Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-19, 17:30   #1
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard Historisk händelse på Marias Pass!

Idag så vittnade jag för första gången ett ånglok som stånkande sig up till toppen av Marias Pass (default verision) på egen hand och med 18 vagnar i dragkroken!

Det berömda K.W.St.E typ K, ett av Europas starkaste ånglok på den tiden, bekämpade dagligen den fruktade Geislinger Steige så Marias Pass var nog inte så mycket problem.


Loket orkade även med att starta från Essex Pit (hur NÅGOT lok klarar det vet jag ej.[8]) ock stånkade sig förbi Essex och up till Java och högre, det stannade inte förän vid Glacier Park.


Detta är första gången jag har kommit över berget utan att ha 3-7 lok till hjälp, och eng filen har det inte heller pulats något med.

Två "thumbs-up" till det här loket alltså![^][^]

PS: Loket har också tillverkats som Märklin modell år 2000 i engångs serie för 150-års jubileet av Geislinger Steige.

/Jonatan

Ånglok är bäst!
Jonatan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 11:12   #2
Salcin
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 4
Standard

En liten fråga bara. Jag undrar var man kan ladda ner ångloket som nämns.
Salcin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-11, 02:05   #3
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Här: http://www.mikemad.de/msts-steam.htm Plus mycket mer. Ommålningen får du maila mig om du vill ha't.

/Jonatan


Ångloksdåren
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Marias Pass ! Hawk Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-05-20 16:53
Frågor om rutten Marias Pass m.m Pelle E MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2004-01-03 12:14
Swedish Marias Pass Aussie_Taff MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-11-03 10:59
Marias Pass till Trainz Fredrik Landskapsdesign - Trainz 7 2002-10-27 20:26
Swedish Marias Pass smajlet MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-05-31 18:02



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009