Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-02, 19:30   #1
mazter
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 85
Standard Download station vill inte med mig!

Har äntligen skaffat mig TS12 och har installerat det och är rätt nöjd över själva spelet, än så länge, bortsett alla röda och gula pusselbitar och utropstecken som finns bland vagnar och lok.
Aktiverade first class ticket man får på köpet (den på 7 dagar) några dagar efter installationen av TS12, .

Nu har 3 dagar gått av den och jag har inte kunnat ladda ner ett dyft därifrån sedan jag aktiverat den.

Innan gick det bra, både i TS2009 och TS12, men med den som vanligt långsamma hastighet och begränsning man har då.
"Unknown content error", blir svaret i nedladdningsrutan och visar allt i rosa(!), både i TS2009 och12.

Alla inställningar är som innan, testat koppla ur brandvägg, stängt ner antivirus, kört extended database repair, och kört network diagnostics där allting blev" passed", inga fel mao(?). Inget hjälper.
Något annat man kan göra?

Hjälp! Vad är det som felar tro?
Har nedladdningsstationen tagit semester nu när jag tillfälligt fick fri fart?
__________________
Jörgen
mazter besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 16:25   #2
mazter
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 85
Unhappy

Ingen som har en aning om detta?
__________________
Jörgen
mazter besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 08:05   #3
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard Sent svar

Har du provat att fylla i ditt användarnamn och lösen i Content Manager igen. Sen spara, stänga ner spelet, och starta det igen.
Ibland kan det tydligen göra nytta.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 14:12   #4
mazter
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 85
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av baloo406 Visa inlägg
Har du provat att fylla i ditt användarnamn och lösen i Content Manager igen. Sen spara, stänga ner spelet, och starta det igen.
Ibland kan det tydligen göra nytta.
Tack för svaret.

Glömt iofs att skriva att det fixat sig, med hjälp av Auran helpdesk, men det var så man fick göra, radera namn och lösen och spara, stänga ner, starta igen och skriva in det igen.

Både 2009 och 12:an var man tvungen att göra det, om man som jag har båda två installerade, inte bara den den ena, då gick det inte.

Tycker man borde veta det mesta om alla fel och problem som dyker upp lite här och där i Trainz... men icke då...
__________________
Jörgen
mazter besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009