Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-04, 00:39   #1
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard "Cosmonova Trains"

Jag håller fullständigt med Alaska om att man aldrig slutas att förvånas av dem. Man köper upp bolag, säljer trafik osv. minst en gång om dagen. Undrar om någon verkligen kan hålla koll på vad detta bolag gör? [xx(]

Nej, den virtuella branschen har blivit väldigt tråkig sedan detta företag bara köper upp och köper upp.

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-04, 15:40   #2
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Jag håller fullständigt med Alaska om att man aldrig slutas att förvånas av dem. Man köper upp bolag, säljer trafik osv. minst en gång om dagen. Undrar om någon verkligen kan hålla koll på vad detta bolag gör? [xx(]

Nej, den virtuella branschen har blivit väldigt tråkig sedan detta företag bara köper upp och köper upp.

Med vänliga hälsningar Pson


Jaså? Vi har inte köpt upp nåt bolag den senaste månaden och vi har bara sålt alla våra godståg under en auktion. Vi har inte sålt nåt annat och vi har inte köpt upp nåra bolag på sistone.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/

DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-04, 18:00   #3
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag kan bara hålla med Alaska, Pson. Det har totalt spårat ur, jag funderar (som kanske många andra?) att också dra mig ur. Jag tycker rent sagt synd om Pursche, ni är det bolag som köper/säljer mest. Se på t.ex Psons företag Express AB, hur mycket gör de på en månad, nästan ingenting! Eller STAB, de gör inte heller så många saker.

CT Inc. är mig veterligen det företag som syns mest av alla. Detta har spårat ur, ta t.ex SJ, Bk Tåg etc. Köer/Säljer de så mycket som CT Inc gör? Nej, skulle inte tro det!

Jag måste säga (trots att detta kanske låter förnedrande), den Virtuella världen va mycket bättre innan CT Inc. skapades!

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-04, 18:59   #4
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Jag kan bara hålla med Alaska, Pson. Det har totalt spårat ur, jag funderar (som kanske många andra?) att också dra mig ur. Jag tycker rent sagt synd om Pursche, ni är det bolag som köper/säljer mest. Se på t.ex Psons företag Express AB, hur mycket gör de på en månad, nästan ingenting! Eller STAB, de gör inte heller så många saker.

CT Inc. är mig veterligen det företag som syns mest av alla. Detta har spårat ur, ta t.ex SJ, Bk Tåg etc. Köer/Säljer de så mycket som CT Inc gör? Nej, skulle inte tro det!

Jag måste säga (trots att detta kanske låter förnedrande), den Virtuella världen va mycket bättre innan CT Inc. skapades!

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Är det inte det som är meningen med att driva ett virtuellt tågbolag? Att synas och att marknadsföras. Och av vilken anledning tycker du synd om Pursche för? Vad tror du han vill ha? En operatör som faktiskt är aktiv eller 10 andra som inte gör ett piss? Om du inte gillar det du ser så blunda då, precis som många människor gör för U-länderna. Och jag tycker inte att nånting har spårat ur förutom Linx-tåget som spårade ut i en av dom södra växlarna vid Tegelbacken i Stockholm i vintras. Och varför ska du dra dig ur? Du som tjatar om vad bolag gör och inte gör. Inget litet bolag ger upp bara sådär. Utan dom kämpar mot större makterna. Och sen när du säger att Pson´s bolag X-press AB inte gör nånting på en månad så har du alldeles rätt. Dom gör inte NÅNTING! Dom kör endast på KMJ och det ger dom inte tillräckligt med inkomster. Då får man faktiskt skylla sig själv om man inte är öppen för andra saker. Och SJ, Green Cargo och BK-tåg m.fl säljer och köper mer än vad CT Inc gör. Man märker det bara inte eftersom alla köp och liknande inte meddelas officiellt. Och den virtuella världen kanske var bättre innan CT Inc skapades. Om inte vi hade skapats så hade ett annat bolag gjort det. Då hade ni sagt samma saker om det om inte värre.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/

DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-04, 20:02   #5
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Jag kan bara hålla med Alaska, Pson. Det har totalt spårat ur, jag funderar (som kanske många andra?) att också dra mig ur. Jag tycker rent sagt synd om Pursche, ni är det bolag som köper/säljer mest. Se på t.ex Psons företag Express AB, hur mycket gör de på en månad, nästan ingenting! Eller STAB, de gör inte heller så många saker.

CT Inc. är mig veterligen det företag som syns mest av alla. Detta har spårat ur, ta t.ex SJ, Bk Tåg etc. Köer/Säljer de så mycket som CT Inc gör? Nej, skulle inte tro det!

Jag måste säga (trots att detta kanske låter förnedrande), den Virtuella världen va mycket bättre innan CT Inc. skapades!

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Är det inte det som är meningen med att driva ett virtuellt tågbolag? Att synas och att marknadsföras. Och av vilken anledning tycker du synd om Pursche för? Vad tror du han vill ha? En operatör som faktiskt är aktiv eller 10 andra som inte gör ett piss? Om du inte gillar det du ser så blunda då, precis som många människor gör för U-länderna. Och jag tycker inte att nånting har spårat ur förutom Linx-tåget som spårade ut i en av dom södra växlarna vid Tegelbacken i Stockholm i vintras. Och varför ska du dra dig ur? Du som tjatar om vad bolag gör och inte gör. Inget litet bolag ger upp bara sådär. Utan dom kämpar mot större makterna. Och sen när du säger att Pson´s bolag X-press AB inte gör nånting på en månad så har du alldeles rätt. Dom gör inte NÅNTING! Dom kör endast på KMJ och det ger dom inte tillräckligt med inkomster. Då får man faktiskt skylla sig själv om man inte är öppen för andra saker. Och SJ, Green Cargo och BK-tåg m.fl säljer och köper mer än vad CT Inc gör. Man märker det bara inte eftersom alla köp och liknande inte meddelas officiellt. Och den virtuella världen kanske var bättre innan CT Inc skapades. Om inte vi hade skapats så hade ett annat bolag gjort det. Då hade ni sagt samma saker om det om inte värre.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/


Ska inte den virituella världen vara lik den riktiga.
Om ett bolag som SJ handlat och gjort som CT Inc. gör, i den verkliga världen, hade dom genast fått skattemyndigheten, konsumtionsnämden och ett antal andra myndigheter på sig.
Kan hålla med om att CT Inc. är aktiva, inget fel i det.
Men som det sagts tidigare så har det ändras dag från dag, om det sen har gjort så till Pursche eller om det bara stått i forumet, ja det vet bara företaget själv och Pursche.
Det jag skulle vilja var att CT Inc. kunde, "som sagts tidigare" redovisa för hur dom kör sina tåg och vilka tåg man änvänder till vad.
Min tro är att det är svårt att kunna göra detta.
Sen kan jag förstå att fler är på väg att lämna detta, eftersom jag själv gjort det för jag anser att det är så långt från verkligheten.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-04, 23:28   #6
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Bort med erat skitbolag så kanske det blir roligt igen. Fattar DU inte att NI förstör? Är det vad du vill?

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-04, 23:35   #7
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Pson, det där var väl inte nödvändigt. Menar du på fullt allvar att deras bolag skall bort trots att de inte gjort något fel? Menar du på fullt allvar att de förstör? Vad förstör de egentligen? Och jag vill ha ditt svar och inte de andras för deras har jag förut.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-05, 11:05   #8
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Bort med erat skitbolag så kanske det blir roligt igen. Fattar DU inte att NI förstör? Är det vad du vill?

Med vänliga hälsningar Pson


Skitbolag:
Det kan jag tycka är att ta i. Bolaget har ju trots allt blivit det största i den virituella världen.

Förstör:
Kan hålla med till viss del.
Som tidigare sagts så har det ändrars en del och vad man nu kanske kan förstå så har mycket inte varit förankrat i SVTTL.
Men det har defenetivt förstört stämningen.
Sen har det sagts en del mindre trevliga saker som gjort att det blivit ett motstånd till företaget.
Vilket ytterligare har förstört stämningen.

Att SVTTL kanske inte upplever det så kan man förstå, för man "måste hålla sig god med banförvantaren".

Lägga ner:
Det tycker inte jag att det ska göra. Men kanske vara lite mer öppen och inte ta allt personligt.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-07, 01:08   #9
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

STAB GROUP
STAB Bemanning


- F Ö R F R Å G A N -


1. BAKGRUND
CT Inc hyr genom fd NER två lokförare av STAB.

2. FÖRFRÅGAN
När NER köptes upp meddelades inte vad som ska hända med dessa förare till STAB. STAB Bemanning som handlägger ärendet undrar härmed om CT Inc vill fortsätta hyra fd NER förare?

3. ÖVERTAGANDE AV HYRKONTRAKT
Önskar CT Inc överta NERs hyrkontrakt av förarna görs detta utan extra kostnad. Kontraktet förflyttas då från NER till CT Inc och fortlöper som innan med samma villkor.

4. ANNULERANDE AV HYRKONKTRAKT
Önskar CT Inc avbryta hyrkontraktet av förarna göras detta utan extra kostnad. Dock medger inte STAB Bemanning återbetalning av eventuell mellanskillnad. Om avbrytande av hyrkontraktet önskas kan detta ske med omedelbar verkan.

5. SVAR UNDER V24
Svar på denna förfrågan skall ha kommit STAB tillhanda, antingen här i forumet eller via mail stab@svttl.se , under vecka 24. Har inget svar inkommit före utgången av vecka 24 antas CT Inc svar vara att man önskar fortsätta med hyrkontraktet enligt punkt 3 ovan. När svar väl lämnats är detta bindande och får ej ändras, även om svarstid finns kvar.

6. ÖVERKLAGANDE VID TVIST
Tvist skall i första hand lösas mellan STAB och CT Inc. Kvarstår tvist skall denna prövas genom skiljedom av virtuell domstol eller genom annat förfarande som STAB prövar likvärdigt.





http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Cosmonova Trains Inc vl Virtuella Tågbolag 37 2004-06-04 15:49
Cosmonova Trains (Nytt namn) DJ Clinton Virtuella Tågbolag 80 2004-05-07 15:04
Trains Austrian Experience R.B MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2004-02-29 18:45
Swedish objects and trains for TRS Marc Liljeqvist 3D-design - Trainz 1 2003-12-17 16:00
KMJ Aktivitetet Old Trains - lok ivägen Roger MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2003-12-06 17:46



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009