Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-05, 23:01   #1
poppes23
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 11
Standard Snälla hjälp mig !? Hur fixar man editor o tools ?

Hej !

När jag skulle göra iordning en tågsammansättning av svenskt lok och vagnar på rutten northeast corridor så fungerade det inte och helt plötsligt har det blivit ett permanent fel så nu kan jag överhuvudtaget inte sätta in några tåg på denna rutt, däremot går det att göra det på andra rutter.

Jag vet ej vad jag ska göra, har du några tips o råd hur jag ska kunna få det att fungera ?

Kan det vara så att det är begränsat utrymme på resp rutt så bara ett visst antal tåg ryms ?
Kan det vara så att jag har för många tåg i northeast corridor ?

Hälsningar Peppe

Senast redigerad av poppes23 den 2006-03-05 klockan 23:28.
poppes23 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-06, 08:46   #2
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Vad står det på felmedelandena du får upp? Om vi ska kunna hjälpa dig måste vi ha mer information om vad felet är osv.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-06, 11:40   #3
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Hej.
Det kan ju ha blivit något fel i .con-filen.
Har du provat att ta bort den?
Gjorde du tåget i Activity Editor eller Conbuilder? I Conbuilder kan man kolla om lok eller vagnar är OK, (AE har jag inte använt för att sätta ihop tåg).

Det har hänt för mig att jag har använt något lok eller någon vagn som inte varit helt OK, dvs någon av fordonets filer varit felaktig eller saknats.
Då får man också felmeddelande och det går inte igång, (med felmeddelande till Bill).
Försök att göra ett nytt tågsätt med sådana fordon som har fungerat tidigare.
Hälsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-06, 11:41   #4
poppes23
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 11
Standard Det står så här:felmeddelande:

Microsoft Train Simulator has encountered a problem and needs to close.

Error signature:
App Name: train.exe
AppVer: 1.16.5.912 ModName: train.exe
Modver 1.16.5.192 offset:00221260

Hälsningar Peppe
poppes23 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-06, 16:19   #5
elektro
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Jag har inte råkat ut för detta. Men det verkar som du måste installera om MSTS. Någon annan kanske vet mer....
Hölsningar Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 00:09   #6
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej!

Har du lagt in uppdateringarna som finns?

Det brukar hjälpa...Testa med det..

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 00:41   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

från din rutt som är problem, ta bort alla aktiviteterna och det gör du i följande mappar:

- ACTIVITIES
- SERVICES
- TRAFFIC

Jag gissar att du inte har gjort något med rutten i RE, så då kan du spara patharna om du vill.

Efter det får du göra ny aktivitet och testa om det fungerar.


har du jobbat länge med aktiviteter, du antyder det i din fråga, flytta då dessa till en temporär mapp. Fungerar det med raderade aktiviteter, får du fundera på om det va nått speciellt du gjorde när det plötsligt slutade fungera, där finns för övrigt alltid svaret vid problem. Raderat några fordon eller consists? har du gjort det och aktiviteter vil använda sig av de consists som du raderat, så är det send to Bill som gäller...

Få saker händer oförklarligt och försök tänka på vad du gör i synnerhet om man är o meckar med filer. Var alltid preparerad att kunna backa en åtgärd. En av min anledning varför jag aldrig kör en installationsfil på något, man bör ha koll på vad man stoppar in... Så, man kan backa bandet... Då behöver man aldrig installera om heller... grejer som kommer med installationsfil brukar oftast hamna i papperskorgen om jag inte är mycke angelägen... Och det är sällan jag är.. Om jag ändå gör det, installerar jag skräpet på annan dator och flyttar sen manuellt över det nya...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009