Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-23, 15:50   #1
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard Havredalens Järnvägar

Jag har börjat bygga på en rutt som jag kallar Fågelbo Järnvägar. Det är en fiktiv rutt någonstans i Sverige. Den är elektrifierad och enkelspårig på de flesta ställen. Jag planerar inte att släppa den för nedladdning, men vem vet?

/Viktor
VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/

Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/
vl besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-23, 16:59   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

"Jag planerar inte att släppa den för nedladdning, men vem vet?"

Tråkigt om detta är nått som smittar.... Vi har ju sett denna "sjukdom" tidigare med Ekhult-Albo och nu med denna rutt.

Beror detta på att ni inte orkar fråga om tillstånd av dom som gjort objekten? Eller inte orkar lägga in ett objekt i taget, utan kopierar alla objekt ifrån en annan rutt? Eller vad?

Det är inte speciellt roligt för oss andra att se bilder på en rutt vi inte kommer att få köra på nånsinn och man har ingen lust att skriva att det ser bra ut heller av samma skäl. Det förstår du säkert!?

Tänk bara om Hawk hade visat massor av bilder på forumet på KMJ och aldrig släppt den...... va jätteroligt?????



http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-24, 21:17   #3
DJTimboy
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: jokkmokk, , .
Inlägg: 1 066
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

"Jag planerar inte att släppa den för nedladdning, men vem vet?"

Tråkigt om detta är nått som smittar.... Vi har ju sett denna "sjukdom" tidigare med Ekhult-Albo och nu med denna rutt.

Beror detta på att ni inte orkar fråga om tillstånd av dom som gjort objekten? Eller inte orkar lägga in ett objekt i taget, utan kopierar alla objekt ifrån en annan rutt? Eller vad?

Det är inte speciellt roligt för oss andra att se bilder på en rutt vi inte kommer att få köra på nånsinn och man har ingen lust att skriva att det ser bra ut heller av samma skäl. Det förstår du säkert!?

Tänk bara om Hawk hade visat massor av bilder på forumet på KMJ och aldrig släppt den...... va jätteroligt?????



http://pirpen.cjb.net/

Håller med. Vad jag tycker är att om man inte ska släppa rutten behöver man inte göra massa aptitretare för oss heller utan hålla rutten hemlig.

Med vänliga hälsnignar
DJTimboy
DJTimboy besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-24, 22:12   #4
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Det va då vad ni låter tjuriga, sovit dåligt i natt?

Om vl inte vill släppa sin rutt så vill han inte det. Dels kanske han ej orkar, så är nog inte fallet. Sen kanske han inte vill säga nåt utifall rutten skulle krascha (vilket vi har mååååååånga exempel på). Han kanske komemr att släppa rutten. Han skrev juh "Jag planerar inte att släppa den för nedladdning, men vem vet?" och inte typ "Jag kommer inte att släppa rutten".

Själv tycker jag att vls rutt verkar mycket intresant och det ser väldigt lovande ut.

Fortsätt så vl!
Bryr dig ej om Pierre och DJ Timboy

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-24, 22:27   #5
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Du dson!

Det har nog "mest" att göra med denna lilla textfras:
COPYRIGHT...

Jag ska/skulle visa bilder från en smalspårsrutt som jag bygger på!
Dock får ni inte rutten i samma format!

Jag bygger till mig själv en v3(kmj3.0 m.a.o!) men ni får v2!
Jag får tacka Håkan som kan gett det tillståndet![8D]

Lite bilder från RE får det bli då jag ej kan göra Paths i AE!

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-24, 22:33   #6
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Jag instämmer med vissa andra, det känns ganska meningslöst att visa upp bilder på en rutt man aldrig kommer släppa.

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 12:26   #7
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Detta är den första rutten jag bygger och det enda jag har gjort i RE och sedan fortsatt med det nästa dag. För enkelhetens skull har jag därför kopierat alla objekt från en annan rutt för att bygget ska gå fortare. Eftersom jag har så dålig erfarenhet av landskapsbygge har jag kopierat många filer, inte bara objekt. Jag har flera gånger varit rädd för att rutten ska krascha när jag gör så men hittills har allt gått bra. Se istället detta som en testrutt för mig som nybörjare på landskapsbygge. Om allt går bra med Fågelbo Järnvägar kommer jag nog börja på en rutt där jag bara lägger in de objekt jag har tillstånd till.

/Viktor
VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/

Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/
vl besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 15:36   #8
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Jag har tänkt lite på saken och undrar om ni är "rädda" för att "tröka" in vegetation!?(är några som visat bilder i denna
stil!)
Eller är det bara så att ni gör det sist?
Egentligen ska man göra det direkt efter att man är klar med spårläggningen!

Kan visa en bild på lite mer vegetation som det enligt mig bör vara:

Från den kommande smalspårsrutten, Bobybanan.(taget vid Boby station!)

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 16:10   #9
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Nice Olli, när tror du du är färdig med en beta?


//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 16:15   #10
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev JSON

Nice Olli, när tror du du är färdig med en beta?


//Json

Json, lackerare på BOPGE
Hej!

Nu ska nog inte knycka VL´s tråd!
Han får ha den i fred så att man inte blandar ihop saker som sagts...[xx(]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 21:26   #11
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Jag har beslutat att lägga ner Fågelbo Järnvägar och istället bygga en rutt som utgår från Havredalen. Den kommer jag inte att skriva något om eller visa några bilder från eftersom ni andra inte vill se bilder på rutter som inte släpps!

/Viktor
VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/

Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/
vl besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 21:35   #12
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vl

Jag har beslutat att lägga ner Fågelbo Järnvägar och istället bygga en rutt som utgår från Havredalen. Den kommer jag inte att skriva något om eller visa några bilder från eftersom ni andra inte vill se bilder på rutter som inte släpps!

/Viktor
VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/

Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/
Du kan alltid visa bilder och skriva om den!
Det vill iallafall Jag!(dson verkar hålla med!?)

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 21:45   #13
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
quote:Jag har beslutat att lägga ner Fågelbo Järnvägar och istället bygga en rutt som utgår från Havredalen. Den kommer jag inte att skriva något om eller visa några bilder från eftersom ni andra inte vill se bilder på rutter som inte släpps!
Hej!
Klart att du ska posta bilder ifall du vill. Dom som inte vill se dom (vilket skäl det nu kan finnas till detta [?]) får väl låta bli att titta då. Själv tycker jag att det är intressant att se vad andra kan åstadkomma. Dessutom så kan det fungera som inspiration för folk som bygger eller funderar på att börja bygga rutter. Så fortsätt att bygga och berätta om vad du gör.

mvh .... Mats (som gärna skulle vilja skriva något mycket elakare om vissa åsikter i denna tråd men som låter bli eftersom det i alla fall är jul)
MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-25, 22:30   #14
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Klart du kan visa bilder vl, alltid roligt att se rutter växa fram, även fast de alldrig kommer att släppas[8D]

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-26, 04:02   #15
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej igen!

Kanske utryckte mig lite korkat!?????

Självklart ska man få visa bilder och själv bestämma om man ska släppa sin rutt eller inte. Jag behöver ju faktisk inte, som MatsH säger, titta på bilderna!

Det som jag hängde upp mig på, var att jag gissade på att vl använt objekt genom att kopiera dessa från en annan rutt (vilket han hade gjort också!). Och att det var därför rutten inte skulle kunna släppas.

Tänk om alla skulle hänga på denna nya trend (objektkopiering) och det inte skulle släppas fler rutter. Det skulle väl inte vara så roligt eller!????

Att lägga in objekt ett efter ett är visseligen jobbigt, men då är man ju säker på att man får släppa rutten sen också. Genom att det står i readme eller mail till byggaren. Och går det åt skogen med denna rutt, kan ju objekten istället användas till nästa rutt....

Men mot krascher kan man ju skydda sig, genom att ta Backup av rutten ofta!

Det var inte meningen att skrämma dig (vl) ifrån att bygga.
Det vill jag ju att fler ska börja göra! Så bygg på bara....


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Järnvägar i Skåne.. Erik Götborg Landskapsdesign - Trainz 3 2004-05-18 11:52
Lapplands Läns Järnvägar ?? acidflash MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2004-03-08 11:22



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009