Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-12, 20:57   #1
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Aktiviteter på Suköping Lokaltrafik

Hej!

Jag antar att det är många som vid detta laget testat Surköpings Lokaltrafik på sin dator. Det är ju en väldigt rolig rutt med mycket fina objekt!

Jag tänkte ju göra en massa roliga aktiviteter tänkte jag.
Dock måste man ju ha AI tåg som går i motsatt riktning om det skall bli roligt, gärna tät sådan också med exemplevis 5 minuters trafik.

Tyvärr är det så att tågen "klumpar" ihop sig vid en viss station.
Det andra tåget i ledet av AI-tåg stannar vid en station cirka 30 minuter ungefär halvvägs utifrån stationen. Då kommer de andra tågen bakom och kolliderar med det framförvarande. Aktiviteten går inte köra klart då.

Jag undrar om ni har samma problem? Eller om det bara är jag som har det problemet? I sådana fall får jag avstå från att göra aktiviteter till Surköpings Lokaltrafik.



Med vänlig hälsning:
Pson


http://tagbilder.com/
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 22:24   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej Pson!

Tråkigt att du fått problem. Jag testade själv att göra en aktivitet, för jag vet att det ska gå att göra (gjorde en förut innan vi släppte rutten).

Jag testade att göra en med 10 minuters trafik och det gick utmärkt. Gjorde dock ett par fel som inte beror på rutten, utan istället på att jag är värdelös på att göra aktiviteter.

Bildbevis:





Ska tilläggas att när jag gjorde min förra, nu skrotade, aktivitet så var det 5 min trafik och ett tåg "fastnade" innan Emgesplan, men tåget fortsatte efter c:a 2 min. Och förutom det funka den bra!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 23:24   #3
TheKnight
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 275
Standard

Så inte ens i den virtuella verkligheten går t-banan felfritt...? Suck...

//Peter
TheKnight besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aktiviteter Pursche Virtuella Tågbolag 0 2004-05-20 18:55
Aktiviteter till KMJ Robert Sand MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-10-29 15:27
SL, Sackholms Lokaltrafik uppdaterad! SoftOrre Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 11 2002-05-25 14:59
Stora nyheter om SP3 - Aktiviteter i Trainz! Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 14 2002-04-12 10:07
Finns det aktiviteter i Trainz? Daniel R Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-02-06 12:17



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009