Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-09, 02:04   #1
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard Om gammla trådar

Förstår inte varför det blir sånt oherrans ramaskri så fort någon råkar dra upp en gammal tråd i något ämne?
Dels kommer det ju nya medlemmar hela tiden, sen kan man ju även som gammal medlem hitta trådar som man kan ha missat eller som har blivit aktuella på nytt.
Om det nu är så "farligt", varför tas inte trådar äldre än ett visst datum bort isåfall då det ju är oundvikligt att vissa kommer att dras upp på nytt?
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:14   #2
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Förstår inte varför det blir sånt oherrans ramaskri så fort någon råkar dra upp en gammal tråd i något ämne?
Dels kommer det ju nya medlemmar hela tiden, sen kan man ju även som gammal medlem hitta trådar som man kan ha missat eller som har blivit aktuella på nytt.
Om det nu är så "farligt", varför tas inte trådar äldre än ett visst datum bort isåfall då det ju är oundvikligt att vissa kommer att dras upp på nytt?
Farligt å farligt är det väl inte, men när det finns en alldes lysande pm funktion man kan använda för frågor man har på hjärtat så kan man ju använda den istället för att riva upp en gammal tråd?
Det går minst lika fort att skriva ett pm till den medlemmen frågan inriktar sig mot som det går att skriva ett nytt inlägg i en gammal tråd.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:32   #3
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Farligt å farligt är det väl inte, men när det finns en alldes lysande pm funktion man kan använda för frågor man har på hjärtat så kan man ju använda den istället för att riva upp en gammal tråd?
Det går minst lika fort att skriva ett pm till den medlemmen frågan inriktar sig mot som det går att skriva ett nytt inlägg i en gammal tråd.
Har man ett forum för att konversera via privata meddelanden? Nä.

Jag antar att detta ämne gäller detta: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...680#post185680

Kanske det är någon mer än Micke som undrar vad han har för objektiv, så varför inte skriva det i tråden?
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:38   #4
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Har man ett forum för att konversera via privata meddelanden? Nä.

Jag antar att detta ämne gäller detta: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...680#post185680

Kanske det är någon mer än Micke som undrar vad han har för objektiv, så varför inte skriva det i tråden?
Men då hade väl de nyfikna kunnat skriva det tidigare om så vore fallet?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:38   #5
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Men då hade väl de nyfikna kunnat skriva de tidigare om så vore fallet?
Någon kanske inte hade sett tråden innan? Micke frågade ju nu, så det kan ta sin tid
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:40   #6
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Värre saker har hänt om man säger så.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:46   #7
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Någon kanske inte hade sett tråden innan? Micke frågade ju nu, så det kan ta sin tid
Kanske, kanske inte? Det går ju att gräva i arkivet om man så önskar..
Men när en tråd ändå är två år gammal så kan man väl använda sig av pm funktionen om man undrar över något som ändå inte kanske känns så jätte nödvändigt att slita upp tråden för..

Fördelen är dock att fler kan få upp ögonen för Slash2's bild vilket är positivt nu när den bumpats..

Möjligheten att fråga vilket objektiv han använt sig av har ändå funnits i två år och då känns det onödigt att riva upp tråden efter två år för att risken finns att den sjunker ner igen när han fått sitt svar på sin fråga..

Ekankal: Jag tycker inte trådar bör tas bort pga inaktivitet däremot kan de låsas efter en viss tid pga inaktivitet för att förhindra att de rivs upp och sedan dör ut igen..
Jag tycker att alla ska kunna ha möjligheten att se en bild t.ex oavsett vilket datum tråden skapades.

Senast redigerad av Sparkfot den 2009-06-09 klockan 02:49.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:47   #8
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Kanske, kanske inte? Det går ju att gräva i arkivet om man så önskar..
Men när en tråd ändå är två år gammal så kan man väl använda sig av pm funktionen om man undrar över något som ändå inte kanske känns så jätte nödvändigt att slita upp tråden för..

Fördelen är dock att fler kan få upp ögonen för Slash2's bild vilket är positivt nu när den bumpats..

Möjligheten att fråga vilket objektiv han använt sig av har ändå funnits i två år och då känns det onödigt att riva upp tråden efter två år för att risken finns att den sjunker ner igen när han fått sitt svar på sin fråga..
Ja, men varför bryr du dig ens? Du är inte moderator.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:47   #9
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Kanske, kanske inte? Det går ju att gräva i arkivet om man så önskar..
Men när en tråd ändå är två år gammal så kan man väl använda sig av pm funktionen om man undrar över något som ändå inte kanske känns så jätte nödvändigt att slita upp tråden för..

Fördelen är dock att fler kan få upp ögonen för Slash2's bild vilket är positivt nu när den bumpats..

Möjligheten att fråga vilket objektiv han använt sig av har ändå funnits i två år och då känns det onödigt att riva upp tråden efter två år för att risken finns att den sjunker ner igen när han fått sitt svar på sin fråga..
Det är väl bra då så får tråden återgå till sin vila?
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:51   #10
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Ja, men varför bryr du dig ens? Du är inte moderator.
Men varför bryr du dig då? Du är ju inte heller moderator.
Detta är ett forum Daniel, du kan inte förbjuda att folk ytrrar sina åsikter här!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:52   #11
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Men varför bryr du dig då? Du är ju inte heller moderator.
Detta är ett forum Daniel, du kan inte förbjuda att folk ytrrar sina åsikter här!
Har jag påstått att du inte får yttra dina åsikter? Jag påstår bara att man inte behöver bry sig om någon drar upp en tråd, men du är ju kan ju bry dig om du nu känner att det är så nödvändigt.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 02:57   #12
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Har jag påstått att du inte får yttra dina åsikter? Jag påstår bara att man inte behöver bry sig om någon drar upp en tråd, men du är ju kan ju bry dig om du nu känner att det är så nödvändigt.
Nej det har jag inte påstått heller! Men du ifrågaätter ju helt i onödan varför jag bryr mig.. Om jag vill bry så låt mig göra det? Det är ingenting som drabbar dig.
Om jag bryr mig om en sak så är det min ensak, det står jag för!
Om du stör dig på det och vill spela allan så fine gärna för mig men då får du aceptera att alla har olika åsikter om saker å ting och detta får du lov att respektera.

Senast redigerad av Sparkfot den 2009-06-09 klockan 02:59.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 03:01   #13
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Nej det har jag inte påstått heller! Men du ifrågesätter ju helt ionödan varför jag bryr mig, om jag bryr mig om en sak så är det min ensak, det står jag för och om du stör dig på det och vill spela allan så fine gärna för mig men då får du aceptera att alla har olika åsikter om saker å ting och detta får du lov att respektera.
Självklart respekterar jag vad du tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Detta är ett forum Daniel, du kan inte förbjuda att folk yttrar sina åsikter här!
Du ifrågasätter ju mig nu på samma sätt som jag ifrågasatte dig för ett tag sedan då du la detta citat. Gäller inte detta alla, eftersom mina åsikter är tydligen är helt i onödan?
__________________
/Daniel

Senast redigerad av Daniel den 2009-06-09 klockan 03:06.
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 03:11   #14
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Syftade väl inte på någon speciell tråd egentligen, det förekommer ju lite då och då. Var mest en allmän undran bara .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 03:21   #15
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Daniel: Jag ifrågasatte dig för att du ifrågasatte mig, that's it, men om du nu respekterar mina åsikter och jag tycker att pm funktionen skulle kunna användas till frågor angående objektivet då känns det märkligt varför du ska börja argumentera emot mina åsikter? Det leder ju ingenvart iallafall till slut..

Om du har en annan åsikt angåenden frågor och gammla trådar så kan du framföra dem men du behöver inte börja tjafsa emot/i frågasätta min åsikt bara för att vi inte delar åsikter.

Tilägg: Jag är helt öppen för en diskusion om hur vidare man ska eller inte ska skriva en fråga i en tråd som är över 1 månad gammal t ex.
Tillsammans kan nog alla enas om en slutgiltlig lösning.

Senast redigerad av Sparkfot den 2009-06-09 klockan 03:25.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009