Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övriga simulatorer > Övriga simulatorer > Allmänt om Run8

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-22, 15:28   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Fabriker

Hjälp mig nu, sitter och leker med Excel (som jag alltid gör). Hitta på några fabriker som kommer att behöva frakter och även skapar frakter utefter banan där det finns sidospår man kan gömma sig i. Tänk på vilka vagnar som finns just nu och utgå från där. T ex en powerplant på station X som behöver 100 tankvagnar i veckan eller en containerterminal som generar 100 vagnar i veckan med något som sedan behövs på en fabrik på station Z osv osv.

Som start har jag själv lagt 8 tåg, 3st i Bakersfield som skall till Mojave, Barstow och en rätt igenom. 3 st i Barstow, en till Mojave, en till Bakersfield och en rätt igenom. 3 st i Mojave, en till Bakersfield och en till Barstow.
Det är utöver dessa jag behöver hitta på ställen efter banan som endera kräver last eller generar laster.
Allt skall köras under veckan, klarar man det så ökar lasterna nästa vecka med 20%, klarar man det inte så minskas lasterna veckan efter med 10%. 25% av allt man fraktar till en fabrik för vidareförädling försvinner i waste. Jag kommer online framåt kvällen, vi skall åka iväg en sväng nu.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 16:13   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Ptja, varför inte använda de som redan finns?

Det finns en cementfabrik i Boron, som tar emot tomma spannmålsvagnar, lastar dem och skickar iväg dem.
I Edwards finns det industrispår, främst för att serva Edwards Air Force Base.
Vid Fleta har du någon slags kemisk fabrik som tar emot lastade tankvagnar och skickar iväg dem när de är tomma.
I Monolith, mellan Cameron och Tehachapi, har du ännu en cementfabrik som tar emot ett gäng spannmålsvagnar.
Utöver det finns ju en mindre bangård i Edison, strax söder om Bakersfield, dessutom finns ju ett antal små industrispår med växling av enstaka vagnar i bl.a. Tehachapi, Woodford och Marcel...

Så nog finns det utrymme för industriella transporter.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-22, 20:30   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Precis det jag ville veta, jag har ingen aning om det där så allt sådant är bra information.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 10:10   #4
espendylmodulatorn
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nybro - Kalmar län
Inlägg: 91
Standard Edison

Om du kollar här http://www.run8america.com/forum/vie...php?f=14&t=663 så finns nån form av digram över Edison.
Någon verkar rita upp sträckan, får se hur det går...
espendylmodulatorn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-23, 10:25   #5
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det är det jag gör i Excel också men kanske inte från verkligheten, det är svårt att hitta vilka fabriker det finns
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009