Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-11-09, 17:48   #1
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard Utplacerade föremål som försvinner

Jag har i en rutt för ett tag sedan placerat ut svenska hastighetstavlor. Jag har kört rutten flera gånger och alla tavlor står på plats.

Nu när jag körde rutten så fattas det två tavlor som är placerade på varsin sida om spåren. Dom är helt borta i rutten, man ser dom inte när man åker förbi med tåget. Men dom finns ändå kvar på något konstigt sätt efterssom dom faktiskt syns i körmonitorn och även ger korrekt hastighetsbesked som ändras när man kör förbi, trots att man inte ser tavlorna bredvid spåren. [B)]

Finns det något sätt att fixa detta, så att jag kan se dom igen? Efterssom dom syns i körmonitorn så "finns" dom ju trots allt på något sätt i rutten. Men hur fixar man det?


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-09, 23:43   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Hur är det i RE? Är tavlerna och dess logiska box spårlöst borta där eller finns objektet i någon mening där?

Efter en rebuild, är dom fortfarande kvar?

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-10, 18:45   #3
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Tavlorna samt boxarna var borta. Jag körde en rebuild och då försvann även det hastighetsbesked dom gav i spelet. Tur att jag skrev upp koordinaterna när jag placerade ut dom förut så att det bara är att gå in i RE och placera ut dom igen! [8D]

Tack för hjälpen!


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Objekt försvinner. hgkn Trainz - Allmänt om Trainz 5 2004-03-16 21:42
medLemmar som försvinner utan spår bombardier (avregistrerad) Off-topic 3 2003-08-07 15:32
Hur får ja så bakrunden på loggan försvinner?? DJTimboy Off-topic 3 2002-10-03 17:01
Finska tåg, vagnar och föremål Jonte MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-07-10 22:10
Vegetation försvinner !!! Zäta Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2002-07-08 23:48



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009