Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-11-05, 01:55   #511
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Då tror jag att Dandret är ganska spårlagt... Lite efterjusteringar, säkert, men i stort så...

Så här ser bangårdarna ut:



Bangårdarna upptar i stort sett 6 tiles, så det är en av de större stationsområdena på LLJ, även om det ju inte är en stor trafikknutpunkt som Landbäck eller Innarvet. Tycker man att det är skoj att växla omkring me vagnar, så bör man kunna spendera en hel del tid här...

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-13, 19:08   #512
Pelle E
Member
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 96
Standard

Vilken otroligt fin rutt du bygger Mazz. Spårtexturerna är ju kanon plus allt annat du bygger. När släpps detta mästerverk och hur stor plats på hårddisken måste jag ha för att kunna ladda ner den? Vad har du för planer efter LLJ?

En fråga till om dator. Jag måste ha ny dator för att bygga själv det jag planerat för så länge nu, och undrar då vad du har för FPS när du kör genom de detaljrikaste avsnitten på LLJ med din dator och vad har den för prestanda? Kanske har detta skrivits om förut, men jag hittar inget just nu om det. Tror du att en Dell Dimension 8300 >3GHz är vad man behöver? Intressant att höra dina synpunkter eller nån som har synpunkt på ett sånt datorinköp?

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-13, 20:05   #513
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Jag [u]"TROR"</u> att den kräver ungefär samma som KMJ v3.0!?

Dock är la LLJ lite mer krävande på vissa detaljerade områden?[8D]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-13, 22:44   #514
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pelle E

Vilken otroligt fin rutt du bygger Mazz. Spårtexturerna är ju kanon plus allt annat du bygger. När släpps detta mästerverk och hur stor plats på hårddisken måste jag ha för att kunna ladda ner den? Vad har du för planer efter LLJ?

En fråga till om dator. Jag måste ha ny dator för att bygga själv det jag planerat för så länge nu, och undrar då vad du har för FPS när du kör genom de detaljrikaste avsnitten på LLJ med din dator och vad har den för prestanda? Kanske har detta skrivits om förut, men jag hittar inget just nu om det. Tror du att en Dell Dimension 8300 &gt;3GHz är vad man behöver? Intressant att höra dina synpunkter eller nån som har synpunkt på ett sånt datorinköp?

/ P E
Tack, Pelle!

Jag vet i dagsläget inte när det är möjligt att släppa rutten... Jag vet dock att det är en hel del kvar och att lusten att bygga är stor... [] Inga problem, det flyter nu på fint..

Har precis avslutat verkstäderna i Dandret, så äventyret drar vidare nånannastans, förmodligen vidare i Dandret. Har lite kvar att göra på centrumet.

Två bilder från verkstadsområdet:





Platsen på hårddisken är svårt att säga, men räkna mned större än KMJ gott o väl, eftersom LLJ är större. Är inte på något sätt optimerat än.

Man kan väl säga att ju vassare dator, desto bättre o roligare. Jag själv ställer ju gärna ut en hel del consists och annan trafik, för att det ska se så verkligt ut som möjligt. Det finns ju några stora bangårdar på LLJ och dom kräver en del av datorn. KMJ är snällare ur fps-hänseende, då Hawk har lagt ner mycket möda på att få den så fps-snål som möjligt. Sådant arbete behöver jag också göra. Som vanligt vad gäller datorinköp, så är det ju helheten som gäller, med kanske en tyngdpunkt på grafikkortet.

Den fps jag har när jag kör igenom de detaljrikaste delarna, med mycket andra consist och hög upplösning ligger lite drygt 10. Inte mycket och inte tillfredställande egentligen, men uppgiften är också ganska tuff för datorn. Burken i fråga är då en XP3000, FX5900, 1GB RAM, SATA RAID-diskar. Typiskt kanske jag dock har runt 20 - 30. Så gott som alltid på högsta upplösningen, eller möjligtvis 1280 x 1024.
Dessa siffror är ju naturligtvis bara ungefärliga, mycket spelar ju in.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-14, 14:56   #515
NFS polisen
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Det var ett tag sen jag skrev i det här forumet. Men jag har alltid tittat in lite då och då. LLJ ser jätte bra ut mycket bra jobbat!.
  Svara med citat
Gammal 2003-11-14, 17:00   #516
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Mycket fint byggt!!!

Kommer LLJ att ha någon station där alla museifordon kan stå, som t.ex. GVF på NEJ?

Det skulle glädja mig om du skulle bygga en på sträckan Landbäck-Kirvik. Dom fordon jag hittat och målat om är ju LKJ-målade!

EDIT: Titttade lite på Svantes forum, och har kommit fran till att Flisberg skulle vara en bra station att ha som museistation

//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-14, 17:49   #517
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Jag måste säga att jag är imponerad. Det där var något av det snyggaste jag sett i landskapsväg.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-14, 23:33   #518
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack, goa vänner...

Har ni nångång sprungit Stockholm maraton? Ni vet det där loppet som går genom stan i augusti, början tror jag... För nått år sedan så sprang jag det. Märkligt, jag som mest sitter på kontor eller hemma framför en dator... [B)] Som mest så blir gräsmattan klippt, det är ju en kraftansträngning bara det... Nu sprang jag Stockholm maraton iallafall... 10km, de e långt de för en kontorsråtta som mig... Starten vid Zinkensdamm och gick sedan i en vid båge över Södermalm, för att på slutet ta en runda neråt Hornstull för att sedan vända upp mot Zinken igen... Vid 6km sprungna, då var bena inte roliga att ha o göra med, jag lovar! [:0] Och, då hade man inte kommit upp på Hornsgatan ens...

Några småkvarter bara, sen ut på Hornsgatan... Då hände nått magiskt... Ut på Hornsgatan och förbi Hornsgatspuckeln... Tacksamt ställe för åskådarna, bra koll på springarna där... Känslan när man sprang förbi denna skara av åskådare som ivrigt hejade på springarna... Även om man bara låg på 12304:e plats... var obeskrivlig... Man lixom lyfte och fick nya krafter... Hornsgatan flöt på som om man var i början av loppet...

Ungefär den känslan är det som infinner sig nu med era fina kommentarer om rutten... ... tack ...


Json, angående musei-område... Sträckan Landbäck - Kirvik är nog en bra ide, då har man ju även nära til timmerbanan, som har ett visst historiskt intresse... Hum, Flisberg ligger dock på sträckan Landbäck - Antberg, men det är ju inte så lätt att se... [B)] Men, jag har nog en bra plats som kan vara lämplig för en musei-station utmed kirviksdelen... återkommer.. Nu, när vi har ett riktigt svenskt ånglok i stallet, så måste ju en museistation tillgodoses...


Utsikten ner mot verkstäderna från kyrkogården... Ja, det låg faktiskt en kyrka här innan järnvägen kom till... Och, den ligger kvar, även om läget kanske inte är lika idylliskt idag som det var en gång i tiden...



Infarten till verkstadsområdet, precis nedanför kyrkan. Ett spår är in/utfartsspår, resten är uppställningsspår för de primära trafikfordonen då det är längst ut i verkstadsområdet.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-18, 21:58   #519
Jonsson
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Luleå, , Sweden.
Inlägg: 302
Standard

Vad ska man säga det är hely fantastiskt
keep up the good work som man brukar säga
edit:ändrade ett stavfel

ha en bra dag

Vd VSJ
[img]
attachments/7075881.gif[/img]
Jonsson
Jonsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-11-19, 00:39   #520
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Kanonfint Mazz - t.o.m taggtrådsstängsel - som en fin inramning av rutten.
Man får nästan håll bara å se bilderna [].

Du får lunka vidare Mazz .


tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-07, 18:52   #521
Jonsson
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Luleå, , Sweden.
Inlägg: 302
Standard

Hej någon uppdatering kanske skulle passa[8]

ha en bra dag

Vd VSJ
[img]
attachments/7075881.gif[/img]
Jonsson
Jonsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-08, 21:47   #522
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Ser just nu lite dystert ut...

Tidsbrist va ordet, sa Bull... [xx(]


Status för närvarande är att jag jobbar i Dandrets centrum, men inte särskilt mycke har blitt gjort senaste tiden:









/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-08, 21:52   #523
prymikom
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
Standard

Synd att tiden inte räcker till..

Men Dandert ser mycket fint ut!

Önskar dej all lycka till med fortsättningen

//MVH John
http://prymi.net
"Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter"
prymikom besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-08, 22:25   #524
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Mycket snygga bilder!
Man blir förstummad av det... =)

Du är bara för bra på det där![]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-09, 08:43   #525
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Dandret ser ruskigt fint ut!

Synd med tidsbristen, kanske nån kan hjälpa dig att placera ut objekt? Alla spår är väl laggda? Eller kanske du kan släppa en beta (eller första version!) och fortsätta på rutten senare, när du får tid över?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009