Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Visa resultat för omröstning: Vem tycker den här saken låter intressant?
Nej, onödigt 7 36.84%
låter kul 12 63.16%
Antal röster: 19. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-22, 18:50   #16
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simhag8 Visa inlägg
Jag och ante tänkte han kommer åka på en fredag snart och då kommer vi ha detta alla är välkommna! jag kommer inte kunna närvara på sportlovet!
detta kommer att bli av i sommar ochså
Alltså den kommande fredagen den 29/1? Det måste bli någon gång på eftermiddagen/kvällen.
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-01-22 klockan 18:52.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 19:13   #17
Antepante
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stasdelen Alingsås / sverige
Inlägg: 306
Skicka ett meddelande via MSN till Antepante Skicka ett meddelande via Skype™ till Antepante
Standard

Nej inte den komande fredagen ?
__________________
Antepante besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 19:50   #18
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Vilken då, i så fall? Jag tycker det var svårt att förstå det senaste inlägget som Simhag skrev.
Hoppas fler kan/vill träffas.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 21:01   #19
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Halå dära vi kommer med ett datum nu vi ska planera inte men fredagen om 3 veckor
__________________
Simon
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 00:03   #20
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Exclamation massa ot =)

Jag tror om ni ska genomföra detta så lär ni behöva skiva lite mer..

Lov/långhelger/helger angränsande till lov är generellt jätte dåliga att lägga aktiviterer på (jag har varit scoutledare i 5 år, minst 75% av alla åker bort på loven).
Även värt att tänka på är att om man riktar in sig på en viss målgrupp, stockholmare (då kan man ta en kväll i veckan, annars borde man ta en helg), unga/äldre osv osv. Det finnas massor att tänka på

Inom journalistiken finns det ett par frågor som man alltid vill ha svar på i en artikel, dessa är mycket anpassnigsbara på aktiviteter..
Några av dessa är: När, Var, Vad, Hur, Varför

Tänkt på detta, och skriv ett bättre inlägg där du förklarar varför.. Se även till att inlägget går att läsa, du använder dig av 8 rader som sitter ihop.
Gör man lite radbrytningar/feta ord så kommer folk hitta bättre det dom vill ha. Gruppera styken som hör ihop osv, så slipper man bli sjuk av att leta sammanhang i ord. Ska detta tas seriöst så är det bra om man använder stor bokstav i början, ser till att spårket är korrekt och läsbart, inte använda slang (inte för att det inte finns med nu, men värt att tänka på)
Sen, varför ens ha med en gammal länk till en gammal tråd som inte har något som helst med detta att göra?

När: Du skriver att du vill ta när alla kan, kolla istället när lokalen inte är bokad, skriv upp ett par förslag på tider, alla kommer ha SIN tid där det passar bäst för DOM det finns ALDRIG en tid som passar ALLA! Så typ, torsdag 31/2 klockan 18-21, söndag 31/4 13-17. Tänk realistiska tider, allt beror på vad man ska göra. Freda-/lördakvällar är dåliga, man vill vara med familj, umgås med vänner, gå ut på krogen osv..

Vad: Vad är det som kommer hända? Tänk, strukturera upp det.. Är det mest bara för en träff och säga hej till alla på forumet? Eller är det en träff där man ska göra nått med en dator som du nämner ett par gånger.. Men se till att det framgår

Varför: Varför ska man komma?

Hur: Hur ska träffen gå till? Ska man komma som man är, kostar det nått osv

Var: Sundbyberg skriver du, det är rätt stor håla.. Vägbeskrivningar osv blir mer aktuellt sen, om träffen blir av.

Mycket av detta ovan går att få ihop till samma mening typ "Välkommna till sundbyberg för en träff ditt alla är välkomna att ta med sina datorer, så kan man kolla på varandras byggen ihop" där har man fått med svaret på nästan alla frågor. Men detta räcker ju inte för att en utomstående person ska fatta vad ni pratar om.

Ni skriver även "skickade pm", jaha tänker jag, vem bryr sig? Det tillför inget, försök hålla det så seriöst som möjligt, tråden har legat ute i åtta timmar snart, och du förväntar dig att folk ska hunnit kolla och ev kommenterat den så snabbt?
Skriv inte " Ingen mer" två timmar efter du skapade tråden.

Förslaget är att du skriver en ny inbjudan, så folk förstår vad det handlar om, jag har bara blivit förvirrad av att läsa detta..
Sen låt tråden ligga och mogna en vecka eller så innan du börjar tjata om att ingen svarar.

Kontakperson har du skrivit, men en mailadress så man lätt vet vem som är ansvarig för detta.
Samt att om jag inte misstar mig, så är ni rätt unga (ber om ursäkt annars).. Det är generellt bra om någon äldre finns som går att kontakta osv. Det brukar kännas seriösare, då man kan formulera sig på annat sätt när man skriver inbjudan osv

Jag vill verkligen inte döda erat engagemang, men som det känns nu låter det mest som om detta blir en träff med typ 3 pers som man lika gärna kan ha hemma hos någon.
Men förbättra texten, så kommer nog fler vara mer på, jag är grymt skeptiskt till det jag lärt hittils, men jag lovar att det kommer förändras om det blir bättre text

Kan kanske tänka mig att dyka upp, beror som sagt på vad som ska ske...
Lycka till
(och jaja, blev lite ot)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam

Senast redigerad av leoj den 2010-01-23 klockan 00:06. Anledning: förbättrade den lite
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 11:43   #21
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
Jag tror om ni ska genomföra detta så lär ni behöva skiva lite mer..

Lov/långhelger/helger angränsande till lov är generellt jätte dåliga att lägga aktiviterer på (jag har varit scoutledare i 5 år, minst 75% av alla åker bort på loven).
Även värt att tänka på är att om man riktar in sig på en viss målgrupp, stockholmare (då kan man ta en kväll i veckan, annars borde man ta en helg), unga/äldre osv osv. Det finnas massor att tänka på

Inom journalistiken finns det ett par frågor som man alltid vill ha svar på i en artikel, dessa är mycket anpassnigsbara på aktiviteter..
Några av dessa är: När, Var, Vad, Hur, Varför

Tänkt på detta, och skriv ett bättre inlägg där du förklarar varför.. Se även till att inlägget går att läsa, du använder dig av 8 rader som sitter ihop.
Gör man lite radbrytningar/feta ord så kommer folk hitta bättre det dom vill ha. Gruppera styken som hör ihop osv, så slipper man bli sjuk av att leta sammanhang i ord. Ska detta tas seriöst så är det bra om man använder stor bokstav i början, ser till att spårket är korrekt och läsbart, inte använda slang (inte för att det inte finns med nu, men värt att tänka på)
Sen, varför ens ha med en gammal länk till en gammal tråd som inte har något som helst med detta att göra?

När: Du skriver att du vill ta när alla kan, kolla istället när lokalen inte är bokad, skriv upp ett par förslag på tider, alla kommer ha SIN tid där det passar bäst för DOM det finns ALDRIG en tid som passar ALLA! Så typ, torsdag 31/2 klockan 18-21, söndag 31/4 13-17. Tänk realistiska tider, allt beror på vad man ska göra. Freda-/lördakvällar är dåliga, man vill vara med familj, umgås med vänner, gå ut på krogen osv..

Vad: Vad är det som kommer hända? Tänk, strukturera upp det.. Är det mest bara för en träff och säga hej till alla på forumet? Eller är det en träff där man ska göra nått med en dator som du nämner ett par gånger.. Men se till att det framgår

Varför: Varför ska man komma?

Hur: Hur ska träffen gå till? Ska man komma som man är, kostar det nått osv

Var: Sundbyberg skriver du, det är rätt stor håla.. Vägbeskrivningar osv blir mer aktuellt sen, om träffen blir av.

Mycket av detta ovan går att få ihop till samma mening typ "Välkommna till sundbyberg för en träff ditt alla är välkomna att ta med sina datorer, så kan man kolla på varandras byggen ihop" där har man fått med svaret på nästan alla frågor. Men detta räcker ju inte för att en utomstående person ska fatta vad ni pratar om.

Ni skriver även "skickade pm", jaha tänker jag, vem bryr sig? Det tillför inget, försök hålla det så seriöst som möjligt, tråden har legat ute i åtta timmar snart, och du förväntar dig att folk ska hunnit kolla och ev kommenterat den så snabbt?
Skriv inte " Ingen mer" två timmar efter du skapade tråden.

Förslaget är att du skriver en ny inbjudan, så folk förstår vad det handlar om, jag har bara blivit förvirrad av att läsa detta..
Sen låt tråden ligga och mogna en vecka eller så innan du börjar tjata om att ingen svarar.

Kontakperson har du skrivit, men en mailadress så man lätt vet vem som är ansvarig för detta.
Samt att om jag inte misstar mig, så är ni rätt unga (ber om ursäkt annars).. Det är generellt bra om någon äldre finns som går att kontakta osv. Det brukar kännas seriösare, då man kan formulera sig på annat sätt när man skriver inbjudan osv

Jag vill verkligen inte döda erat engagemang, men som det känns nu låter det mest som om detta blir en träff med typ 3 pers som man lika gärna kan ha hemma hos någon.
Men förbättra texten, så kommer nog fler vara mer på, jag är grymt skeptiskt till det jag lärt hittils, men jag lovar att det kommer förändras om det blir bättre text

Kan kanske tänka mig att dyka upp, beror som sagt på vad som ska ske...
Lycka till
(och jaja, blev lite ot)
Lokaler har jag egna ska försöka skriva lite mer sen nu ska jag iväg : )
__________________
Simon
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 12:05   #22
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Träff i sundbyberg

Har en lokal den 12 Feb från 14:00 - 23:00 vi börjar väl vid 3 kanske

Plats dom som ska komma skickar jag ett PM till skriv härnedanför
vill inte ge ut vart jag bor! har min lägenhet några vånigar ovanför

Det kommer inte kosta någonting om man ska delta moste man ta
med egen dator!

Dom som kommer via lokaltåg kan jag hämta upp vid stationen
Dom som kommer med bil Skriv nedan så får du ett PM


Alla tågsimulatorer är tilllåtna!
Varför: jag personligen tycker det är kul och lära känna andra i
min hobby, sen är det väl alltid kul och bygga/köra i tågsim

Kontakt person Simon Hagen sajmon_08@hotmail.com

Och till pojken här nedan

Det var inte jag som skrev efter 5 min
__________________
Simon

Senast redigerad av simhag8 den 2010-01-23 klockan 14:54.
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 14:08   #23
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Vet att detta har sett oseriöst ut har inte haft nån koll!
: ) eftersom jag är 14 och minderårig så har jag hört med min mamma och pappa vid frågor ring eller maila ni kan ochså skriva i tråden!
Anmälda är

Bombardiner Train
Antepante


har ni några tips kontakta mig då!
__________________
Simon

Senast redigerad av simhag8 den 2010-01-23 klockan 16:18.
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 16:07   #24
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Du vet ju att jag ska komma, men jag har inte fått något PM med adress m.m. Bra med tfn-numret, det kan ju behövas.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 19:06   #25
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Du skrev tidigare att om man kommer med bil, som jag kanske ska göra, så skulle man få ett PM om det. Kan jag få det? Om det kanske är något viktigt menar jag.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 16:52   #26
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Blir roligt detta! längtar....
Om det är fler som vill anmäla sig, skriv bara ett inlägg.
En så länge är det ju bara följande personer som är anmälda:

Simhag
Antepante
Bombardier Train
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 18:07   #27
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Låter kul, fast jag är inte så sugen på att vara med. Tror det är fel åldersgrupp för mig och jag trivs bäst att köra och arbeta i RW själv

Kommer ni lägga upp bilder från dagen sen så att man får se hur det såg åt?

Är det fortfarande bara ni tre som är anmälda?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 18:45   #28
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

nån till är ochså anmäld!
__________________
Simon
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 20:47   #29
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Egentligen tycker jag inte det gör något om det blir blandade åldrar, fast man bestämmer ju själv.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 17:55   #30
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Skulle bara säga att det inte blir något! inget visat intresse, och att jag själv inte kan : )
__________________
Simon
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009