Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-23, 16:43   #1
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard Tyska Berlin U-bahn tåg med svenska utrop?

Hej

Jag använder TRS 2004 Build: 2365.
Eftersom C 20 inte fungerar med de tyska Berlin U-bahn stationerna har jag börjat bygga en tysk/svenskinspirerad tunnelbana med stationer och tåg från Berlin U-bahn. (Några stationer är iof svenska så som Gamla stan, Slussen och Västra skogen, med andra ord de som finns till Stockholms tunnelbanerutt).

Min tanke är ändå att bygga banan i Sverige och därför vill jag använda de stationsutrop som finns i C 20. Går det, och i så fall hur gör jag, att använda C 20 utropen i de tyska tågen? De utrop jag menar är ”Nästa Ropsten” osv. Helt enkelt de ljudfiler som finns i mappen ”voice_announcement” i C 20. Jag har för mig att jag såg i någon av tunnelbanetrådarna att någon testat detta tidigare.

Min tanke är att sköta all ”programmering” av tågen i surveyor och sedan skall tågen och utropen fungera när AI kör, utan inverkan från mig.

Tilläggas ska göras att jag inte har laddat ner hela U-bahn utan bara stationerna, spåren och tunnelbanevagnarna. Vid testkörningar av min bana stannar tåget och bara öppnar dörrarna, ingen stiger på. Men jag gissar att det har att göra med att jag inte har laddat ned allt från U-bahn? Vad behöver jag mer ladda ner för att tågen även skall låta passagerarna stiga på?

Jag har läst de tunnelbanetrådar som finns på forumet men det finns så många svar i dem att jag kan ha missat lösningen på mitt problem. Ber om ursäkt för dubbelpost i så fall.

Hoppas att någon har svar.

//Henke
henke327 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009