Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-09, 19:00   #16
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Jag har inte haft några problem med uppdateringen än så länge. Tvärtom så har jag kunnat gå från
1600x900 till 1920x1080 utan någon nämnvärd förlust av fps. Dessutom låter inte datorfläktarna lika mycket längre.
Det enda jag är lite missnöjd med är att det fortfarande är mycket flimmer i kontaktledningen.
Annars märker jag inte så stor skillnad.

Jag har AA inställd på SSAA 2x1 precis som innan, och använder även FXAA inject.
.... Mats
__________________

Motörhead - Overkill
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 21:41   #17
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gubben50 Visa inlägg
Så nu är railworks uppdaterad till version 10.9a

gubben50
--------
John
Hej! Hur kan man se att den blev uppdaterad? Nu har jag hittat 10.9a. Okej, ska testa.

Senast redigerad av Totte den 2012-02-09 klockan 21:45.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 22:08   #18
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej! Nu har jag fått igång railworks efter 3 th hårt arbete,skicka med ett par bilder också

mvh
John
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P

Senast redigerad av gubben50 den 2014-05-15 klockan 19:39.
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 22:42   #19
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Nu har jag testat med den tunga rutten Northern Europe, sträckan från Helsingör till Köpenhamn. FPS-snitt 27. I KBH var på 17 Fps.
Så det är inga problem med min dator. Har bra spelgrafik med tre st fläktar.
Den där med diesellokets hytt, det förstår jag inte varför.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 23:02   #20
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag är skitbesviken och har lust att kasta RW i garderoben nu. Även om jag sänker alla inställningar i options till lägsta, så får jag inte mer FPS...va fan är detta för jäkla skräp!???? Och att helt slå av AA spelar ingen roll heller. Multi-core spelar ingen roll om den är ikryssad eller ej och samma gäller 30FPS och 60FPS.

Min dator:
AMD X4 3.2GHz
8GB 1333Mhz
Geforce GTX560TI

Inställningarna i Nvidias controlpanel har jag dock inte rört, då jag inte vet vad dom gör!?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 16:13   #21
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Ni som har problem att få RailWorks grafik att flyta på någorlunda föreslår jag att följa denna tråd hos UKTrainSim: http://onehouse.co.uk/viewtopic.php?...77a699340e4e95
Det krävs en del finlir för att ställa in RailWorks grafik och det är inte helt enkelt att förstå vad alla inställningar betyder.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 17:50   #22
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Ni som har problem att få RailWorks grafik att flyta på någorlunda föreslår jag att följa denna tråd hos UKTrainSim: http://onehouse.co.uk/viewtopic.php?...77a699340e4e95
Det krävs en del finlir för att ställa in RailWorks grafik och det är inte helt enkelt att förstå vad alla inställningar betyder.

Hej
Ja detta var en guide från Sep 24, 2011.
Mycket bra sådan
men !
Frågan var väl hur man skall ställa in nu efter den senaste uppdateringen...
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 18:10   #23
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Nu har jag testat med den tunga rutten Northern Europe, sträckan från Helsingör till Köpenhamn. FPS-snitt 27. I KBH var på 17 Fps.
Så det är inga problem med min dator. Har bra spelgrafik med tre st fläktar.
Den där med diesellokets hytt, det förstår jag inte varför.
Du må oppdatere ME-loket til Versjon 1.1. Du har versjon 1.0 som ble lagd til RW2

Her finner du versjon 1.1
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 18:50   #24
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn Visa inlägg
Du må oppdatere ME-loket til Versjon 1.1. Du har versjon 1.0 som ble lagd til RW2

Her finner du versjon 1.1
Tack ska du ha! Nu ser jag genom glaset!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 22:43   #25
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag förstår verkligen ingenting?????

Nu har jag provat scenariot Autum Leavs (eller vad det heter!?) i rutten Oxford-Paddington. I 10.9a med AA-slidern längst till vänster (ingen AA alltså!) och andra inställningarna på medium, förutom Shadows som jag har Off. Med detta får jag 14 FPS och godståget hackar förbi...

Samma scenario i 7.9a med High i AA och High i Options (Shadows också på High!), så får jag 27 FPS, när godståget rullar förbi...

Har gått in i Install mappen i Railworks mappen och installerat om Flash, PhysX m.m. utan att det blev nån förändring. Har laddat ner FXAA Shader Fix v.1.1 http://rail-sim.de/railsimnew/index....ownload/39/947 , men hände inget då heller.

Hur jag än ställer inställningarna i 10.9, högt eller lågt, så har jag ändå 14-15 FPS och hackeli-hack. Min dator vill bara inte funka med den nya uppdateringen och jag vet fasen inte varför????? Om den inte blivit bättre av den hade jag struntat i, men allt är ju okörbart nu och inga inställningar kan få det bättre!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 23:12   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Om jag vore expert på RW så skulle jag svara. Man blir maktlös! Vi har mycket kvar att lära oss hur man ska hantera RW. Så tids nog kommer det bli bra, hoppas jag.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 22:16   #27
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Måste blivit nått fel när RW uppdaterades för mig. Idag la jag om Windows 7 och efter det, ladda jag ner och installerade RW från Steam. Nu får jag 29 FPS med allt på High i 1920x1080. Kanske kan jag få mer, men kryssa i 30 Lock, som jag läst att man bör göra. En trevlig sak jag direkt märkte, är att rutterna laddar märkbart fortare nu...mycket bra!

Jag installerade om allt för jag skickade tillbaka det nya grafikkortet (GTX560TI). Var inte riktigt nöjd med det. Dels så var det inte så mycket snabbare än det jag hade (HD5850) och det krånglade i Youtube (problem att köra full screen) och sen så när man startade ett spel gick fläktarna på max och förde ett jäkla liv. Läste också på Sweclockers att Nvidia har problem som fasen med sina drivare nu för tiden. Lustigt...för inte så himla länge sen, så var det ju tvärsom...nämligen ATI som hade sånna problem. Nej, för mig blir det inget Nvidia nästa gång och nu kör jag mitt gamla ATI ett tag till...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 22:59   #28
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
... En trevlig sak jag direkt märkte, är att rutterna laddar märkbart fortare nu...mycket bra! ...
Det där med laddtiden för rutter märkte jag också. Efter uppdateringen så laddades rutterna snabbare än
någonsin förr. Men så för ett par dagar sedan ökade laddtiden markant igen, och jag vet inte varför???
Hoppas att det håller i sig längre för dig.

mvh .... Mats
__________________

Motörhead - Overkill

Senast redigerad av MatsH den 2012-02-15 klockan 23:03.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 06:37   #29
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej Pierre
Det var verkligen roligt att höra att du fått fart på RW.
Som jag skrev så är mitt RW också mycket snabbare nu med Win 7 64.

I dag så flyttade jag hela mappen "Steam" till min C-disk, en raptor på 600 Gb, så nu går det nog ännu bättre, har inte kollat och jämfört, men skall göra det sen.
När jag anslöt till "Steam", så trodde dom att jag bytt dator, så jag fick en nyckel med email, som jag klistrade in i en ruta, sen var det helt ok, som innan.
Bara tuta och köra
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2012-02-16 klockan 06:42.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 08:22   #30
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Det verkar ju vara väldigt konstigt detta med uppdateringen, jag har tack och lov auto uppdatering av.
Men vad är skillnaden mellan er som det funkar fint för och de som det inte fungerar för?? AMD eller Intel, grafikkort osv?
Man borde kunna luska ut varför det går på vissa datorer.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009