Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Visa resultat för omröstning: Hur är du intresserad av att använda multiplayer på en svensk bana?
Realistiskt spel med bemannade stationer och riktig säo minst någon gång i månaden. 9 29.03%
Realistiskt spel med bemannade stationer och riktig säo någon gång då och då. 10 32.26%
Köra tåg med kompisarna under lite friare former. 6 19.35%
Multiplayer intresserar mig icke, optimera banan för singleplayer. 6 19.35%
Antal röster: 31. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-29, 14:05   #1
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard Intresse för multiplayer?

Jag håller på att titta på en modernisering av BHJ och funderar på hur mycket jag i det arbetet behöver ta hänsyn till multiplayer.

Därför undrar jag i vilken omfattning du tänker dig att köra multiplayer om det finns en svensk rutt där sådant är möjligt.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 20:21   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs down Mig icke förstå...

vaffö de e så viktigt med Multiplayer ? Jag är ganska nöjd med att köra själv och bestämma min egen takt, utan "interference" från andra "stöddiga typer" i backlinjen. Med MP blir man beroende av hur andra "dårar" uppför sig och jag tror det är en utopi att tro att det skall fungera? Men bevisa gärna motsatsen!

Tack Bear för att du undersöker intresset, men om intresset är "kompatibelt" med förmågan att umgås i en MP-miljö det betvivlar jag

En utbota gammal och obekväm s.k. "veteran":
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 20:54   #3
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
vaffö de e så viktigt med Multiplayer ? Jag är ganska nöjd med att köra själv och bestämma min egen takt, utan "interference" från andra "stöddiga typer" i backlinjen. Med MP blir man beroende av hur andra "dårar" uppför sig och jag tror det är en utopi att tro att det skall fungera? Men bevisa gärna motsatsen!

Tack Bear för att du undersöker intresset, men om intresset är "kompatibelt" med förmågan att umgås i en MP-miljö det betvivlar jag

En utbota gammal och obekväm s.k. "veteran":
Det beror nog mycket på hur mogen gruppen som spelar är.

Motsvarande trafikspel fungerar ju bevisligen i modelljärnvägsvärlden. Egentligen är det ju inte konstigare än att spela andra rollspel som tillexempel Drakar och Demoner eller likande. Även om miljön är annorlunda och man har ett annat datorstöd.

Det underliggande som gör att jag ställer frågan är däremot om det finns en stabil bas av spelare som är beredda att lägga ner alla de timmar som krävs för att delta i och leda den typen av trafikspel.

Om man skall köra en seriös session får man nog räkna med några dagars arbete för att plocka fram bakgrundsmaterial och handouts och sedan kanske det behövs spelledare plus 5 - 7 spelare redan på en så liten bana som BHJ. Tre bevakade stationer och två förare tillexempel, en del tåg kan ju hanteras med AI förare tillexempel rälsbussar som ligger och pendlar mellan A och B mest för att vara i vägen.

Men nu skall vi inte gå händelserna i förväg utan vi avvaktar och ser hur många och vilka svar som kommer att trilla in här.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 21:18   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Du har nog rätt !

Och ditt motto passar nog bra in här:
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-01, 16:44   #5
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Roligt att se tendensen redan och att det är så pass många som är positiva till MP. Både Per (bear) och jag är måna om att det blir rätt från början. Just nu så läser jag in en intensivkurs (från Per) om tågklarering, för att - ja just det - göra rätt från början.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009