Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Hur röstar du i nyvalet?
Socialdemokraterna 12 31.58%
Vänsterpartiet 5 13.16%
Miljöpartiet 3 7.89%
Moderaterna 6 15.79%
Folkpartiet 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.63%
Centerpartiet 3 7.89%
Sverigedemokraterna 6 15.79%
Feministiskt initiativ 0 0%
Annat parti 0 0%
Inte bestämt mig än 2 5.26%
Antal röster: 38. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-19, 20:16   #31
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Vad är poängen med frågan om SD?

Jag ser flera andra röster på andra partier än SD i den här omröstningen men du ifrågasätter inte om dom står för det dom röstat på. Det blir ju faktiskt en löjlig diskussion om det "krävs" att dom som röstat på ett (1) parti på något sätt skall framtvingas att stå för det. Träder inte alla fem fram så får du vatten på kvarnen, eller?

Hyckleri är att nämna "lika värde" när tydligen inte SD's väljare inte är lika mycket värda. Lika värde verkar gälla när det passar.
Mjo, i efterhand tycker även jag att det var en onödig kommentar/fråga. Särskilt eftersom valhemlighet råder i Sverige.

Det jag är lite inne på dock är att Sverigedemokrater i allmänhet är fega. Vissa sitter glatt bakom datorskärmen och skriver grovt rasisitiska kommentarer men när deras identitet avslöjas så står man plötsligt inte för någonting. Var därför jag är extra kritisk mot att många av deras väljare inte står för att de är deras väljare, men givetvis ska man få rösta i hemlighet. Även som Sverigedemokrat.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 20:31   #32
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
...grovt rasisitiska kommentarer men när deras identitet avslöjas så står man plötsligt inte för någonting.
Men det gäller ju oavsett vilket parti någon håller på. Titta bara på det avslöjande valstugerepotage SVT's Uppdrag Granskning gjorde för några år sedan, innan SD var på tapeten.

Dold kamera = "Släpper man in mer såna, då blir det problem i samhället, men det står jag för."
Vanlig kamera = "Det har inte kommit ur min mun..."

Det är intressant att se att en och samma person har så olika åsikter i ett ämne beroende på vilken kamera som används vid Sossarnas valstuga. I ovan fall en Sosse.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 21:42   #33
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag röstar inte på SD själv men vilka vitala delar av demokratin vill dom ta bort?
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-20, 01:06   #34
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Men det gäller ju oavsett vilket parti någon håller på. Titta bara på det avslöjande valstugerepotage SVT's Uppdrag Granskning gjorde för några år sedan, innan SD var på tapeten.

Dold kamera = "Släpper man in mer såna, då blir det problem i samhället, men det står jag för."
Vanlig kamera = "Det har inte kommit ur min mun..."

Det är intressant att se att en och samma person har så olika åsikter i ett ämne beroende på vilken kamera som används vid Sossarnas valstuga. I ovan fall en Sosse.
Det finns rötägg i alla partier, det är ingen nyhet. Framförallt inom de större partierna kommer det alltid att finnas rötägg.

Men skillnaden mellan S och SD är ganska solklar: Säger du rasistiska saker som Socialdemokrat kan du räkna med att åka ut ur partiet innan du hinner blinka. Men säger du rasistiska saker inom Sverigedemokraterna premieras du och blir så småningom andre vice talman.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-12-20, 01:47   #35
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Jag röstar inte på SD själv men vilka vitala delar av demokratin vill dom ta bort?
Det finns flera olika delar. Man vill registrera människor efter deras nationalitet (även andra generationens invandrare ska registreras. Tyskland på 30-talet, någon? Motion 2014/15:1106) och rätten att kunna bli folkvald vill man förändra (du ska inte kunna bli vald till riksdagen om du varit svensk medborgare i mindre än tio år, enligt motion 2013/14:K365). Det är två stycken motioner som jag faktiskt känner är ett direkt hot mot demokratin. Fler saker har varit aktuella i media de senaste åren, men klockan är mycket och jag har ingen lust att googla igenom allt för mycket just nu.

Men bara alla uttalanden som Sverigedemokratiska politiker gjort genom tiderna, borde ge en hum om hur Sverigedemokraterna ställer sig till demokratins grundpelare, alla människors lika värde. Det kan knappast undgå någon att Sverigedemokraterna inte ställer upp på det.
Att sedan ett flertal av sverigedemokraternas riksdagsledamöter är dömda för grova våldsbrott gör ju inte heller sitt till för att visa någon större kärlek till demokratin. Eller det faktum att några av partiets företrädare ger sig ut på stan och medelst järnrör försöker misshandla en svensk medborgare med utländskt utseende av den enkla anledningen att "det inte är hans land" - och sedan skriker jävla hora till en förbipasserande kvinna. Hade Fredrik Reinfeldt fått för sig att göra något sådant hade han blivit utslängd ur moderaterna med huvudet först. Kent Ekeroth är fortfarande en högt uppsatt person i Sverigedemokraterna. Det om något borde ju säga en hel del om hur viktigt det är med demokrati för Sverigedemokraterna.......

__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009