Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-07, 13:27   #16
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

ta bort trådarena??? vem har sagt något om de..vad fick du de ifrån?? Att man kan ändra på saker man SJÄLV har skrivit..tycker jag är en rätt som ska vara självklar, oavsätt vad personen i fråga ändra. de är HANS post..inte eran. Hans text. förstår du poängen?
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 13:32   #17
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Så om du börjar editera en del eller ALLA dina inlägg här på forumet och bara skriver "......" då tycker du inte att du förstör trådar i forumet?

Om du inte kan stå för en åsikt i ett forum bör du väl inte skriva den överhuvudtaget.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 14:41   #18
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Så om du börjar editera en del eller ALLA dina inlägg här på forumet och bara skriver "......" då tycker du inte att du förstör trådar i forumet?

Om du inte kan stå för en åsikt i ett forum bör du väl inte skriva den överhuvudtaget.

kan inte förstå hur du kan få de till...om du inte står för en åsikt så ska du inte skriva den, när vi pratar om att kunna editerar stavfel, lägga till när man har glömt skriva saker, ändra länker som kanske inte fungerar eller är fel länkade. Och hur många forum har du varit på där alla sitter och ändrar alla sina inlägg? jag är med c:a 7 olika forum för olika spel. var av 3 är för trainz. Ingen sitter och ändrar alla sina inlägg för att de ska passa andra. men de gör man tydligen här enligt dig. märkligt.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 15:17   #19
Conny_87
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: kungsängen
Inlägg: 88
Skicka ett meddelande via MSN till Conny_87
Standard

Fast om jag får göra ett litet inlägg här. Så detta ev system som nu Fredrik funderat lite på. Det är iaf rättvist för alla. Som det är nu kan de gamla medlemarna redigera sina inlägg men inte de nya medlemarna. Man kanske egentligen enbart skulle låta "eliten" få editera sina inlägg så det blir lite som i politiken, endast de "bästa" får alla bekvämligheter medans andra "underhuggare" får be nån moderator/politiker om hjälp. Det finns ju egentligen bara 3 system att köra på:

1) antingen ska alla kunna redigera
2) eller så ska ingen kunna redigera
3) eller så kör man på Fredrik's system där alla kan redigera en kortare tid


Jag står och väger mellan mitt eget alternativ och Fredrik's alternativ om vilket som skulle vara bäst. Men nåt borde göras för att få det mer jämnlikt...
Conny_87 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 16:26   #20
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Melin:

Finns ett antal trådar här i forumet där medlemmar gått in och antingen bara skrivit "....." i många av sina inlägg eller att de helt ändrat sitt första inlägg i en tråd vilket gjort att de följande svaren handlar om helt andra saker.

Detta var anledningen till att editeringsfunktionen drogs in.

Att rätta stavfel, lägg till mer info eller förbättra en formulerad fråga ska självklart vara okej. Men att gå in och "förstöra" sitt eget inlägg eller ändra det så pass mycket i efterhand att de påföljande svaren blir helt meningslösa är inte vad editeringsfunktionen är till för.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 16:35   #21
Leopold
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Lidköping
Inlägg: 394
Standard

Hej!

Jag tycker att gamla och nya medlemmar har rätt att ändra sina inlägg på detta forum.
Leopold.
__________________
HECTORRAIL FUTURE RAIL TODAY
www.hectorrail.com
Planering av Mitt nya banprojekt.
Leopold besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:00   #22
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Leopold
Hej!

Jag tycker att gamla och nya medlemmar har rätt att ändra sina inlägg på detta forum.
Leopold.
Så länge folk inte kan sköta funktionen på ett riktigt sätt så gör Fredrik helt rätt!
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:10   #23
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Fullt stöd från min sida för Fredriks åtgärd.

Tyvärr hada vi i forumet otaliga trådar innan begränsningen infördes, som editerades sönder av "sina egna" inlägg, så trådarna blev både tramsiga och svårtydda. Ett forum likt vårt ska man kunna gå tillbaka i, söka i och kunna förstå vad som sades i en gammal tråd.

Vad är problemet egentligen? Vi får trådar som hänger ihop, vi har en halvtimme (eller vad det nu blev) att kolla och editera stavning o länkar etc... Alla senare tillägg i ämnet lämpar sig bättre till ett nytt inlägg istället för att editera. Bara att citera sig själv om man villl addera något på tidigare egna inlägg.

Bra kompromiss tycker jag, perfekt forummiljö för alla finns inte.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:16   #24
Leopold
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Lidköping
Inlägg: 394
Standard

Hej!

Jag tycker att Fredrik gör så att även jag kan ändra mina egna inlägg som jag har skapat.
Leopold.
__________________
HECTORRAIL FUTURE RAIL TODAY
www.hectorrail.com
Planering av Mitt nya banprojekt.
Leopold besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:39   #25
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Melin:

Finns ett antal trådar här i forumet där medlemmar gått in och antingen bara skrivit "....." i många av sina inlägg eller att de helt ändrat sitt första inlägg i en tråd vilket gjort att de följande svaren handlar om helt andra saker.

Detta var anledningen till att editeringsfunktionen drogs in.

Att rätta stavfel, lägg till mer info eller förbättra en formulerad fråga ska självklart vara okej. Men att gå in och "förstöra" sitt eget inlägg eller ändra det så pass mycket i efterhand att de påföljande svaren blir helt meningslösa är inte vad editeringsfunktionen är till för.
Fullt stöd här med! En kortare stunds editeringsmöjlighet är precis vad som behövs. Har man inte märkt eventuella stav/länkfel på den tiden får man skylla sig själv.
Värdelöst när trådar blir sönderediterade, precis lika värdelöst som det som råder nu, att "eliten" kan editera allt, medan vi inte kan editera alls. Det rimmar definitivt inte med demokrati.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:40   #26
Conny_87
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: kungsängen
Inlägg: 88
Skicka ett meddelande via MSN till Conny_87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Leopold
Hej!

Jag tycker att Fredrik gör så att även jag kan ändra mina egna inlägg som jag har skapat.
Leopold.
Men allvarligt, lägg av nån gång. Det är ju det han försöker göra. Genom att låta alla kunna redigera sina inlägg inom en halvtimma.
Conny_87 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:43   #27
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Tycker detta är en bra grejj, att bara låta folk ändra under en timme... dock så finns det en annan funktion som jag inte vet om den finns med i denna typ av forum...
den går iaf ut på att bara det sista inlägget ändra (på obegränsad tid) så om någon skriver ett inlägg och ingen skriver något i den, så kan man ändra under hur lång tid som helst, men kommer någon och skriver en liten truddelutt så kan inte den som är framför ändra sitt inlägg alls, osv. osv.

detta tycker iaf jag är en vettigare lösning om funktionen finns, för då kan man ångra sig om man kom på svaret eller man kan formulera om svaret lite grand iaf

bäst kanske är om den som först skriver kan ändra tills någon skriver något annat, och resten i en timme...
eller så kör man efter "Use, don't Abuse" så får man endå changsen att visa att man kan hantera detta
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:44   #28
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
"Perfekt forummiljö för alla finns inte."
Word! En lysande mening! För du har helt rätt perfekt forummiljö finns det inte tyvärr. Men tillsvidare så tycker jag att Fredriks kompromiss är den enda rätta i nuläget tills en smartare funktion tagits fram!
Tillägg: Jag klippte bort lite av texten du skrev i ditt inlägg för att kunna citera den sista meningen.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:51   #29
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Haha lite efter här, har inte ens märkt att "edit" knappen är borttagen. Använder den endast då jag råkat få med språkfel eller liknande.

Missbrukar man denna funktion så har man missbrukat sitt förtroende på detta forum enligt mig. Blir liksom svårt att ta personen bakom signaturen på allvar, svårt och veta vad denne står för isåfall. För mig gör det inget att den är bortagen. Råkar man skriva ett språkfel är det bara att poängtera detta i ett nytt inlägg efter. Svårare än så är det inte enligt mig.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 17:54   #30
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj
Tycker detta är en bra grejj, att bara låta folk ändra under en timme... dock så finns det en annan funktion som jag inte vet om den finns med i denna typ av forum...
den går iaf ut på att bara det sista inlägget ändra (på obegränsad tid) så om någon skriver ett inlägg och ingen skriver något i den, så kan man ändra under hur lång tid som helst, men kommer någon och skriver en liten truddelutt så kan inte den som är framför ändra sitt inlägg alls, osv. osv.

detta tycker iaf jag är en vettigare lösning om funktionen finns, för då kan man ångra sig om man kom på svaret eller man kan formulera om svaret lite grand iaf

bäst kanske är om den som först skriver kan ändra tills någon skriver något annat, och resten i en timme...
eller så kör man efter "Use, don't Abuse" så får man endå changsen att visa att man kan hantera detta
Om det är som den här tråden då? Folk skriver inlägg hela tiden, man hinner helt enkelt inte ens se sitt inlägg innan en annan postat ett nytt. Nej, tidsbegränsningen är perfekt!
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009