Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-15, 07:34   #1
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard Vad är skillnaden eller likheten mellan dessa?

Hej alla.

Jag hittade att softwareexpress har ett spel som heter "Trainz railway simulator 2006"
Se mer på länken: http://www.softwareexpress.se/Shop/I...rticleId=21845

Vad är det för skillnad eller likhet på denna mot "Trainz railroad simulator 2006"

Båda är släppta av Auran, hoppas att någon kan hjälpa mig.

/Fredde
__________________
nice guy
snobben besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 08:18   #2
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Är det inte bara en språkfråga?
Railroad är amerikansk engelska och railway är brittisk engelska.

http://www.justtrains.net/(3sxfgr55z...bx)/index.aspx
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 08:52   #3
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Är det inte bara en språkfråga?
Railroad är amerikansk engelska och railway är brittisk engelska.

http://www.justtrains.net/(3sxfgr55z...bx)/index.aspx
Jag misstänker samma sak själv men om man tittar på bilderna för bägge spelen så är det inte samma omslagsbilder.
Blev också lite förvånad då andra spelbutiker inte kommer att sälja nya trainz 2006 förrns i november och Softwareexpress redan nu har den.

/Fredde
__________________
nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 09:06   #4
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

De har kanske gjort en "privat" import från England? Men jämför priset med vad det kostar att beställa direkt från Auran. Undra om det är någon skillnad på innehållet som kommer med.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 09:16   #5
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
De har kanske gjort en "privat" import från England? Men jämför priset med vad det kostar att beställa direkt från Auran. Undra om det är någon skillnad på innehållet som kommer med.
Utan att räkna så ligger priset på runt samma.
Har redan bestämt mig för att köppa detta spel idag så jag kan berätta senare lite mer om denna version.
Ett måste är även senare att köpa dvd skivan från Auran med

/Fredde
__________________
nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 11:26   #6
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Engelska utgåvan av spelet.

Man kan se att det står "Just Trains" på boxen vilken är den engelska distributören.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 12:00   #7
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

En liten varning. Just Trains envisas med att använda ett kopieringsskydd som innebär att du måste ha första CDn i PCn varje gång du kör. Dessutom har jag hört lite gnäll om den engelska manualen.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 13:32   #8
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

Om du ändå har tänkt att köpa DVD versionen, varför köpa CD-versionen först? Själva spelet är samma på båda. Det som skiljer är hur lång firstclass ticket man får och att det ingår en tågfilm.

Notera att Just Trains leverarar sin version på DVD, men den är inte den version som Auran säljer ( Aurans versions heter DVD SE) så den saknar tågvideon.

/Lars
__________________
LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 15:46   #9
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LLJ
Notera att Just Trains leverarar sin version på DVD, men den är inte den version som Auran säljer ( Aurans versions heter DVD SE) så den saknar tågvideon.

/Lars
Så bra. Jag har köpt min DVD från Auran. Men nu har det gått en månad sedan jag beställde och Auran tog mina pengar men någon DVD har jag inte fått. Är det inte lite lång tid?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 16:46   #10
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Jag fick min DVD från Aurans Global Site inom ett par veckor och jag har för mig att jag också fick en konfirmation direkt efter beställningen via e-mail. Jag hade dessutom tur med att tullpostverket släppte den rakt igenom och accepterade värdeangivelsen på 5$.

När jag därmot helt nyligen fick DVD-skivor från Greg Scholls tågfilmer i USA, debiterade tullpostverket 25%, SAMT en extra avgift på drygt 60kr för att ta ut dessa 25%!

/Håkan
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 17:39   #11
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Så bra. Jag har köpt min DVD från Auran. Men nu har det gått en månad sedan jag beställde och Auran tog mina pengar men någon DVD har jag inte fått. Är det inte lite lång tid?
Verkar vara ovanligt lång tid från Auran efter min egen erfarenhet och vad jag har hört från andra här på forumet.

Beställde 2006 en Fredagseftermiddag och fick den Måndagen därpå. 11 dagar varav 4 är helgdagar och om jag inte misstar mig, så ligger dom ett antal timmar före oss också. Så beställningen damp ner hos dom, natt mellan Fredag/Lördag.

2004 fick jag också på mindre än 14-dagar. Så en efterlysning efter paketet, skulle nog inte skada.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 21:41   #12
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

För runt en månad sedan meddelade Auran att DVD versionen var slutsåld och att nya var beställda. För några veckor sedan läste jag att något blivit fel och att de nya skulle komma till Auran först runt månadsskiftet oktober november. Det verkar vara maximal otur med TRS2006.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-16, 06:21   #13
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LLJ
Hej.

Om du ändå har tänkt att köpa DVD versionen, varför köpa CD-versionen först? Själva spelet är samma på båda. Det som skiljer är hur lång firstclass ticket man får och att det ingår en tågfilm.

Notera att Just Trains leverarar sin version på DVD, men den är inte den version som Auran säljer ( Aurans versions heter DVD SE) så den saknar tågvideon.

/Lars
Detta är den engelska versionen på DVD och där får man inte med någon first class ticket överhuvudtaget.

Att jag tänker köpa från Auran beror på att man då får med en first class ticket och sen har man även en kopia om det skulle hända något med ens dvd skiva.

/Fredde
__________________
nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-16, 06:22   #14
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Så bra. Jag har köpt min DVD från Auran. Men nu har det gått en månad sedan jag beställde och Auran tog mina pengar men någon DVD har jag inte fått. Är det inte lite lång tid?
Om man läser på Aurans hemsida så är DVD skivorna tillfälligt slut men fler kommer in i november så du får nog din då.

/Fredde
__________________
nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009