Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Vilket parti röstar du på 2014?
Socialdemokraterna 13 23.64%
Moderaterna 8 14.55%
Folkpartiet 3 5.45%
Vänsterpartiet 9 16.36%
Sverigedemokraterna 11 20.00%
Miljöpartiet 3 5.45%
Centerpartiet 0 0%
Kristdemokraterna 2 3.64%
Piratpartiet 2 3.64%
Annat 4 7.27%
Antal röster: 55. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-01, 00:48   #46
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
Så till den där heta frågan som är så tabu i detta land... INVANDRING

Att säga att allt är invandringens fel...det håller inte ..en del saker säkerligen men att måla upp det som Sd mfl. Det håller inte. Vi Sverige är största skulden själva till segregering. Det sättet som invandrare och flyktingar tas emot i det här landet bidrar till att skapa segregation.
Tänk dig själv du är på flykt från förföljelse eller hot eller vad det än må vara ... du kommer till ett nytt land...man säger hej välkommen hit... här får du nummer till en tolk och ett uppehållstillstånd..vi hör av oss när vi vet om du får stanna... Vart tar man vägen? Till en gata med ett nytt folkslag där ingen kan ditt språk och du inte kan prata deras? Nej du tar dig till dina landsmän i en sunkig förort där de lever samma historia som du fast tre kapitel längre fram. Du får nån att prata med..du får hjälp...Du är inte ensam...sedan sitter du snart i samma båt som dem... inget jobb för du har inte fått asyl ingen inkomst. Inget att göra... ökande frustration...sedan behövs bara något litet för att du skall försöka hitta nya vägar att försörja dig...eller att hela grannskapet skall explodera som i sthlm...

Det är inte rätt att bete sig som de personerna gör! Det säger jag inte men vi svenskar har skapat förutsättningarna för att de här situationerna skall uppstå. Hade vi inte tagit emot fler än vi klarar av att verkligen hjälpa och ta hand om ge det drägliga liv de söker. Hade nog vi haft en annan bild av invandrare idag.
Idag är det kanske för sent att ändra på det. Politikerna vet inte hur de skall göra och det syns genom att Missnöjespartier och "hat"partier får mer sympatisörer. Personer som kanske blivit förbisedda för någon invandrare fick mer förmåner. Eller begick ett brott i deras ögon... Men ha i åtanke att det är vi Svenskar som bär skulden i mycket. De som kom hit för att stanna och leva gott skulle vi ha hjälpt på rätt sätt när de satte sin första fot i Sverige. De få som kommer hit för att begå brott och missbruka vårt land skulle stoppats vid gränsen eller skickats åter den dagen de började begå brott
Håller helt med dig faktiskt. Men är det inte lite detta SD vill? Minska invandringen (Ja lite mycket kanske) för att bättre kunna hjälpa de som redan är här eller har jag missuppfattat snubben?
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 01:07   #47
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

SD vill helt ha bort invandring. Jag menar att självklart skall ett land som Sverige i västvärlden kunna ta hand om dem som vill komma hit och leva här. Har man inte resurser att ta emot dem på rätt sätt får man skaffa det. Men enligt SD är all kriminalitet invandrares fel osv ... Det är ett parti som i min mening har radikala tankar... Långt mer radikala än de ger sken av idag... Valet för åtta år sedan talade de inte så milt och fint som nu ..
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 01:21   #48
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
SD vill helt ha bort invandring. Jag menar att självklart skall ett land som Sverige i västvärlden kunna ta hand om dem som vill komma hit och leva här. Har man inte resurser att ta emot dem på rätt sätt får man skaffa det. Men enligt SD är all kriminalitet invandrares fel osv ... Det är ett parti som i min mening har radikala tankar... Långt mer radikala än de ger sken av idag... Valet för åtta år sedan talade de inte så milt och fint som nu ..
För åtta år sedan var man 9 och brydde sig inte om valet särskilt mycket! Men det gör jag inte nu heller (Får ju inte rösta för det första). Är inte något parti som faller mig i smaken. Personligen tycker/tror jag att man kunnat spara pengar genom att dra ner politikernas feta löner!! Ska man vara politiker ska man göra det för att man vill förbättra saker och ting, inte för att få en fet lön!

Jag skulle inte få för mig att rösta på SD. Tycker att det är helt okej för människor att komma hit. Jag tror faktiskt att SD stjälper samhället. Min uppfattning är att innan förra valet (2010) var inte alla andra partier lika rädda för att snacka om invandring, men jag kan ju inbilla mig. Om de inte hade kommit in kanske fler partier tagit tag i invandringsfrågan och de som behöver hjälp hade fått det. Men det är min hypotes.

Jimme kan ju ta lite från sina 1,1 miljoner (inte för att det gör mycket men det är en början) och ge till sjukvård etc. Istället för att skylla på invandringen.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 01:35   #49
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Där är jag helt med dig är man politiker skall man göra det för man vill förändra och msn borde inte tjäna mer än medelsvenssons på att göra det. Tänk hur många fler läkartjänster deras löner hade gett på ett år?
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-19, 18:48   #50
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Ni som kräver att politiker inte ska tjäna mer än en vanlig arbetare på sitt jobb.

Har ni tänkt på hur många timmar de lägger ner på sitt jobb? Har ni tänkt på hur mycket hot de får ta emot?

Tänk också på att det i princip bara är högre politiker, typ riksdagsnivå, som faktiskt tjänar några stora pengar. De allra flesta politikerna är s.k. fritidspolitiker, de har det som sin fritidssysselsättning på sidan av jobb och familj. De tjänar sällan pengar alls, men får ibland arvode om de tvingas ta ledigt från jobbet.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:16   #51
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Jo förvisso men är det inte så för poliser med? De har en ingångslön på 21500:- ... Och de har inte minst två Säpo poliser i släptåg...
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 18:15   #52
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
Jo förvisso men är det inte så för poliser med? De har en ingångslön på 21500:- ... Och de har inte minst två Säpo poliser i släptåg...
Att polislönen är alldeles för låg är en helt annan fråga.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 18:48   #53
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Att polislönen är alldeles för låg är en helt annan fråga.
En helt annan fråga är det kanske nödvändigtvis inte.

Att en riksdagspolitiker ska ha lön för sitt arbete råder ingen tvekan om, iaf inte för mig.
Men det ska ställas i rimliga proportioner, man ska inte kunna sitta av sin tid där och bli mångmiljonär.
Särskilt inte eftersom att dom har rätt bra löneförmåner till sina jobb med, och aldrig behöver oroa sig för arbetslöshet efter heller.

Om man då ställer det i relation till polislönen så är ju skillnaden absurd.
Eftersom att båda yrkesgrupperna i grund och botten jobbar för främjandet utav ett demokratiskt och säkert samhälle.
Då är frågan, varför en person i kostym som inte utsätter sig för några större risker i sitt arbete, är mer värd än någon som sätter på sig uniform och går ut med vetskapen om att det mycket väl kan vara sista gången.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 20:24   #54
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag kommer att rösta blankt, orsaken är att det finns inga partier som tänker på oss pensionärer. Sverige är enda land som pensionärer tvingas betala mycket mer skatt än de som jobbar från samma bruttoinkomst.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 21:47   #55
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Finns säkert småpartier som tänker på sådnat.

Tror jag röstar på Miljöpartiet. De verkar ha en bra ungdomspolitik iaf.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 17:21   #56
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tycker Totte har en bra inställning, i att rösta blankt. Om alla gjorde det ändå! Men eftersom jag vet att alla inte gör det, får det bli sossarna. Tycker alla partier är skit, men vill för allt i världen inte ha borgarpatrasket en period till..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 22:50   #57
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Jag kommer att rösta blankt, orsaken är att det finns inga partier som tänker på oss pensionärer. Sverige är enda land som pensionärer tvingas betala mycket mer skatt än de som jobbar från samma bruttoinkomst.
Totte, det finns partier - framförallt på den vänstra sidan av skalan - som kraftigt vill sänka skatten för pensionärer.

Att rösta blankt är att ge sin röst till rasister som Sverigedemokraterna och Svenskarnas Parti.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009