Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-29, 16:26   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard Ny test med flera Cdp-filer.

Gör nu ett nytt test och försöker lägga upp resten av Lokkalles Y7:a i IBAB målning med 4st olika Cdp-filer.

Manövervagn.
Släpvagn.
Stor och liten godsfinka.

Har målat om dom alla, men om alla däremot har funnits hos IBAB i denna färgsättning vet jag inte.

Ett stort TACK till Lokkalle som har låtit mig kladda ner hans vagnar och även ett stort TACK till MatsH som hjälpt mig med ny ljudfil till manövervagnen då den är omgjord till en motorvagn utan motorljud för att strålkastarna ska lysa på den, när den ändrar färdriktning och går med manövervagnen först. Samt att Mats har hjälpt mig med last av resegods och post i configen.

Sen måste jag vända mig till Fredrik och fråga.

Är grundtanken denna. Att man ska kunna ladda upp Cdp-filer så här som jag gör nu eller ska vi helst maila filerna till er och att ni själva lägger upp dom, om ni tycker att det är något att ha.
Så som jag har gjort nu, så rusar det iväg med utrymmet på forumet. Är väl uppe i nästan 9Mb tillsammans med dessa filer och om någon mer börjar tokposta som jag har gjort nu. Hur blir det då.

Bengan.
Bifogade filer
Filtyp: cdp Y7 IBAB Manövervagn.cdp (1.73 MB, 320 visningar)
Filtyp: cdp Y7 IBAB Släpvagn.cdp (1.61 MB, 289 visningar)
Filtyp: cdp Y7 IBAB Stor godsfinka.cdp (1.48 MB, 285 visningar)
Filtyp: cdp Y7 IBAB Liten godsfinka.cdp (1.22 MB, 279 visningar)
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 16:31   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Tanken är att man ska kunna enkelt lägga ut något om man gjort något som många vill ha och de snabbt vill få tillgång till det.

Huvudsidan (www.e-buzz.net) kommer även i fortsättningen användas för att lägga upp nya filer.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 17:47   #3
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Kunde man inte göra som så istället att ni låter folk ladda upp .cdp filer här och sedan kan ni gallra ut det som är intressant för förstasidan och lägga där?

Tror det är många som ligger på material men att det tar emot att maila dem och sedan vänta på en uppdatering av sidan. Plus att man väl är rädd att materialet inte är "bra nog".

Ett förslag vore en ny avdelning bara för att posta nytt FÄRDIGT material? Vore lättare för er att administrera och de saker som hamnar på förstasidan kan man ju sedan ta bort. Plus att ni efterhand lättare kan gå igenom och rensa när utrymmet tryter.

Vore trevligt om fler delar med sig, vi ser ju mycket paintshed reskins osv men inte många man kan ladda hem.

Också ett stort TACK till Bengan för hans fina ommålningar!
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-31, 12:28   #4
Hinken
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
Standard

Superba vagnar Bengan! IBAB vagnarna har gått genom min virituella stoskog, och de gav en härlig känsla av att vara i rätt miljö!
__________________
Mer semester åt folket NU!!!
Hinken besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-01, 14:18   #5
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Mycket snyggt! Nu är det bara själva inlandsbanan som fattas.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009