Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-01, 19:06   #17
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Jag saknar de samma vagnarna.

Rutten är riktigt snygg synd bara att de råkar fattas.
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 20:05   #18
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Här är filen ni alla som saknar. Fildump upphör imorgon kl 19.56.
http://www.fildump.se/?file=tmp_9022...12-shimmns.zip
Skriv gärna när ni har hämtat.

Senast redigerad av Totte den 2013-03-01 klockan 20:19.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 21:17   #19
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Tack så jättemycket Totte!
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 21:50   #20
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

De som har kjøpt RW før Train Simulator 2013 skal ha shimmns vognene, og GC vognene mine er et tillegg som ikke vil fungere hvis du ikke har det som står i Read-Me … At Totte legger ut vognene slik er ikke noen god/riktig løsning, selv om det "løser" problemet for mange, men da vet alle hva slags vogner det er snakk om
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 22:03   #21
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn Visa inlägg
De som har kjøpt RW før Train Simulator 2013 skal ha shimmns vognene, og GC vognene mine er et tillegg som ikke vil fungere hvis du ikke har det som står i Read-Me … At Totte legger ut vognene slik er ikke noen god/riktig løsning, selv om det "løser" problemet for mange, men da vet alle hva slags vogner det er snakk om
Inte helt oväntat när man har läst andra tidigare trådar dock, att det är dels betalmaterial och sedan dina kreationer som delas ut gratis och okontrollerat är väl rent olagligt i det första fallet och jävligt dåligt omdöme i det andra fallet.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 22:05   #22
toren
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Hallunda , Stockholm , Sweden.
Inlägg: 255
Standard Stort Tack



Stort Tack Totte
Jag såg att det andra jag saknar är borta pga uppdatering
men jag undrar om du kunde skicka via mail eller annat sätt dom gamla
vagnarna "Sgmns-W"

Tack på förhand
__________________
MVH Ingvar
toren besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 22:13   #23
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn Visa inlägg
De som har kjøpt RW før Train Simulator 2013 skal ha shimmns vognene, og GC vognene mine er et tillegg som ikke vil fungere hvis du ikke har det som står i Read-Me … At Totte legger ut vognene slik er ikke noen god/riktig løsning, selv om det "løser" problemet for mange, men da vet alle hva slags vogner det er snakk om
Men då beror det på om man nu har haft RW sen innan eller inte, jag har haft det sen det kom ut och inte hette 2013.
Däremot själva texturen på vagnarna och dess copyright är nog bara du som kan avgöra.
Men hurvide det är fel eller rätt beror ju på vem som laddar ner det i sånna fall.
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 22:34   #24
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Bare for å besvare alle spørsmål best mulig. Hvis alle avinstallerer den gamle versjonen og installerer den seneste versjonen av banen, så løser det noen problem med manglende lok og vogner, som egentlig ikke skulle vært i scenarioer. De som har kjøpt RW FØR TS2013, bør ta en gjennomgang av sine filer på følgende måte i Steam som jeg har sagt et utall ganger før:

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn
… gå inn i steam, Library/bibliotek, finn railworks, høyreklikk på railworks, finn properties/egenskaper, også local files/lokale filer, også trykker du på verify integrity of game cache/bekreft integriteten i spillbufferen, knapp nr. 3
v.h94: Det er skrevet et lite avsnitt i read-me om at hvis du hadde spillet før TS2013 så er selve banen gratis, mens hvis du har etter TS2013 må du anskaffe European/US Asset pack fra Steam, evnt. skaffe banene som var standard i RW

Det er ikke løsningen på alle problem, men jeg kan ikke gi dere filer som egentlig er "payware" uansett hvor tåpelig denne oppdelingen i TS2013 har vært … Det er som Mawkish ganske rett sa det: det er "feil" å dele betalvarer, men det kan og gå utover omdømmet for brukere og siden.
Ikke ta meg for en kjedelig sint gubbe, jeg prøver så godt jeg kan uten at det strekker helt til behovet
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 00:03   #25
v.h94
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 71
Standard

Jag förstod nog det men syftade på att hurvida en person gör fel eller inte beror på om man har köpt det före eller efter 2013 versionen.
Sålänge texturen i sig inte är payware är det ju helt okej att ladda ner det om du köpt det ursprungliga spelet eller assets packen.

Däremot om du inte skulle ha haft det sen innan är det är det givetvis inte rätt.
Men vart finns texturfilerna egentligen, har googlat efter dem ganska länge tills totte faktiskt skickade dem? Om du gjort dem borde ju du om någon veta.

Mvh Ville
v.h94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 00:19   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av toren Visa inlägg


Stort Tack Totte
Jag såg att det andra jag saknar är borta pga uppdatering
men jag undrar om du kunde skicka via mail eller annat sätt dom gamla
vagnarna "Sgmns-W"

Tack på förhand
Fråga Marcus Gustavsson via PM

Senast redigerad av Totte den 2013-03-02 klockan 00:22.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 09:50   #27
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag måste säga att det är fel att släppa ut rutten som kräver rullande material som inte finns att hämta. Synd att det hände så.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 20:15   #28
togmannen
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 22
Standard Scenario på ruten

Hei. Når jeg prøver å lage min egen scenario (Free roam) så finner jeg ikke ruten når jeg skal sette ut tog. Jeg starter bare på ett stor flatt område. Hvordan kan jeg lange egne scenarioer med denne ruten. Får til å kjøre du som følger med.
togmannen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009