Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-14, 13:08   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Nytt hårt slag av N3v

Nu verkar det som om N3v riktat ett hårt slag mot 2010. ett bra Auran-program som N3v köpt och tydligen hatar.

Det började med att jag lagt in mpo:s fina hus efter smärre justering i 2010 och som fungerade bra. Det handlar om ett stort antal svenska småhus. I samband om uppdatering av Svensk cabbana saknade jag ett stort antal hus. Gick in i content. Alla husen borta!

Hämtade Magnus Pohls fina hus från Svenska tåg 2015. Dom blev samtliga knallröda och förseddes med släggor för committing. Försökte först att göra nödvändiga justeringar i config. Det gick inte, den var förvandlad till chump-fil (omöjlig att öppna för vanliga människor). Jag fick upp en varningstext, som jag aldrig sett tidigare.

Dessutom gick det inte att köra commit. Tog bort samtliga hus.

Hade sett att ”Bengans hyreshus” låg i Tane. Vem som lagt in den vet jag inte. Gick in i Forum och sökte. Den fanns tillsammans med Ekans ”Hyreshus”. Lade in dom i 2010 – och i första bilden kan ni se vad som skedde. Det gick inte att köra commit. Dessutom dök den nya varningstexten upp igen. Läs den ( bild 2 och förklara för mig vad den betyder).

Lade in hyreshusen i Tane. Resultatet se bild 3. Ekan kan kanske förklara.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2010 1.jpg (153.0 KB, 115 visningar)
Filtyp: jpg Varning.jpg (209.9 KB, 116 visningar)
Filtyp: jpg Tane.jpg (101.6 KB, 112 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 09:46   #2
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Hej Nisse.

Dom 2 översta vet jag inte vad är. Men den sista bilden, är att den saknar jpg filen för thumbnails.

TANE är känslig för det.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 10:37   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Nisse, N3V har inte delat ut några nya "slag" mot 2010, det var flera år sedan dom överhuvudtaget gjorde några ändringar/uppdateringar till den versionen.

Om du inte kan köra commit, välj "edit-revert to original" först, i stället för att ta bort grejerna, sen kan du välja att editera configfilen som vanligt efter det, om det behövs.

Om jag inte minns helt fel, så hade dom flesta av "mpo's" hus taggen "nightmode" felstavad i configfilen (eller något liknande), så dom SKA bli rödmarkerade, inget konstigt med det.

Bifogar mina hyres hus, nu med dom saknade "tummnaglarna".
Bifogade filer
Filtyp: cdp Hyreshus a1.cdp (327.3 KB, 54 visningar)
Filtyp: cdp Hyreshus a2.cdp (330.2 KB, 59 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 13:21   #4
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Tack Ekan.

Nighmode ska heta NeighTmode, fast med litet t. Har hittills identifierat 7 svenska småhus för 2010 och Tane. Kollar mpo igen - han har gjort ett stort antal svenska småhus, en skattkammare.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 15:01   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Lyckades kör a commit för mpo Parhus. Revert to original, View dependencies och Errors och warnings skuggade - d v s knappt läsbara. Antar det är kört att rädda svenska småhus av mpo.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 17:45   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Lyckades kör a commit för mpo Parhus. Revert to original, View dependencies och Errors och warnings skuggade - d v s knappt läsbara. Antar det är kört att rädda svenska småhus av mpo.

Nisse
Inte alls Nisse, de fungerar utmärkt i TANE som Ekan med små ändringar visat med parhusen !

Bengans Hyreshus fungerar också i TANE, bifogar dom:
'
Bifogade filer
Filtyp: cdp Bengans Hyreshus.cdp (876.2 KB, 64 visningar)
Filtyp: cdp Bengans Hyreshus Texturegroup.cdp (1.97 MB, 83 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 20:49   #7
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Inte alls Nisse, de fungerar utmärkt i TANE som Ekan med små ändringar visat med parhusen !

Bengans Hyreshus fungerar också i TANE, bifogar dom:
'
Bengans hyreshus går in lätt i Tane. Men vad är det för ytterligare ändringar som måste göras för mpos hus?

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 23:49   #8
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Plötsligt började allt fungera. 25 småhus och garage av Mpo inlagda och fungerande i 2010, några lika bra i Tane. Det troliga felet är datorn - ett sedan den var ny mer än taskigt måndagsexemplar. Ny dator är på gång.

Men tack alla.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009