Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-27, 08:29   #1
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Question Angående MSTS X1X sound av desse89...

Jo jag installerade igår MSTS X1X sound utav desse89 som låter mycket bra vid gas/broms och körning, Vissa sträckor åtminstone i Stockholmsrutten V3.0 så hörs inte tågljudet alls det är alldeles knäpptyst och tutan hörs ej vid tryck på mellanslag, Det gör den aldrig då står det så här i readme filen: You may need to rename sms files, Men de har ju exakt samma namn som de gamla hade ju Jag gjorde det enkelt för mig och helt enkelt kopierade och klistrade in nya soundmappen och ersatte den med de gamla i de tågset där jag ville ha nya ljuden då för att slippa ständiga kompressorbrummet i X10 tågseten då, Kanske ligger problemet i att det är så många olika broms/gas/tutfiler så spelet blir förvirrat och vet ej vilket som gäller för stunden?
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 10:10   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Om du kör i MSTS kan spelet bli förvirrat som du säger om det är för mycket att hantera. Stockholmsrutten är mycket detaljerad och då blir det ofta såhär. Lösningen är att gå över till OpenRails. Stockholmsrutten är inte ens tänkt att fungera i MSTS .
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 10:17   #3
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Aha ja ja ja, Där ser man, Tack för tipset Bönan! Eh jo jag märkte när jag försökte bromsa tåget att antingen bromsade tåget och stannade när jag bara skulle bromsa ner litegrann eller så tog det en evinnerlig tid att bromsa till stopp vid perrongändarna i ORTS annars har jag ingenting att anmärka på vad gäller ORTS mot MSTS, Men i MSTS bromsar tåget normalt, Det tycker jag är ytterst märkligt måste jag säga och jag vet inte vad det kan bero på heller, Men det är min uppfattning av ORTS emot MSTS
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-27, 18:03   #4
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Question

Och när jag skulle köra från Karlberg-Stockholm Central i ORTS vad hände då, Jo tåget fortsatte förbi pendeltågsspåren bort till spår 5 eller 6, Men när jag tittar i MSTS editorn står det att tåget ska gå från Karlberg till Stockholm Central spår 14 i riktning mot: Södertälje hamn t.ex i simulatorn vilket jag tycker är egendomligt då att tåget tar sin egen väg i ORTS, Men inte i MSTS
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009