Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-01-29, 15:48   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Några problem som har uppstått på forumet på senare tid...

Hej! Det ahr kommit till min kännedom att nya användare inte kan registrera sig med nya användarkonton här på forumet. Därmed så kommer de heller inte åt våra nedladdningsbara filer i download-sektionerna.

Därutöver så kan de heller inte köpa CW-RC i members area. Det är många som har kontaktat mig genom steam, discord och på facebook och sagt att de inte kan regga sig eller köpa CW-RC.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2022-01-29, 18:52   #2
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Det ahr kommit till min kännedom att nya användare inte kan registrera sig med nya användarkonton här på forumet. Därmed så kommer de heller inte åt våra nedladdningsbara filer i download-sektionerna.
Jag testade att registrera ett nytt konto och det tar stopp när man kommer till Bildverifiering. Den bild som skall visas där finns inte och då tar det stopp. Det fungerar inte att förnya bilden heller.

Det bästa vore om den som skall sköta det idag (Fredrik?) bara släppte forumet till någon annan som ännu har intresset att sköta det istället för att som idag bara låta det förfalla tills inget längre fungerar. Vi börjar ju närma oss den punkten då inget längre fungerar och att ingen ens kan registrera sig längre.

RC-loket har jag skrivit om tidigare att jag tycker att det borde vara gratis idag samt att endast ha en (1) zip-fil istället för dom fyra (?) som det blev när dom lades upp på den tiden då bandbredd var ett problem. Det var ju egentilgen inte ett problem då heller. Om jag minns rätt så skulle Banbyggarna försöka fixa det men då tydligen Fredrik släppt taget så tog det stopp där verkar det som. (P.g.a jobb, depression, död, coma, covid-19, gubbvad, nya livsval, ändrat intresse, etc framgår inte...)

Mer info f.r.o.m post #323 i denna tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...=21973&page=22

Det är synd att den som sköter forumet (Fredrik?) inte ställer frågan rätt ut om någon annan vill ta över forumdatabasen och sköta forumet. Forumet kan ju då ligga under en annan domän och den/dom som äger domänen idag behöver inte då hävda sin rätt i den frågan. Den som känner sig manad att ta över kan ju även räcka upp handen här och visa intresse. Jag kan hjälpa till att få tag i Fredrik då jag har hans aktuella kontaktuppgifter. Kontakta mig via PM.

Jag var moderator förr och har än idag tillgång till Admindelen av forumet och skrev där den 1/12-2021 att Trainsimulatordelen i forumet har fel namn. Den posten har bara lästs av mig så här långt vilket visar att intresset av den/dom ansvariga inte längre finns. Det kan i sig ha många förklaringar och ingen skall klandras för det, men släpp då forumet till den/dom som faktiskt har ett intresse av att ta över.

Eller för all del eftersom det inte sköts, släpp taget och lägg ner forumet.

__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2022-01-29 klockan 20:34.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-29, 21:29   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag har tidigareerbjudit mig att ta över men inte fått respons. Jag har sedan dess varit kontaktad av någon som också vill hjälpa till. Mitt erbjudande att ta över forumet finns kvar.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-29, 21:55   #4
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Jag har tidigareerbjudit mig att ta över men inte fått respons. Jag har sedan dess varit kontaktad av någon som också vill hjälpa till. Mitt erbjudande att ta över forumet finns kvar.
Jag skickade precis ett PM till dig med kontaktuppgifter till Fredrik.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-30, 13:36   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Jag har också blivit kontaktad av ett flertal människor från div utländska Trainz forum, som inte heller kan registrera sej här (dom beskriver samma sak som rogge påtalar, stopp vid bildverifiering).
Känns lite tråkigt när man inte kan erbjuda dom någon hjälp.
Det blir ju inte heller något "plus i kanten" för vårat forum direkt.

Det konstiga däremot är, hur kan alla troll/robotar etc. lyckas registrera sej, det dyker ju upp nya medlemmar hela tiden (snudd på dagligen), hur fanken går det till?
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-30, 15:42   #6
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Det konstiga däremot är, hur kan alla troll/robotar etc. lyckas registrera sej, det dyker ju upp nya medlemmar hela tiden (snudd på dagligen), hur fanken går det till?
Forumet är en version 3.7.5, senaste är väl 5.6.6 (den versionen deras egna forum har). Själva systemet kostar pengar, så kan inte direkt se senaste versionen.


Bottarna kan troligtvis passera verifikationen genom att de inte behöver se bilden utan passerar bilden genom andra sätt.
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-30, 22:01   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Att ingen kan ny registrera sig är ju katastrof. Det tyder ju att det är ett döende forum. Han som leder det är inte intresserad längre.
Men det har varit bra under många år men nu borde det ske förändring.

Kanske bästa vore att helt enkelt lägga ned det snarast då kommer någon troligen att göra ett nytt som då blir aktuellt.
Och görs det inte kan vi använda postvagnen simulator forum.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-31, 15:39   #8
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Jag har också blivit kontaktad av ett flertal människor från div utländska Trainz forum, som inte heller kan registrera sej här (dom beskriver samma sak som rogge påtalar, stopp vid bildverifiering).
Känns lite tråkigt när man inte kan erbjuda dom någon hjälp.
Det blir ju inte heller något "plus i kanten" för vårat forum direkt.

Det konstiga däremot är, hur kan alla troll/robotar etc. lyckas registrera sej, det dyker ju upp nya medlemmar hela tiden (snudd på dagligen), hur fanken går det till?
Den senaste botten har faktiskt inte registrerat sig på ett tag, var i oktober nån gång forumets senaste medlem blev medlem...

Men ja, en uppdatering av forumet vore väldigt trevligt!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-02-01, 01:09   #9
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Exclamation Trist om forumet försvann

Hej
Det vore mycket tråkigt om detta fina forum lades ner.
Hoppas att någon är intresserad att ta över efter senaste admin och fixa så allt fungerar igen...
Vore ju liksom "katastrof" om alla tusentals trådar och inlägg gick förlorade..
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 19:41   #10
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Ytterligare forummedlem har lämnat forum p.g.a. väntat för länge på RC-lok.
När kommer funktionen att lägga upp bilder?

Senast redigerad av Totte den 2022-03-11 klockan 19:43.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 20:29   #11
Tjatte
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 260
Skicka ett meddelande via MSN till Tjatte
Wink hej alla

jag kan skapa en discord server för vi kan har svenska tåg i 3d där istället för här https://discord.gg/FBj5W53Y

Senast redigerad av Tjatte den 2022-03-11 klockan 20:43.
Tjatte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-16, 21:49   #12
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Gå inte in i dessa länkar ovan !!!!!!!!!!!!!!!!!!
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-02-19, 04:50   #13
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

När jag försöker gå in i forumdelarna "Allmänt om järnvägar och tåg" samt "Tåbbilder" så får jag felmeddelandet "Could not select photopost database". Detta gäller också när jag försöker komma åt en tråd inuti dessa forumskategorier, t.ex. en tråd jag får fram genom en forumsökning.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-02-19, 06:47   #14
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Väldigt tråkigt om forumet försvann. Visst har mitt tågsim intresse blivit lägre, men följer ändå det som händer på forumet. Hoppas nån kan/får ta över forumet, om inte Fredrik längre är vill driva det!?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-02-20, 11:17   #15
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
När jag försöker gå in i forumdelarna "Allmänt om järnvägar och tåg" samt "Tåbbilder" så får jag felmeddelandet "Could not select photopost database". Detta gäller också när jag försöker komma åt en tråd inuti dessa forumskategorier, t.ex. en tråd jag får fram genom en forumsökning.
De försvann när Fredrik sa att servern började bli full och möjligheten att ladda upp bilder försvann.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009