Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-10, 12:53   #16
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Låter inget kul.....
Verkar inte som nån har fått en sån där "WOOW"känsla för spelet.....
Mest trista problem mm.
Installera om Windows.......... fysjutton..
Nä, akta dig för att skaffa spelet... Det blir bara bekymmer...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 13:32   #17
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej! Det va väl inget hjöda lir /har man ångerrätt på spelet ?

gubben50
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 13:37   #18
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Vad upplever du som dåligt John?

Tror man får ge det en ordentligt chans. Finns en del som kan bättars på det måste jag säga men jag tycker också det finns klara framsteg jämfört MSTS/Trainz.

Tror många saknar svenska fordon och därför inte kan ta till sig spelet på samma sätt.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 13:39   #19
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Nä, akta dig för att skaffa spelet... Det blir bara bekymmer...

Hum, ja de va väl exakt en sån kommentar som jag väntade mej från dej...., du har ju redan pläderat för hur "dåligt MSTS är....

Hoppas du blir frälst nu när KRS kommit......


Jösses va less man blir på en del .......

__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 13:43   #20
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Hej! Igen
Det där med tåg-belysningen,sen tåg-ljudet,och när man ska hämta vagnar tycker ja det ä svårt att hitta dom rätta ,sen trode ja det skulle va bra grafik i spelet ja sat allt på högsta det går.Ja kommer att fortsätta med Tranz 2006

gubben50

Senast redigerad av gubben50 den 2007-10-10 klockan 14:02.
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 14:02   #21
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Förklaringen till ljuset kan jag väl köpa till viss del som är att ett loks ljus inte är till för lokföraren utan mer att tåget ska synas. Har åkt med ett par lokförare och det är ju inte mycket till ljus på loken de jag åkt iaf.

Ljudet, som jag sagt innan låter det lite märkligt i högre hastigheter men i lägre hastigheter väldigt fränt tycker jag. Att man hör vagnshjulen skrika mot rälsen i kurvor tycker jag tillför en hel del.

Du har väl inte glömt att sätta på kantutjämningen? När du startar RS så får du upp en liten ruta, tryck på options där och välj typ 4, 8 eller 16 i menyn (minns inte vad menyn heter men du hittar den lätt där)
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 14:08   #22
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Jo det ha ja satt på 16,sen va det ljudet när man singnaler det låter inget vidare heller

gubben50
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 15:08   #23
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

La om windows (ja jag har ett äkta xp!) och la bara in drivare till moderkortet (inbyggt ljudkort) och grafiken. La sen in KRS och gissa vad...samma fel!

Börjar dock tro att det är dvd´n ändå. Tycker det är konstigt att det går att installera utan problem, men inte att spela. Fattar nada???? Skulle dvd´n ha problem med skivan, så borde det väl inte gå att installera heller?

Ska ta med KRS till en kompis imorron och se om det funkar på hans burk...

Låter tråkigt med buggarna som hittats. EA som ville ha ut det för fort? Å ena sidan, så var ju inte MSTS eller Trainz buggfria när dom kom. Å andra sidan borde dom åtgärdats innan släpp. Kuju har ju gjort en tågsim förut!

"Har du antivirus på datorn Pierre?"
Ja, Norton. Inte fasen vill man surfa utan nått virusskydd! Kräver ett spel att man inte får ha virusskydd inst., kan det slänga sig i...

Tycker detta med kopieringsskydd börjar bli rent löjligt. Nu ska dom ha koder och kopieringsskydd (som inte funkar ihop med andra program). Och detta gör det svårare/krångligare att installera och få spelen att fungera även om man köpt spelet. Har man köpt spelet ska det vara enkelt att inst. och få igång det!!!!

Det är fasen inte skoj att sätta i en orginalskiva och mötas av medelandet: Var god och sätt i en orginalskiva...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 15:17   #24
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
t en tågsim förut!

"Har du antivirus på datorn Pierre?"
Ja, Norton. Inte fasen vill man surfa utan nått virusskydd! Kräver ett spel att man inte får ha virusskydd inst., kan det slänga sig i...
Tror Fredrik tänkte på det faktum att relativt många spel vill att man stänger av antiviruset under installationen. Sedan kan man aktivera det som vanligt. Har orsakat problem i t.ex TRS för vissa som haft antivirus aktiverat under TRS-installationen. Testa att avaktivera Norton under installationen. Hoppas det fungerar.
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 15:30   #25
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Nja, jag läste på wikipedia om SecureROM och där stod det att visa hade fått problem att starta sina spel om antivirus var igång vilket i sig är väldigt märkligt. Kan ju vara värt att se vad som händer om du stänger av Norton helt och hållet och sedan försöker starta spelet.

SecureROM har också fått mycket kritik vilket inte är så konstigt. I detta fall stoppar det de lagliga kunderna som köpet spelet.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 15:38   #26
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Nja, jag läste på wikipedia om SecureROM och där stod det att visa hade fått problem att starta sina spel om antivirus var igång vilket i sig är väldigt märkligt. Kan ju vara värt att se vad som händer om du stänger av Norton helt och hållet och sedan försöker starta spelet.

SecureROM har också fått mycket kritik vilket inte är så konstigt. I detta fall stoppar det de lagliga kunderna som köpet spelet.
Aha, då missuppfattade jag dig Fredrik.
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 15:45   #27
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Pierre:

Ditt problem är kopieringsskyddet. Finns mängder med folk som har precis samma problem med andra spel om man söker på google.

Titta på denna länken. Här verkar finnas viss hjälp
http://www.securom.com/message.asp?m=analysis
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 15:54   #28
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Jag la in KRS med både Norton och deamon tools igång och har inga problem.
Pierre, skulle tro att du är inne på rätt spår med DVD spelaren, som du skrev testa med att installera hos din polare går det hos honom så är det förmodligen ett DVD problem.

Alternativt om du har en äldre och långsammare DVD spelare att testa med
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 16:20   #29
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

OK, då fattar jag Fredrik!
Fast nu vid sista testen att få igång spelet, så hade jag inget virusskydd installerat...

Jag tror nu det är dvd´n som är boven i dramat (som även Repairman tror). Trodde inte på det först, då det går utmärkt att installera KRS. Ska prova hos min kompis imorron, då jag inte har nån annan dvd. Känns lite surt om jag ska behöva köpa ny dvd dock...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 18:51   #30
sibbmark
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 158
Standard En lösning som fungerade för mig...

Jag hade precis samma problem som du Pierre. Kanske samma lösning fungerar för dig. Jag installerade det naturligtvis som administratör, sedan försökte jag köra det som användare... Fel skiva. Kör jag däremot som administratör fungerar det... Kan det vara dåligt stöd för att installera för flera användare som spökar?

/Bosse
sibbmark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009