Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-26, 13:05   #1
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard Ruttbygge

Hej igen!!

Jag har ett par frågor om ruttbygge som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.
1. Undrar var man kan hitta material till bygge, tex. stoppbockar, växlar med mera...
2. Hur höga skall masterna till elstolparna på linjerna vara, har läst på ett ställe att det skall vara 6 meter.. Stämmer det?
3. När man lägger in elstolpar så kommer det inte över hela spårplanen utan bara på vissa spår. Får man lägga in dessa manuellt eller hur gör man.. Har försökt med automatik men det funkar inte på alla delar..
4. Hur lägger man in bommar så man slipper få bommarna mitt i övergången?
5.Avstånd mellan bommmar och signaler?
Detta var mycket men är man nybörjare så är man.... Tycker det är intressant att syssla med ruttbygge...
Ps Kan gärna måla om utländskt material så att det stämmer med det svenska. DS
MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-27, 12:51   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej knebert!

1. Du måste ladda hem något av dom extra spårpaket som finns (om du inte nöjer dig med dom som följer med MSTS?). Xtracks är ett bra spårpaket, finns här: http://team.routebuilders.dk/

2. Det är ledningen du ställer in höjden på (inte stolparna!). För svenskt bruk gäller 6 meter (har jag för mig!?). Inställningen görs i Route Editorn.

3. När man lägger in el-stolar automatiskt, så får man bara ut stolar på en tile. För att få på nästa, flyttar man bara efter med kameran. Man får inte stolpar på hela banan med ett knapp-tryck! Ibland så missar automatiken och på dom ställena, får man ställa ut stolpar manuellt.

4. Sätt ut bommen mitt i mellan skenorna. Du får då en orange kub på spåret. Markera bommen och flytta den, dit du ska ha den (för den hamnar på spåret först!).

5. Tyvärr, signaler är jag inte bra på.

Kolla igen guiderna på: http://www.msts-akuten.com/

Tänk också på att spara ofta och starta om datorn med jämna mellanrum, så inte Route Editorn kraschar!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-27, 18:17   #3
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Tack för ditt svar.
knebert besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Gemensamt ruttbygge? Kiefer Landskapsdesign - Trainz 0 2004-03-06 07:58
Filminspiration för ruttbygge Rojje Allmänt om tågsimulatorer 1 2003-10-29 15:35
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder Daniel R Landskapsdesign - Trainz 5 2003-07-26 09:58
Ruttbygge (objekt) knebert Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-06-10 14:40
behöver tips angående ruttbygge DV12 Trainz - Allmänt om Trainz 3 2002-06-25 10:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009