upptäckt att de inte finns en ända bild på sträckan GBG- 'Alingsås, ska fixa detta till imon, även en kul bild som : före & efter renoveringen eller vad man ska kalla de.. hehe, om du vill ha en specifik bild på någon område längs sträckan GBG- Alingsås säga bara till..

skulle vijla ha " heta" tips om någon vet vi letar nästan desperat ( hahaha) efter tåg och motorljud som kan liknas vid X12orna & öresunds tågens härliga dra igång ljud.. mångas favo ljud, dock går inte de som C20 har att använda på andra tåg av okända anledningar... men de mest likande öresundstågens ljud hittills... känner du till nåt om detta tips gärna oss/mig på projektet JIV
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-08-19 klockan 22:37.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 18:16   #27
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile De första bilderna!

Nu kommer äntligen de 1:a bilderna på sträckan GBG- Alingsås, nu är de så att jag satt i hytten hela tiden och tåg då ett intercity tåg, dock inte svenska men, de går bra och har inte de här tråkiga motorljudet: HLE heter tåget..
Nu till bilderna:
1: utsikt från ett hotell rum över Centralstationen GBG
2: Utfarten från busshål platsen på Drottning torget GBG
3:Bild från perrong på spår 16, längst bort från spår 1 där Alingsås pendeln står..
4: Högre upp, bredvid lokstallet 1:a bron är ett spår från södra Sverige( Varberg..) även en gångbro, den andra bron är mot Södra, Östra sverige, Liseberg, Malmö, Borås...
5: MOT GBG! Vid sjön nära stationen Jonsered
6: " Nästa Partille" ( mot GBG) En del av utkanten på partille när vi närmar oss Partille C.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100820_0017.jpg (109.5 KB, 256 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100820_0015.jpg (63.1 KB, 257 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100820_0016.jpg (133.5 KB, 297 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100820_0012.jpg (84.1 KB, 256 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100820_0003.jpg (79.6 KB, 255 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100820_0004.jpg (79.0 KB, 257 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-08-20 klockan 18:21.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 09:28   #28
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard

Snyggt jobbat, som vanligt *två tummar upp*
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 12:40   #29
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Jättesnyggt!!
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 15:44   #30
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

tackar , tack vara västrafikskyltarna från marmar kan vi göra rutten Ännu verkligare , sitter och funderar på att om de ska finnas möjlighet att kunna flyga från GBG- Sthlm senare, när spåren & allt är klart, efter vi har fått ihop & finslipat :

Köpenhamn-Malmö-GBG- Sthlm så kollar vi upp om vi kan sätta hop delarna med Dalabanan så vi kommer upp till Borlänge då kan man lungt säga att rutten täcker upp en stor del av Sverige och är garanterat Sveriges största realistiska trainz rutt, kanske nordens... Den kommer att ta tid att köra och den kommer att vara stor, som senaste har vi fått en baseboard med karta från Säveflygplats till Lysekil, nästan vid Uddevalla.. Dock hinner jag inte bygga så mkt iveckan pga riskutbildning 2 ( halkbanan) och annat me körkortet...
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-08-22 klockan 15:46.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009