Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-05, 10:46   #1
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard Min resa till Norrköping

Hej! Igår var jag och min Morfar i Norrköping. Det blev X2000 dit och X2000 hem.
Resan dit finns det inte så mycket att berätta om, nästan inget som hände. När vi var i Norrköping fick vi först gå ner till Turistbyrån, som enligt mig var ganska långt ifrån Centralstationen. När vi var vid turistbyrån frågade vi var man kunde köpa en biljett till spårvagnarna. Då fick vi svaret att det finns ett 24-timmarskort, men det var onödigt att köpa ett sånt eftersom vi skulle inte vara där 24 timmar. Då föreslog han att vi skulle köpa en SMS-biljett. Han förklarade att det fanns fyra koder man kunde SMS:a, NV (Norrköping Vuxen), NB (Norrköping Barn), NS (Norrköping Senior), och NU (Norrköping Ungdom. Vi tog en karta innan vi gick därifrån. Då gick vi till en station som hette Hörsalen, Min morfar SMS:ade NS, och fick svar direkt. Då SMS:ade jag NB, då kom det direkt: Du har skrivit in en felaktig kod. Försök igen. Då gick jag in på Östgötatrafikens hemsida och tittade på alla koderna, då fanns det ingen kod som hette NB, så jag fick SMS:a NU istället. Då kom svars-SMS:et och i det stod. Giltig fram till och med 12:56. Bingo! Nu så kom spårvagnen och jag fipplade upp svars-SMS:et. Det gick bra! Jag tror att vagnen var en M97, är mycket dålig på Norrköpings spårvagnar. Spårvagnen gick till Klockaretorpet, linje 3. Vi hoppade av vid Folkets Park och sedan hoppade på en spårvagn som gick mot Vidablick, det blev en Tatra-spårvagn nu. Vi gick av vid Hörsalen, sedan åt vi lunch på Mcdonalds. Snart började det bli dags att åka hem, vi hade varit där i tre timmar nu och vi tog en spårvagn till Resecentrum sen. Det blev tågnummer 527 dit, men jag vet inte vad tågnumret hem blev. Bilder kommer i nästa post!
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 13:40   #2
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Jo ladda gärna upp bilder vill se dina bilder.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 14:53   #3
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Okej,

Bild 1: Fontän vid Resecentrum

Bild 2: Kaktusland vid Resecentrum

Bild 3: Vattenfall (Motala Ström)

Bild 4: Reprisbild (två tåg vid Resecentrum)

Ursäkta att bilderna blev så stora!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2011-08-04 10.54.02.jpg (337.0 KB, 23 visningar)
Filtyp: jpg 2011-08-04 10.57.43.jpg (316.8 KB, 23 visningar)
Filtyp: jpg 2011-08-04 11.18.13.jpg (306.3 KB, 23 visningar)
Filtyp: jpg 2011-08-04 13.07.53.jpg (299.3 KB, 23 visningar)
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009