Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-07, 16:30   #1
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Cool Det är konstigt

Att många rutter/tåg etc.. man laddat hem skapar egna mappar eller lägger sig i en annan "program" mapp, jag upptäckte alldes nyss att jag minst har 4st liknande mappar som heter : Program,Programfiles,Programme,Programmer i dessa får man alltid leta igenom efter bortsprunget material till msts,därför måste jue de flesta hålla med om att msts är en förbaskad kul simulator men endå så förtvivlat buggig. Så ett tips till er som saknar bortsprunget material ni laddat ner utforska lokal disk "C" och kolla under alla mappar som heter liknande namn med program osv.
Sparkfot besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 16:35   #2
DJTimboy
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: jokkmokk, , .
Inlägg: 1 066
Standard

Det beror på handhavande fel. Jag har inga sådna mappar.

Tar man det lungt i exe-filerna och tittar vart "den" vill lägga filerna så slipper man sådana problem. Likaså när man zippar upp ett ny grej att man zippar upp den på skrivbordet och flyttar därefter över det som behövs.
DJTimboy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 16:53   #3
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DJTimboy
Det beror på handhavande fel. Jag har inga sådna mappar.

Tar man det lungt i exe-filerna och tittar vart "den" vill lägga filerna så slipper man sådana problem. Likaså när man zippar upp ett ny grej att man zippar upp den på skrivbordet och flyttar därefter över det som behövs.
Oftast när jag installerar rutter som är exe filer så installerar jag dom i routes mappen men där finns dom oftast inte och då får du börja leta runt igen i alla olika mappar konstigt nog.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 17:55   #4
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Oftast när jag installerar rutter som är exe filer så installerar jag dom i routes mappen men där finns dom oftast inte och då får du börja leta runt igen i alla olika mappar konstigt nog.
Hej!

När man lägger in rutter med exefiler så brukar det finnas med en funktion som man kan ändra och få grejorna dit man vill...Så har det varit för det mesta för min del, inget som har hamnat någon annanstans än där jag har velat ha det, så det är inget annat än handhavandefel. Ändrar man inte på det som står när man installerar grejor så hamnar de allt som oftast under tex C:\Program eller liknande....

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 18:03   #5
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Oftast när jag installerar rutter som är exe filer så installerar jag dom i routes mappen men där finns dom oftast inte och då får du börja leta runt igen i alla olika mappar konstigt nog.
Vad menar du med installera?

Om du med installera menar att du kopierar exe-filen till mappen Routes och sedan dubbelklickar på den så blir det fel.

När du kör igång exe-filen så skall du kolla i det fältet jag markerat med en grön linje. Där anges mappen som det kommer att installeras i. Om du vill kan du i de flesta fall ändra sökvägen själv där så att det blir rätt. Bereonde på vilket program dom gjort exe-filen i kan det se lite annorlunda ut.

__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 19:00   #6
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Jo jag har börjat kolla nu när jag laddade ner lite saker till msts då stod det C:\programmer:Microsoftgames/Trainsimulator osv, då ändrade jag till dess ordinarie huvudkatalog så problemet är inte installationen utan det är mer en fundering kring varför den vill lägga sig i en egen mapp.

Senast redigerad av Fredrik den 2006-03-07 klockan 19:04.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 19:04   #7
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Därför att den som skapade rutten hade trainsimulator i just den mappen.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 19:06   #8
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Ett tips är att installera spel och liknande applikationer i en separat mapp(ej standardsökvägen "program\tillverkare\spelnamn" då) för att få större koll på det hela!
Man vet att man måste ändra och gör det så det blir rätt, allra smidigast är det dock när den som skapat exefilen använt "nycklar" för att installationsfilen ska hitta rätt mapp automatiskt!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 19:09   #9
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Ett tips är att installera spel och liknande applikationer i en separat mapp(ej standardsökvägen "program\tillverkare\spelnamn" då) för att få större koll på det hela!
Man vet att man måste ändra och gör det så det blir rätt, allra smidigast är det dock när den som skapat exefilen använt "nycklar" för att installationsfilen ska hitta rätt mapp automatiskt!
Låter som en finurlig idé ska pröva det
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009