Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-12, 13:28   #1
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard Objekt som inte syns?

Jag är på resande fot och tänkte därför försöka bygga en del i RW på min laptop istället för på den stationära datorn som jag brukar använda. Tyvärr upptäckte jag att en hel del objekt i rutten inte syns. Men dom finns där, för om jag i Route Editor för musen över ett ställe där jag vet att det ska finnas ett objekt så blir objektet markerat. När jag flyttar bort musen eller avmarkerar objektet så blir det osynligt igen.

Bifogar en bild för att illustrera: På bilden har jag musen över det vänstra brofästet, så man kan se att objektet finns där. Brofästet till höger är däremot inte markerat och syns inte på bilden (fast det finns också där vilket man kan se om man markerar det).

Laptopen har rätt hyfsad prestanda (kan t.ex. köra FSX utan större problem). I RW får jag dock ungefär hälften så bra fps som på den stationära datorn.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg objekt.jpg (74.5 KB, 133 visningar)
Hgv besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 14:24   #2
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Du har inte kommit åt detaljnivåreglaget nere till vänster? Sätter man ett värde lägre än 10 kan man få sådana effekter.

/Micke

Senast redigerad av mibl den 2012-05-12 klockan 14:31.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 14:45   #3
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Tack igen mibl, det gjorde susen! Tydligen hade jag graphical detail satt till "medium", vilket sätter detaljnivån till 8.

Brofästena hade detaljnivå 2, vilket förvirrande nog innebär att de försvinner om man drar ner slidern till 8 (om ett objekt har detaljnivå 10 syns det tydligen hela tiden, om det har nivå 1 så syns det bara om slidern är dragen hela vägen till 10).

Det är ju inte helt idealiskt att brofästen försvinner vid nivå 8 medan några grässtrån får vara kvar, så jag får nog gå in och justera detaljnivån manuellt så att inte "viktiga" objekt försvinner om man inte har alla inställningar på full fräs.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 12:02   #4
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Jeg også sliter med det problemet..
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 14:51   #5
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Nå har jeg funnet det ut. For å fikse sånn at objektene skal synes, så må du gå inn på Options i startmenyen i Railworks. Så Graphical Detail, også tar du Scenery Detail til 10 (som er det høyeste). Og vips, da har du ingen ''usynelige'' objekter.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 11:07   #6
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Ja men titta, kanske kan vara lösningen till liknande problem som jag hade för ett tag sen, ska kolla!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009