Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-15, 17:48   #1
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard "Path started on top of..."

...another path and could't be placed" känner nog de flesta till.

Nu har jag råkat ut för det igen. Men inte då jag räknat med den! Den kommer nämligen upp när jag försöker få AE att räkna ut en tidtabell för mitt godståg!

Det underliga är, att det inte är några andra tåg annat än player inlagt. Samt att meddelandet kommer upp enbart när jag försöker göra tidtabellen, men inte när jag kör aktiviteten i AE. Själv tycker jag det är riktigt konstigt! Tidigare har dett gått helt bra att räkna tidtabell för både Gods- samt Persontåg!

Vad tror ni att det kan bero på?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-07-17, 20:34   #2
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

...som motfråga ställer jag då:

Hur ofta gör du en om/nyinstallation av MSTS?

Själv brukar jag göra det minst en gång i halvåret, då vissa freewarerutter och tåg brukar göra livet besvärligt för MSTS.

Ditt problem tyder på att antingen så står det någon consist i vägen för din path, eller så är det ett allvarligare problem i själva MSTS.

Lösningen är att plocka bort alla lösa "consists" och AI-tåg (men det hade du inga tydligen) och prova igen.

Annars är en "ren" nyinsatllation av MSTS det enda jag kan rekommendera...
  Svara med citat
Gammal 2005-07-17, 21:50   #3
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Ominstallerar sällan MSTS... Mycket sällan, mest beroende på att skivorna försvinner hela tiden.

Nej, inga consist står heller i vägen!:/ Helt underligt är det, jag skall iofs. testa någon gång när jag orkar att släcka ner värderna för AE i registereditorn. Men jag tror inte att det kommer fungera heller.

Å andra sidan, kommer vi ev. att få hem en ny (hyr)dator sedan, som min far kanske kan tänkas hyra från landstinget, till hösten. Så jag har planer på att helt avinstallera MSTS nu men kopiera en rutt och en hel del tåg...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009