Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-21, 02:14   #1
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard Byta strömavtagaren

Hej.

Går det, får man (upphovsrätt) och hur gör man för att byta strömavtagare på loken?

Jag har hittat en gammal tråd som beskriver hur jag gör i trs 2006 men jag kör 04. Gissar att det är liknande men det ända jag hittar i config för Rc6 1420 (ett exempel bara) är "pantograph 101177" inget kuid nr att ersätta. Eller är det ett kuid som jag inte känner igen?

Någon som vill hjälpa mig och som även kan rekomendera ngn ny strömavtagare. Min tanke var att ändra till en sådan "halv" som sitter på vissa Rc6 lok (och ev andra).

Tack!

Senast redigerad av henke327 den 2009-04-21 klockan 02:37.
henke327 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-04-21, 02:30   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke327 Visa inlägg
Hej.

Går det, får man (upphovsrätt) och hur gör man för att byta strömavtagare på loken?

Jag har hittat en gammal tråd som beskriver hur jag gör i trs 2006 men jag kör 04. Gissar att det är liknande men det ända jag hittar i config för Rc6 1420 (ett exempel bara) är "pantograph 101177" inget kuid nr att ersätta. Eller är det ett kuid som jag inte känner igen?

Någon som vill hjälpa mig och som även kan rekomendera ngn ny strömavtagare. Min tanke var att ändra till en såfan "halv" som sitter på vissa Rc6 lok (och ev andra).

Tack!
Ändra för eget bruk får man göra men inte lägga upp för nerladdning eller sprida vidare utan tillstånd.
Du kan ändra 101177 till <kuid:XXXXX:XXXXX> och lägga till det i "kuidtable".
Problemet med Rc är bara att attach. point är lägre än på dom flesta andra lok/tåg med strömavtagare med påföljd att man får en "svävande" pantho. men som ändå inte når upp till kontaktledningen
Har själv sökt massor, men ingen som passar.
Kanske någon annan vet om det finns, som kan tipsa dej på det. MVH. Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2009-04-21 klockan 02:37.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-21, 02:39   #3
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Ändra för eget bruk får man göra men inte lägga upp för nerladdning eller sprida vidare utan tillstånd.
Du kan ändra 101177 till <kuid:XXXXX:XXXXX> och lägga till det i "kuidtable".
Problemet med Rc är bara att attach. point är lägre än på dom flesta andra lok/tåg med strömavtagare med påföljd att man får en "svävande" pantho. men som ändå inte når upp till kontaktledningen
Har själv sökt massor, men ingen som passar.
Kanske någon annan vet om det finns, som kan tippsa dej på det. MVH. Ekan
Tack, kunde nästan gissa att du var vaken =) Då väntar jag och ser om jag får ngt mer napp. Har inte du ändrat strömavtagaren på ngt av dina Rcor eller är det bara en synvilla jag har fått för mig?

/Henke
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-21, 02:43   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke327 Visa inlägg
Tack, kunde nästan gissa att du var vaken =) Då väntar jag och ser om jag får ngt mer napp. Har inte du ändrat strömavtagaren på ngt av dina Rcor eller är det bara en synvilla jag har fått för mig?

/Henke
Jo, jag har gjort det, men när jag har visat bilder på det så har jag "fotat" så att det inte har synas (lite fusk m.a.o ).
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009