Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-13, 17:54   #151
poppe
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: , , .
Inlägg: 26
Smile

snyggt bra jobbat det är ju som att köra som på riktigt även om inte jag har kört t bana.
poppe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 20:15   #152
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Wow tack alla för dem jättekul kommentärer!!! Det är underbart att veta att ni tycker om den här versionen!! Specielt med alla timmar som jag arbetade på den. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av alex
Tack så jätte mycket SVoyager!! mycket bra jobbat!
Men jag har ett problem det är att om man trycker på dörröppnaren så händer det inget samma gäller vindrutetorkaren och ljuset.
Hmm konstig. Det låter som att ingen script fungerar hos dig. Har du användat "quick drive" när du var i "surveyor" eller gick du tillbacka till huvudmeny och väljade "driver"? (det finns 2 olika sätt för att gå i "driver" med trs. Den första är via huvudmeny där är skrivit "driver" det är den bästa. Den andra är via surveyor, det finns en "quick drive" knapp, det fungerar också men kan vara problematisk med skripter. Det bästa är via "driver" i huvudmeny.

Om du har redan användat "driver" är det kanske nånting fel med din TRS. Försöker att installera om C20:n eller din TRS kanske.

Om att kunna ladda ner C20:n via DLS ska det vara möjligt. Jag har skickat V05 på DLS igår kväll men det är inte automatisk. Någon måste prova filen eller nånting och sen godkänna den och det tar tid. (jag också tror att ingen arbeta på helgen då tar det mer tid). Så min .zip file är bäst för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Nu har jag laddat hem: DestSignTable, men ändå så vet jag inte hur man gör för att ändra destinationsskyltarna på tåget vid dörrarna och inte fronten på detta C20 tåg. mvh Johnny Nilsson
Som Metal_Henke sa, du kan hitta den på DLS. Sök efter "KUID2: 206816:99003:1". När du har laddat ner den här måste du redigera din landskap i surveyor, öppna "edit sesson rules" sen "driver commands" och clicka på "Change Destination Sign".

Stort tack till alla igen!!
mvh!
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 20:30   #153
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alex
Tack så jätte mycket SVoyager!! mycket bra jobbat!
Men jag har ett problem det är att om man trycker på dörröppnaren så händer det inget samma gäller vindrutetorkaren och ljuset.
Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Hmm konstig. Det låter som att ingen script fungerar hos dig. Har du användat "quick drive" när du var i "surveyor" eller gick du tillbacka till huvudmeny och väljade "driver"? (det finns 2 olika sätt för att gå i "driver" med trs. Den första är via huvudmeny där är skrivit "driver" det är den bästa. Den andra är via surveyor, det finns en "quick drive" knapp, det fungerar också men kan vara problematisk med skripter. Det bästa är via "driver" i huvudmeny.
Kan inte vara så att du har tryckt till DCC Mode i rutan som kommer upp direkt när man startar?! Där man ska trycka i Cab Mode..
Eller så att du måste trycka inåt musen för att öppna dörrarna, håll in på den svarta/röda och tryck in, på de som är närmast hyttdörren.. med vindrutetorkaren får du dra med musen uppåt tror jag, när det ska neråt, iaf gjorde jag så..
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 21:28   #154
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

ahhh just det!!! har glömt DCC mode. Tobias är rätt. Kör inte det med DCC mode, det är tråkig. Kör som en ricktig förare i cab mode!!

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 21:32   #155
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
ahhh just det!!! har glömt DCC mode. Tobias är rätt. Kör inte det med DCC mode, det är tråkig. Kör som en ricktig förare i cab mode!!

SV
Men har inte fattar vad de där knapparna precis vid dörren är, de till vänster om den, en röd och en svart, en rund ring och ett "I" eller vad det är?!
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 21:48   #156
alex
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
Standard

Tack SVoyager!
Jag hade tryck på "guick driver" då gick det inte men när jag gick ut Surveyorn och gick in i "Driver" och starta då funka det att öppna dörrarna och vindrutetorkaren.

Ännu en gång: FANTASTISKT bra gjort!!!!
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 21:48   #157
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

"Snabbstart"
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 21:57   #158
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

dem två är snabbstart knappar. Du trycker på den och när dörrar är stängd ska tåget börja att köra automatisk. Det är snabbare så att tåget kan börja att köra medan föraren är på väg tillbacka till sin sittplats.

"I" är "the on switch"
och
"0" är "the off switch"

Jag har inte skriptat den som en ricktig C20 men det ska jag göra snabb. "I" ska också stänga hyttens dörrar automatisk och "0" ska göra som en "vanlig broms" om tåget har börjat att köra.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-13, 22:13   #159
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Först måste jag berömma dig för ditt fina arbete med modellen SVoyager, verkligen bra jobbat!

Sedan undrar jag om ni har tips på någon lämplig rutt att köra med C20 på? Dock inte U-bahn, eftersom den strular om man kör med andra tåg än de som följer med.
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 18:18   #160
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Det är en bra fråga. Det finns Toronto Subway System v1b på DLS. Den är bra men inte på U-Bahns kvalitet. Its a start however.

Det var slash2 som hade börjat att bygga stockholms tbana men han hade en problem och måste börja om igen. Vet inte om han arbetar fortfarande på den. Men det är sant att vi behöver en ricktig tbana rutt.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 18:22   #161
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Det är en bra fråga. Det finns Toronto Subway System v1b på DLS. Den är bra men inte på U-Bahns kvalitet. Its a start however.

Det var slash2 som hade börjat att bygga stockholms tbana men han hade en problem och måste börja om igen. Vet inte om han arbetar fortfarande på den. Men det är sant att vi behöver en ricktig tbana rutt.

SV
det enda jag behöver för stockholms t-bana är hjälp med att göra stationer o.s.v... gmax är lite halvkrångligt att förstå.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 18:29   #162
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Jag kan bygga 3d stationer. Min största problem är texturer. Jag behöver hjälp från någon som kan bygga texturer men även utan dem kan jag göra det 3d arbete.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 18:53   #163
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Jag kan bygga 3d stationer. Min största problem är texturer. Jag behöver hjälp från någon som kan bygga texturer men även utan dem kan jag göra det 3d arbete.

SV
det skulle jag kunna fixa
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 19:08   #164
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Underbar!
Har skickat ett meddelande till dig.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 22:03   #165
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

HEJ! Det finns ingenting i den menyn som heter Change Destination Sign
Den grej jag hittar är ju just DestSignTable som jag laddade ner enligt instruktioner, jag skrev i Add Destionation 19 Hagsätra och sparade det hela, sen gick jag till Driver Session, men skylten var inte ändrad fram på tåget eller vid dörrarna, vad är det som inte stämmer?
Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009