Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-18, 09:20   #1
nyfiken67
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 4
Standard Installera T44 till MSTS?

Hej!

Hoppas jag valt rätt forum för min fråga! Har laddad ner ett Green Cargo T44 nr 371 & 400 från banbyggarna. Har placerat den uppzippade mappen i TRAINSET, men kan inte få fram det i MSTS?! Saknar också SOUND och CABVIEW som enligt medföljande textfil kan tas från något annat T44 lok. Tips på vad jag hittar det?

Tacksam för lite hjälp med att få komma igång och köra T44:an!

Ha det bra!
nyfiken67 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 09:57   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Välkommen till forumet!

T44 hittar du på train-sim.com:

http://www.train-sim.com/login.htm

Tyvärr är det inte det lättaste att koma in, men om du använder F5-knappen när du får meddelandet "all nodes busy", så kan man göra ganska många inloggninghsförsök på kort tid.

När du kommit in, så sök på T44, det finns några olika målningar där.


För att sen få upp loket/tåget, så behöver du skapa ett consist, vilket du gör i aktivitetseditorn. Högerklicka i AE på ett spår och välj place consist. I menyn väljer du "new".


__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 13:18   #3
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Välkommen till forumet!

T44 hittar du på train-sim.com:

http://www.train-sim.com/login.htm

Tyvärr är det inte det lättaste att koma in, men om du använder F5-knappen när du får meddelandet "all nodes busy", så kan man göra ganska många inloggninghsförsök på kort tid.

Säger det för tusende gången, det är inte svårt att ta sig in på train-sim.com, bara man gör det på de tider när Amerika sover, d v s när det är sen natt/tidig morgon i Sverige...
  Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 14:42   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Säger det för tusende gången, det är inte svårt att ta sig in på train-sim.com, bara man gör det på de tider när Amerika sover, d v s när det är sen natt/tidig morgon i Sverige...
Sällan eller aldrig man kommer in på första försöket oavsett tid, så mitt ursprungliga ordval får nog bestå... "inte det lättaste att komma in"... Men, in kommer man, har inte sagt annat... Allt är relativt, men bättre att varna än att du kommer säkert in om du testar på morgonen...

Train-sim.com är dessutom väldigt internationell, så det loggas in från världens alla hörn, alla tider på dygnet...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 14:47   #5
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Ska inte säga emot, att det inte är omöjligt att komma in på sidan ibland, men jag har då aldrig haft problem med att ta mig in på första försöket på train-sim.com, då jag har loggat in på tidigt på morgonen svensk tid.
  Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009