![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Tja Pillar nu med STLs DF33 (40-tal)
Jag skulle vilja ha bort det gula fältet som nu är vitt, det ligger meshat via fönster tga o bmp. Någon som har tips på hur jag ska göra testat lite men inte lyckats ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Är inte helt hundra på att jag förstod vad du menar, men gör ett försök i alla fall, så får du se om jag tolkade det rätt!
![]() Om det vita, tidigare gula, fältet du vill ha bort ligger i fönstrets textur så borde du kunna lösa det genom att göra det helt genomskinligt, dvs genom att måla med helt svårt färg i alphan där du klurat ut att det gula fältet befinner sig. Det lät som att vagnen har en TGA för fönstren med färgen och en separat gråskale-BMP med alphan. I sådana fall ska du måla svart i BMP:n där du såg att det var gult i TGA:n, så kommer det att bli helt genomskinligt. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Tack, det fungera
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|