Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-26, 11:31   #1
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard Google maps API fungerar ej för mig! Hjälp!

Hej, När jag försöker använda mig av API fungerar den ej. Enbart blå ringar.

Vad bör jag göra?

Mvh
kevpa00 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2018-12-01, 22:17   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Över 80 har läst! Jag försökte hjälpa honom men det gick inte. Kan någon hjälpa honom?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 12:42   #3
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Sedan 11 juni 2018 måste man vara registrerad hos Google, samt inneha ett debiteringskonto som har ett kredit/kontokort anslutet till sig, för att kunna ladda ner satellit bilder via API.

Man får gratis av Google ett antal anrop per månad. Man kan se på "sin sida" hos Google hur mycket man förbrukar av sin fria nedladdningsmängd...

Jag har för mig att vi räknade ut att fritt kan man ladda ner cirka 1000 bilder per månad, med en storlek av 640x640px. Ökar man storleken till exempelvis 1280x1280px så blir antalet bilder cirka 250 styck. (det går ju 4 st 640x640px på en 1280x1280px).

Här är URL till att fixa konto: https://developers.google.com/maps/d...ge-and-billing

Här är länk till Google för att hämta API nyckel: https://developers.google.com/maps/d...pt/get-api-key
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 15:26   #4
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wase Visa inlägg
Hej.
Sedan 11 juni 2018 måste man vara registrerad hos Google, samt inneha ett debiteringskonto som har ett kredit/kontokort anslutet till sig, för att kunna ladda ner satellit bilder via API.

Man får gratis av Google ett antal anrop per månad. Man kan se på "sin sida" hos Google hur mycket man förbrukar av sin fria nedladdningsmängd...

Jag har för mig att vi räknade ut att fritt kan man ladda ner cirka 1000 bilder per månad, med en storlek av 640x640px. Ökar man storleken till exempelvis 1280x1280px så blir antalet bilder cirka 250 styck. (det går ju 4 st 640x640px på en 1280x1280px).

Här är URL till att fixa konto: https://developers.google.com/maps/d...ge-and-billing

Här är länk till Google för att hämta API nyckel: https://developers.google.com/maps/d...pt/get-api-key
Tackar för att du försökte hjälpa! Dock så står det att jag inte kan göra ett konto där... Då ger jag nog upp faktiskt. Nån annan får ta sig ann att bygga banor till Railworks
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 10:02   #5
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Skicka ett PM till Mikban. Han har gjort hela proceduren hos Google och kan nog skriva ner hur du ska göra!! .
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 14:36   #6
DeVisesSten
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 59
Standard

Fel forum. Var god radera.
__________________
//Calle

Senast redigerad av DeVisesSten den 2018-12-23 klockan 17:22.
DeVisesSten besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-12-12, 15:03   #7
Steff
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2019
Ort: Gävle
Inlägg: 49
Standard Api Nyckel Vill ej

Hej på er alla
Min Karta vill ej så jag kan ej bygga
Är det nån som kan hjälpa mej ?
Totte och jag har försökt men lyckas ej nu
Ska jag prova med Ny nyckel ?
hoppas ni kan hjälpa mej med tips
God Jul på er mvh Stefan i Gävle
Steff besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
google api

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009